וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לעבור את המלחמה בשלום? מדריך הישרדותי לעסקים קטנים ובינוניים

יוסי לוי

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 13:03

בעוד ארגונים גדולים יכולים להרשות לעצמם תקופות משבריות, לעבוד בשיתוף פעולה עם המדינה ולזכות להטבות, ארגונים קטנים, שהם לב ליבו של המשק, נמצאים בסכנה ממשית. אז מה עצמאים ועסקים קטנים יכולים לעשות כדי לא ליפול למרה שחורה ולמנוע קריסה כלכלית?

חנויות סגורות בקניון עזריאלי בתל אביב בעקבות שביתת פורום העסקים. ארז הראל, אתר רשמי
חנויות סגורות בקניון עזריאלי בתל אביב/אתר רשמי, ארז הראל

כמו בתקופות קשות שחווינו בעבר, גם הפעם מי שעתידים לסבול מאוד מהמשבר הכלכלי וההאטה במשק בעקבות המלחמה הם העצמאים ובעלי העסקים הקטנים. החנויות סגורות, אנשים חושבים פעמיים לפני שהם יוצאים החוצה או קונים מותרות, אחרים מעדיפים להסתגר בבתים, ורבים מגוייסים למילואים ולמאמצי הסיוע.

כבעלי עסקים בזמן משבר אנחנו מנצלים את הסיכונים וההזדמנויות כדי לעלות למעלה ואם לא מצליחים בכך אנו צונחים למטה. כדי לעלות, עלינו להתחקות אחר הבעיות המשמעותיות ביותר של הלקוחות שלנו, ולמצוא להן פתרון. יוסי לוי, מנטור בינלאומי לשיווק אסטרטגי ויועץ לאנשי עסקים, מציע מספר טיפים ועצות שיסייעו לבעלי עסקים לעבור את המלחמה בשלום.

נצלו את ההטבות בבנקים

לא רק לכם קשה, כולם עוברים את אותה חוויה. גם הבנקים וחברות הביטוח יודעות את זה ויש להן אינטרס לבוא לקראתכם ולתת הטבות. ראשית, כי זה יכול להשאיר אתכם אצלם ולחזק את הקשרים שלכם עם המוסדות הפיננסיים לטווח הארוך. שנית, כי הם מבינים שהמצב השתנה ואם הם לא ישנו את התנאים לא יעשו איתם עסקים. תבדקו ותתמקחו וכך תוכלו לזכות בהטבות שיסייעו להוציא את העסק שלכם מהבוץ.

קחו הלוואה קצרת מועד

עסקים שתלויים בתזרים החודשי עלולים למצוא את עצמם בבעיה. בעת מלחמה, כשעוברת תקופה של כמה שבועות והם לא מייצרים הכנסה, הלוואה לחודשיים-שלושה קדימה זה פתרון טוב. גם חברות גדולות ומצליחות לקחו הלוואה בתקופת הקורונה, לא בהכרח כי הם היו חייבות כדי לשרוד, אלא כי הלוואה לוקחים כשהעסק עדיין יציב ולא בנפילה. לכן, הלוואה בשביל לעבור את החודשים הקרובים עשויה להיות פתרון עדיף על נפילה. כמובן שצריך לקרוא היטב את האותיות הקטנות ולא להתחייב על דברים שאין באפשרותכם לעמוד בהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אל תחכו לפיצוי מהמדינה

לצערי, אין עדיין שום מתווה לפיצוי מרשויות המדינה ומניסיון הקורונה, יקח זמן עד שהמדינה ורשויות המס יחליטו על אופן הפיצוי אם בכלל, לכן ההמלצה שלי היא לנסות כל שביכולתכם לקדם את העסק למרות הקושי, לחשוב ביצירתיות כדי להתאים את העסק למצב הנוכחי. נסו לחשוב האם יש צרכים מסויימים ובעיות חדשות שאתם יכולים לתת עליהם פתרון באמצעות העסק שלכם. העקרון הכי חשוב בשיווק הוא שעסק מצליח יודע לזהות במהירות בעיות וצרכים ולפתור אותם באמצעות מוצרים או שירותים. חשוב לפעול במהירות וביצירתיות.

להרוויח כסף בזמן מלחמה? כן!

חברות רבות נמנעות מלשווק או לפרסם את עצמם בימים אלה מחשש שהציבור יראה בכך ניצול ציני של המצב. אפשר אולי להבין את זה כשמדובר בחברות ענק שמוציאות מיליונים רבים בשנה על שיווק, פרסום ויח"צ, אבל אתם לא שם. אתם צריכים כל חשיפה אפשרית ולנצל כל הזדמנות שיכולה להביא לכם רווח, כי זאת מלחמת ההישרדות שלכם. ואל תחשבו שאתם אגואיסטים. זה רק טבעי שאתם לא רוצים לשקוע בדיכאון ובטח לא רוצים שהלקוחות שלכם ישקעו בדיכאון. ואין לכם את השומן של החברות הגדולות שמגן עליכם בזמנים קשים. המשימה שלכם היא להיות עסוקים בעשייה חיובית ועסקית ולא לשקוע בפחד ואימה. זו דרך מעולה לחזק את העורף.

הישארו בתנועה והציעו עזרה לאחרים

להיות כל היום בבית עם הילדים בזמן שזורמות אלינו ידיעות מעוררות פחד ותוך כדי לנסות לנהל עסק זו סיטואציה שמשפיעה על כולנו לרעה ובעיקר מכניסה אותנו למוד פסיבי ולא אקטיבי. הגוף ובעיקר הראש דורשים חיוביות ועשייה ולכן מומלץ מאוד לצאת להליכה קצרה, לעשות פעילות גופנית, להיפגש עם חבר או חברה או כל דבר שינתק אותנו משיגרת החירום המלחיצה והשוחקת ויגרום לנו לזוז ולהיות בתנועה ועשייה.

אם יש באפשרותכם לסייע לאחרים בזמן המלחמה, נצלו את המצב קודם כל כדי לעשות טוב, דבר שישפר את הרגשתכם ואין לזלזל בכך. זה הזמן לתת לאנשים שזקוקים לכם להנות מהכלים והמיומנויות שצברתם. זה גם יכול ליצור עבורכם קשרים והזדמנויות חדשות ואפילו לקוחות חדשים בהווה או בעתיד. זה יכול להיות הענקת טיפול או שירות ראשוני בחינם, סיוע טכני נקודתי, עזרה בהסברה והפצה או תרומה כספית. מעבר לפוטנציאל העסקי והשיווקי, עשייה ותרומה לאחר יכולה להקל מאוד על תחושת הקושי בזמן הזה.

צאו מהקיבעון והדיכאון והתמקדו בחיובי

הראש לא עובד בצורה חכמה ויצירתית כשהוא שקוע בעדכונים חדשותיים מחרידים בכלי התקשורת. אין שום תועלת לעקוב אחר העדכונים 24 שעות ביממה, זה רק מוריד ופוגע במוטיבציה וביצירתיות. קחו החלטה שפויה להתנתק ולהקדיש את הזמן לעבודה רציפה של לפחות שעתיים רצופות מבלי להציץ בחדשות.

אם גם לכם יש עכשיו יותר זמן פנוי, קחו אותו כדי להעמיק ולשכלל את הידע שלכם וללמוד על טכנולוגיות שיסייעו לפיתוח העסק שלכם. הדרך לעבור משבר כמו גדולים, היא להתמקד בחיובי. תשאלו את עצמכם מה אתם כן יכולים לעשות. כל משבר מייצר הזדמנויות, לפעמים פשוט לוקח זמן לראות אותן.


יוסי לוי הוא מנטור בינלאומי לשיווק ואסטרטגיה ויועץ לאנשי עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully