וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסק משפחתי: משפיעני הרשת שהפכו את המשפחה לחלק מהביזנס

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 9:45

בעוד שמרבית כוכבי הרשת פועלים לבד, משפיענים רבים הפכו את המשפחה שלהם לחלק מהביזנס. לרגל יום המשפחה, לירן ליברמן, סמנכ"ל חברת Humanz מספר על תופעת משפחות המשפיענים, ומסביר מדוע מדובר במצב של Win Win לעוקבים ולמפרסמים

"בשנים האחרונות משפיעני הרשת מצאו את דרכם כמעט לכל בית בישראל. הם מתעדים את היום יום שלהם, ומתוך כך פעמים רבות בני המשפחה שלהם הופכים לכוכבי רשת בעצמם. כך למשל דניאל עמית, שהחלה כבלוגרית אוכל עם מתכונים ייחודיים, חשפה לאט לאט את בני משפחתה ברשתות, בין אם זה בארוחות משפחתיות או בקניות משותפות בסופר, ותוך תקופה לא ארוכה קרוביה הפכו בעצמם למשפיענים- אחותה שירי מוכרת כגורו אוכל בריאות, ואמא של דניאל, עדנה, זוכה גם היא לקהל מעריצים לא קטן ומקדמת יחד איתה תכנים ברשת" מסביר לירן סמנכ"ל Humanz.

לא מורכב להפוך את המשפחה לעסק?

"עסק משפחתי הוא לא דבר קל בכל תחום, הגבולות מיטשטשים והבעיות מיום העבודה "ממשיכות" הביתה יחד עם בני המשפחה. האתגר קיים על אחת כמה וכמה כשמדובר ביוצרי תוכן אשר מתעדים את חייהם באופן שוטף. אבל יש גם שלל יתרונות. הצלחת יוצרי הרשת נשענת בעיקרה על האותנטיות שלהם, עד כמה התוכן שהם מעלים משקף באמת את חייהם האישיים, ובעצם את חיי המשפחה שכל ישראלי מכיר. המפרסמים רואים בכך מכפיל כח, ובונים קמפיינים ייעודים המתאימים לבני המשפחה יחד, וכך כל הצדדים מרוויחים - הקהל נחשף ליוצרי התוכן שהוא כל-כך אוהב, ועל הדרך הוא פוגש קמפיינים המותאמים במיוחד בשביל המשפחה, שמציעים פתרונות פשוטים לחיי היומיום שלהם", מספר לירן.

בני אותה משפחה חייבים לעסוק באותו תחום? או שדווקא יש מקום לגיוון?

"זה משתנה ממשפחה למשפחה", מסביר לירן. "שירנקה והשף עומר מילר למשל, החלו מתוכן שהיה מזוהה מאוד עם אוכל ומתכונים, אך שירנקה, שהייתה סטייליסטית תל אביבית שילבה גם תוכן מהעולמות שלה, ובהמשך השניים הפכו השניים למשפיעני הורות לכל דבר. ככל שהמשפחה גדלה, יוצרי התוכן שבאים מעולמות שונים, יכולים להכניס עוד ועוד אלמנטים של תוכן להורים ומשפחות, החל מביגוד ילדים ומוצרים לבית ועד פתיחת חיסכון לילד או יציאה לחופשה משפחתית".

"דוגמא נוספת היא משפחת כהן. כולם כבר מכירים את הקשר המיוחד בין אלין כהן ומירי כהן. לצד ההתמחות שלהן בעולמות של ביוטי, מירי ואלין מכניסות את העוקבים לכל אספקט של הקשר שלהן - החל ממתכונים משותפים ועד מוצרים לבית וטיפוח."

"והן לא לבד, מיכאל ספיר שהתחיל בתור יוצר תוכן שמתמחה בעיקר בהומור וקומדיה בתחילת הדרך - כבר שנים מייצר תוכן עם כל המשפחה שלו, מורן טרסוב שהתחילה בעיקר בעולמות של ביוטי היום מביאה תוכן הורות בכל הקשור לגידול הילדים שלה, נוי והדר, שמוכרות כבר בכל בית, הביאו ב-2023 את בניהן הבכורים, ומאז שיתפו את הקהל שלהן בכל שלבי ההיריון, דרך הלידה ועד השנה הראשונה של גידול ילדיהן."

תוכל לשתף אותנו בכמה דוגמאות לקמפיינים מוצלחים שכוללים יוצרי תוכן ובני משפחתם?

"פמפרס יצאו במהלך קיימות נרחב השנה - על כל שלושה מוצרים של פמפרס שנקנו בחנויות או אונליין, החברה שתלה עץ. במסגרת המהלך, נבחרת המשפיעניות של פמפרס קידמו את המהלך - יוצרות מוכרות בכל בית כמו מעיין אדם ועינב בובליל, לצד משפיעניות מתחום ההורות ונשות מקצוע כמו מורן מנצור, מירי לב ורויטל אלגור, שיתפו את המהלך החשוב הזה שיצא בינואר האחרון, וממשיך מסורת של שנים".

הוא מוסיף כי "בני המשפחה אפילו נכנסים לקראטיב עצמו. שירנקה השתתפה בקמפיין האחרון של Mayven, ושיתפה את העוקבות שלה בטיפוח הבוקר שלה עם הילדים שלה. הרילס של שירנקה הגיע למעל 117K צפיות באינסטגרם. באופן דומה, ב-2023 מותג הטיפוח פרומיס (Promise) יצאו עם קמפיין מיוחד לראש השנה, ובו 20 יוצרות תוכן בחרו למי מבנות המשפחה שלהם לשלוח מארז מיוחד לקראת החג - לאמא שלהן או לאחות קרובה. במהלך הקמפיין כל יוצרת בחרה להעניק לאישה הקרובה אליה מארז טיפוח במתנה, שיתפה על החשיבות של הענקת היחס וההערכה לקרובים אלינו והן שיתפה על הקשר האישי ביניהן."

לסיום, איך עושים את זה נכון?

"משפחות יוצרי התוכן החזקות ביותר הן אלו המקפידות על אותנטיות", קובע לירן. "העוקבים רוצים לחוש תחושת הזדהות, וכמו כולם להרגיש שגם אצל הכוכבים האהובים עליהם לא הכל מושלם. יש משהו מיוחד בהצצה שהיוצרים נותנים לתא המשפחתי שלהם שיוצר קרבה וחיבור בקרב קהילת העוקבים, מנטרל דיסטנס ונותן רובד נוסף לתחושה שאנחנו חלק בלתי נפרד מהחיים שלהם. כמו שהמפגש הראשון עם ההורים של בן או בת הזוג מהווה עליית מדרגה ביחסים, כך גם הרגע בו יוצרי התוכן חושפים את האנשים הכי קרובים ומערבים אותם הינו רגע משמעותי. כל משפחה עושה זאת בדרכה הייחודית, והיות ומשפחות הן דבר מורכב ושונה, התוצאה היא מגוון רחב של עמדות, דעות ותכנים אותנטיים."

לירן ליברמן הוא סמנכ"ל חברת Humanz, שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית המחברת בין משפיענים לבין חברות מסחריות ומנהלי שיווק בארץ ובעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully