וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל במלחמה והחברות העסקיות מתגייסות למאמץ הלאומי

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 10:07

מלחמת חרבות ברזל שפרצה לפני שבועיים שינתה לחברות רבות את הפעילות. חלקן קיבלו החלטה להמשיך בשיגרה ככל שניתן בעוד אחרות התגייסו בכל הכוח למאמץ הלאומי, גם על חשבון הפרנסה. אז מה קורה היום בעולם העסקים הישראלי ולאן מועדות פנינו?

חמ"ל אחים לנשק באקספו תל אביב, אוקטובר 2023. ראובן קסטרו
חמ"ל אחים לנשק באקספו תל אביב, אוקטובר 2023/ראובן קסטרו

כשהמנהלים הבכירים מגוייסים למלחמה

בקרן להק המתמחה בהשקעות אלטרנטיביות בתחום ה- life settlement קיבלו החלטה חוצאת דרגים לפעול בכל הכח לסייע לתושבי הדרום והחיילים. כך, יו"ר הקרן, תמיר פורת, ששני ילדיו מגוייסים בצו 8, פועל באופן ישיר מול היחידות שלהם ודואג להם לציודים חסרים. גם מנכ"ל הקרן, ערן אשל, ששני ילדיו משרתים בסדיר ביחידות מיוחדות, עזב הכל וחבר ליחידות שלהם. הוא עוסק בשינוע ציוד, אוכל, עידוד ובעיקר להיות שם עבורם. בנוסף, הוא אף התנדב ברפת של קיבוץ חולית וסייע בחליבה. במהלך ההתנדבות רכבו נפגע מטיל.

איציק נוי, שותף מנהל, הקים קרן תרומות בינלאומית לסיוע עבור משפחות הדרום תחת השם: "אנחנו ננצח!" בנוסף, פועל נוי רבות דרך הקהילה בתל אביב בה הוא מתגורר עבור ציודים לחיילים. נוי מספר כי "למרות שהקרן השקיעה למעלה מ-1.4 מיליון ש"ח במטרה להשיק את מוצרי ההשקעות השונים מייד לאחר חג סוכות, היה ברור לכולם שאנחנו עוצרים הכל ומסייעים היכן שניתן ואיפה שצריך."

גם בחברת קומסיין החליטו שחייבים לסייע. יאיר אייזנשטיין, מנכ"ל קומסיין מספר: "מאז תחילת המלחמה נרתמנו בכמה אופנים. ראשית, פתחנו התרמה מרוכזת בתוך החברה. עובדי החברה תרמו יחד כמה אלפי שקלים כשכל עובד תרם בין 50 ל-200 ש"ח. בנוסף, חלק מעובדי החברה הלכו להתנדב במתחם האקספו בת"א, ושלחנו אוכל לחיילים ביחידת 8200 שמתעסקים בפעילות צבאית מסווגת."

התאמת פעילות החברה לצרכים בשטח

ומה לגבי רשתות המזון? "מהרגע שפרצה המלחמה היה לנו ברור שאנחנו לא עומדים מהצד ושנפעל כמיטב יכולתנו לסייע ולעזור" אומר מנכ"ל רשת שיווק המזון הגדולה (כ 90 סניפים) במגזר החרדי - "נתיב החסד" ו"ברכלטוב" הרב שמואל אטיאס. "ערכנו חשיבה במטה לגבי הדברים שנוכל להעביר במיידי והחלטנו על תרומות של עשרת אלפים כוסות שתיה חמה וערכות קפה. העברנו אלפי חבילות ממתקים לסיירות מתנדבים בבתי החולים עבור הילדים, העברנו עוד אלפי חבילות ממתקים לארגון "תהילים" הארצי, של ילדים המתפללים להצלחה ושמירה על חיילי צה"ל. מבחינתנו זו רק ההתחלה ואנחנו קשובים לשטח כדי לשמוע על צרכים נוספים שעולים ולתת מענה הן ברמת המוצרים והן ברמת השינוע לשטח".

מנהלת הסחר של הרשת, רייזי כהנא מוסיפה: "בנוסף לתרומות המזון גייסנו את משאיות ורכבי החברה לטובת חלוקת סחורות וארוחות חמות שהוכנו על ידי מתנדבים במגזר החרדי לתושבים ולחיילים שנמצאים כרגע בעוטף. אנחנו בקשר ישיר עם קבוצות מתנדבים מרכזיות כדי לתת מענה מיידי במידת הצורך - לעם ישראל יש נשק סודי וזו האחדות שלו."

כשהתחום העסקי הופך למצרך חיוני

חברות העוסקות בחינוך, ובפרט בחינוך דיגיטלי, הבינו שהן חייבות להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע לתלמידי ישראל לצלוח את התקופה הנוכחית. "זה היה די ברור, מהרגע הראשון, שאנחנו לא בעוד סבב בעזה", אומר דורון הרמן, מנכ"ל חברת Safe School המספקת תכנים חינוכיים בדיגיטל לכ-1200 בתי ספר ברחבי הארץ. "הפעם, ישראל נכנסת למערכה ארוכה מורכבת עם אויב אכזר בדרום, ועוד אחד בצפון שלא ברור מה יעשה. היה ברור שתגובתנו חייבת להיות שונה, דרמטית, כזו שתשנה את המציאות שלנו בוודאי בטווח הקרוב מקצה לקצה".

הרמן מסביר כי במקרים כאלה, הראשונים להרגיש את השינוי הם הילדים, שנאלצים להישאר בין כתלי הממ"ד ולעבור ללימודים מרחוק. לדבריו, "הבנו מהר, שיש לנו אחריות גדולה. לכן, קודם כל פתחנו את התוכן שלנו, ללא עלות, לכל מורי ישראל. לאחר מכן החלטנו לייצר שידורי לייב בזום עם מיטב אמני ישראל והפסיכולגית המדהימה שלנו ליאת דותן. בשבוע הראשון למלחמה, הגענו ליותר מ-28 אלף צופים בלייב. זה כבר מגיע לרמת רייטינג של ערוץ טלוויזיה, והקהל הוא ילדים שצופים יחד עם חברים, או משפחה. בסך הכל צפו עד היום בתכנים שלנו למעלה מ-200,000 תלמידים.

"גם כל כוכבי הילדים שפנינו אליהם ובדרך כלל גובים אלפי שקלים לשעה איתם, לא שאלו שאלות והתנדבו להופיע בלי שום תנאים וביורוקרטיות. אנחנו לא יודעים עד מתי המלחמה תימשך, אבל אני עושה כל מאמץ להמשיך לתת ערך לבתי הספר שלנו, בתקופה הזו. אנחנו חברה פרטית, אבל אנחנו קודם כל ישראלים, והמשימה שלנו היא לחזק את החוסן הרגשי של ילדי ישראל בתקופה הזו."

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מתי נחזור לשיגרה?

לסיכום, חברות רבות שינו את סדרי העדיפויות שלהן בגלל המצב. חלק עשו זאת מחוסר ברירה כי עובדים ומנהלים בחברה גוייסו בצו 8 ואחרים החליטו לפעול, בהתנדבות מלאה, למען החברה האזרחית או למען החיילים. רבות דובר וסוקר על כמה אותה התגייסות של חברות רבות היא זו שמחזיקה את המדינה בימים אלה. מיזמים טכנולוגיים שהוקמו אד הוק, תרומות ענק מהארץ ומחו"ל ואין ספור מסעדנים, למשל, שנרתמו ותרמו את מטבחיהם. יחד עם זאת, צריך לזכור שמדובר בחברות עסקיות וככאלה הן צריכות גם להרוויח. למרות הסבלנות ואורך הרוח, כולנו מבינים שבמוקדם או במאוחר נצטרך לחזור לשיגרה ולהרים את הכלכלה שלנו על הרגליים, גם תחת אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully