וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחזירים אהבה": יוזמה חדשה ממפה את המשפיענים שתומכים בפומבי בישראל

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 9:18

רוצים לסייע להסברה הישראלית בעולם ולהילחם בפייק ניוז? רשימת המשפיענים שתומכים בישראל הולכת וגדלה מיום ליום, ולכם יש הזדמנות לשנות את מאזן העוקבים לטובה

"מחזירים אהבה", מיזם ישראלי חדש, מבקש למפות את כל הידוענים שתומכים בישראל בימים אלה, כדי לחזק אותם בשעה שרבים ממגיביהם תומכים בחמאס או מסרבים להכיר בזוועות שעולל ארגון הטרור.
המיזם הישראלי מבקש להחזיר אהבה לשלל שחקנים, זמרים, ספורטאים, עיתונאים ובלוגרים שנקטו עמדה נגד הטבח המחריד של חמאס בישראל וחטיפת אזרחיה.

המיזם נולד בקבוצת הפייסבוק של וואלה! תרבות, שידור חופר, כאשר הדס בשן, עיתונאית ואקטיביסטית, ביקשה מהקהילה למנות בתגובות את כל הידוענים שנתקלו בהם ברשתות החברתיות והביעו אהדה והזדהות כלפי ישראל. את השמות האלה ורבים אחרים היא ריכזה בטבלאות לפי תחומים: טלוויזיה וקולנוע, מוזיקה, אוכל, אופנה וביוטי, ספורט, ספרות, עיתונאים ובלוגרים וארגונים. הטבלה ממשיכה להתעדכן כל הזמן וכוללת את שמות הידוענים ולינק לאינסטגרם שלהם. ישבתי לשיחה עם הדס כדי לשמוע מאיפה בא הרעיון ולמה בכלל זה חשוב?

"מחזירים אהבה היא הרשימה המקיפה והנגישה ביותר של סלבס תומכי ישראל מכל תחומי החיים הציבוריים באינסטגרם. הרשימה מתעדכנת כל הזמן ונכון לעכשיו יש בה קרוב ל-200 שמות, שלכולם יש ממאות אלפי עד מאות מיליוני עוקבים ברחבי העולם. בין השמות הבולטים, מיים ביאליק, דברה מסינג, נח שנאפ, נתניאל בלזיאק, שרה סילברמן, איימי שומר, צ'לסי הנדלר ועוד", מספרת הדס.

לרשימה המלאה כנסו לכאן >>

אז מה בעצם הרעיון של "מחזירים אהבה"?

"מלחמת ההסברה באינסטגרם החלה מהרגע הראשון שלאחר תקיפת חמאס על ישראל, כשדיברו על מי איתנו ומי יושב על הגדר. תוך זמן קצר, החלו לרוץ ברשת הנחיות לעקוב אחרי משפיענים שהביעו תמיכה בישראל ולעשות להם לייקים, וזה מאוד עזר, לפחות באינסטגרם.

אבל שמתי לב שהתקשורת כל הזמן מדברת על ה-A LIST - המשפיענים הכי גדולים כמו הקרדשיאנס ומדונה, כשבעצם לא כולם יודעים, אבל גם לאנשים שהם בלוגרים של אוכל שאולי לא שמעתם עליהם בחיים, או שחקני משנה בסדרה בנטפליקס, יש לפעמים מיליוני עוקבים. הממוצע זה מיליון עד עשרות מיליונים וזו השפעה עצומה.

הרבה מהאנשים האלה איבדו עוקבים בעקבות התמיכה שלהם בישראל. כשאני אומרת תמיכה חשוב לי להבהיר שזה לא בהכרח הנפה של דגלי ישראל או הצהרה בסגנון I stand with Israel, שזה גם כן מבורך, אלא תמיכה בקורבנות החמאס, התייחסות לזוועות ולטבח שהוא ביצע. אחר כך אם הם מנסים לאזן ולהגיד שיש גם נפגעים בעזה - זה בסדר. אבל מי שאומר "אני מזועזע מהפגיעה בשני הצדדים" - זו לא תמיכה ואין מה לעקוב אחריהם. מי שמעניינים אותנו הם מי שתמכו בישראל או הביעו זעזוע מהטבח של חמאס. להם צריך להוסיף עוקב, צריך לעשות להם לייקים ולהוסיף תגובות באינסטגרם.

אני מדברת על אינסטגרם כי הסלבס בעולם בעיקר פעילים שם. לפעמים, בגלל שהם מקבלים הרבה הודעות נאצה מהחמאס ותומכיו, הם סוגרים לתגובות, אבל עדיין אפשר להוסיף להם עוקב ולעשות לייק. אני לא רוצה שמנהלי הסושיאל שלהם יגידו להם, "ירדנו בעשרות אלפי עוקבים החודש, מה עשינו שונה? אה, תמכנו בישראל? בואו לא נעשה את זה יותר."

צריך לזכור שמדובר בעסקים שפועלים על גבי פלטפורמה שהיא מסחרית מבחינתם. לחלקם יש מותגים או מוצרים ובעלי מניות, ולכן מופעלים עליהם הרבה מאוד לחצים. מיליוני העוקבים באינסטגרם, שזה בעצם הנכס שלהם, מושפע מאוד מהלחצים האלה ועצם התמיכה בישראל עלולה להעמיד את העסק שלהם בסכנה, לכן אנחנו צריכים לעשות כל מה שאפשר.

ריכזתי רשימה מתעדכנת שמרכזת את כל המשפיענים שתומכים בישראל ממגוון תחומים: טלוויזיה וקולנוע, אוכל, ספורט, עסקים, אופנה, מוזיקה וכו'. כרגע יש בה 200 איש אבל היא צריכה להיות הרבה יותר גדולה ואני כל הזמן על זה. הרשימה כרגע בקובץ דוק שכל הזמן מתעדכן אבל אני עובדת על בניית אתר ועמוד אינסטגרם" , מספרת הדס.

פוסט תמיכה שכתבה השחקנית ג'ניפר גארנר (כוכבת "זהות בדויה").. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פוסט תמיכה שכתבה השחקנית ג'ניפר גארנר (כוכבת "זהות בדויה")./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אז מה אפשר לעשות כדי לתמוך בישראל ברשת?

להוסיף עוקב באינסטגרם לכל סלב שברשימה, לתת להם לבבות ולהגיב בחום בתגובה לתמונה הראשונה בחשבון שלהם, או לפוסט שקשור לישראל. נסחו מסר אישי מחזק או השתמשו בטקסט הבא:

Thank you for supporting israel in our time of pain
Keep supporting Israel. Don't listen to the fake news
Israel loves you for supporting us! Free palestine from HAMAS
Free the Israeli hostages from gaza! Over 200 hostages, including babies

אם הפוסט סגור לתגובות, גם הוספת עוקב ולייק יעשו את העבודה.

אם אתם לא רואים פוסט תמיכה בישראל בפרופיל של המשפיען, יתכן שאותו אדם העלה סטורי שכבר ירד מאז או שהוא התבטא בפלטפורמות אחרות.

לגבי תמיכה בפוסטים ספציפיים, ככל שפוסט כזה יקבל יותר תגובות חיוביות ולבבות' האלגוריתם יעביר את הפוסט ליותר אנשים. זה לא תמיד אפשרי כי לפעמים אנשים מעלים תוכן ומורידים אותו מיד אחר כך, לכן כשרואים פוסטים כאלה כדאי מאוד לעשות צילום מסך שיתעד את המאורע, ולשתף אותו לאחר מכן בכל פלטפורמה אפשרית, עם תיוג כמובן.

איזו משמעות יש לזה בעולם? מה המטרה בעצם?

המשמעות היא לשנות את מאזן הנוטשים. צריך להבין שבכל פעם שסלב או משפיען מביע תמיכה בישראל, הוא מסתכן בנטישה של הרבה מאוד עוקבים. אנחנו רוצים שהעזיבות האלה לא יהיו משמעותיות. ראינו שקיילי ג'נר פרסמה פוסט תמיכה בישראל ומחקה אותו זמן קצר לאחר מכן כדי לעצור את הנטישה ההמונית של העוקבים שלה, שהסתכמה במיליון משתמשים בקירוב.

הפוסט ששיתפו קורטני וקלואי קרדשיאן. אינסטגרם, צילום מסך
הפוסט ששיתפו קורטני וקלואי קרדשיאן/צילום מסך, אינסטגרם
הדיווח ב-Page Six על ההתקפלות של קיילי ג'נר. אינסטגרם, צילום מסך
הדיווח ב-Page Six על ההתקפלות של קיילי ג'נר/צילום מסך, אינסטגרם

אז אנחנו מבינים שהלחץ של העזיבות עובד. מכונת הרעל של חמאס עובדת בכל מקום ודוחקת באנשים להוריד עוקב לכל מי שלא תומך בעזה. זה כמובן שקר מוחלט, כי רק בגלל שמישהו מזדעזע מהמעשים של חמאס לא אומר שהוא לא תומך בפלסטינים, אבל האמת בימינו הפכה להיות אופציונלית.

היו גם אנשים שנאלצתי להסיר מהרשימה, כי אחרי פוסט תמיכה אחד הם העלו דברים אחרים וזה נשכח. אני מקבלת דיווחים והרשימה מתעדכנת בכל רגע. אני גם מזמינה את קהל הקוראים לפנות אלי אם יש מישהו שחסר ברשימה או שלא צריך להיות בה. עכשיו הזמן להיאבק בזירת ההסברה, דעת הקהל העולמית היא קריטית!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully