וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ישראלי: סנדלי שורש יירשמו כסימן מסחר תלת מימדי

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 10:47

סגנית רשם הפטנטים וסימני המסחר דחתה את ההתנגדויות לבקשת הרישום שהגישה חברת שורש. יוקי גיל, מייסד ויו"ר שורש: "גאים להצטרף לרשימה קטנה ואיכותית של מותגים שזכו בכך בישראל"

סנדלי שורש.. שורש,
סנדלי שורש./שורש

מאז שנות ה-90 הפכו סנדלי שורש הישראלים לפריט פופולרי. החל מהחודש, הסנדלים יירשמו כסימן מסחר תלת מימדי. מה זה אומר בעצם?

רוב סימני המסחר מורכבים ממילים או לוגו המוטבעים, בדרך כלל, על המוצרים שמייצר או משווק בעל הסימן. סימני מסחר תלת ממדיים, לעומת זאת, מגנים על צורתו התלת ממדית של המוצר עצמו, בין היתר, מפני ייצור של אותו מוצר על ידי חברות מתחרות. בנוסף, בניגוד להגנה על עיצובים שגם הם מגנים על צורת מוצר אך הגנתם קצובה בזמן, ההגנה על סימן מסחר אינה מוגבלת בזמן.

בשנה שעברה קבעה סגנית רשם הפטנטים וסימני המסחר ז'קלין ברכה, שדמות הסנדל המפורסמת של שורש עומדת בתנאים להירשם כסימן מסחר תלת מימדי. בתגובה לכך, הגישו מספר חברות התנגדויות לרישום הסימן התלת ממדי, בטענה שהרישום עלול להצר את צעדיהן. התנגדויות אלו נסגרו החודש לאחר שהושגו הבנות בין החברות.

את סנדלי שורש ייצגו בהליכים מול רשם הפטנטים וסימני המסחר, עורכי הדין נתניאל אגו, דורון שרצקי ואורי פאוסט ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ.

שורש מצטרפת לטובלרון וקוקה קולה

סימני מסחר תלת מימדיים נדירים למדי ונרשמים במקרים מיוחדים שבהם צורתו של מוצר הופכת להיות מזוהה בקרב קהל הצרכנים עם היצרן, זיהוי ברור ייחודי ומובהק. לדוגמה, בעולם רשומים כסימני מסחר תלת ממדיים שוקולד טובלרון, בקבוק הקוקה קולה ואופנוע הווספה. בישראל רשומים רק כ-450 סימנים תלת ממדים (מתוך עשרות אלפי סימני מסחר רגילים), כשרק ספורים ומפורסמים במיוחד מתוכם אינם נושאים גם את שם החברה (כגון סנדל הקרוקס, כיסא כתר, או שוקולד טופיפי).

סנדלי שורש זכו להיכנס להיכל התהילה של סימני המסחר התלת ממדיים, ולא בכדי. במסגרת הבקשה לרישום סנדלי שורש כסימן מסחרי הוכח כי הסנדל הקלאסי הפך לאייקון תרבותי של ממש בישראל.

בתחרות שערך משרד הכלכלה לרגל חגיגות שנת ה-70 למדינת ישראל נבחרו הסנדלים כמוצר הצריכה הכי ישראלי. הסנדלים אף הוכרו כאחד המותגים הישראלים האהובים ביותר וזכו לפרשנות אופנתית ועדכנית בתצוגות אופנה. גם בית המשפט העליון הכיר כבר לפני 20 שנה במוניטין המיוחד שרכשה דמות הסנדלים של שורש.

שוקולד טובלרון. Giphy
שוקולד טובלרון/Giphy

סנדלי שורש כשם כולל לקטגוריה

הזיהוי של סנדלי שורש בולט במיוחד, עד שבסקר שנערך בשנת 2019 נמצא כי 70% מקרב כלל הנשאלים (ו-92% מקרב אלו שרכשו סנדלי שורש בעבר) זיהו באופן ספציפי את הסנדלים הייחודיות וקישרו אותה עם המותג שורש ואיתו בלבד. בשל אותו זיהוי, הפכו הסנדלים לאמצעי שיווק וקידום מכירות מרכזי של חברת שורש, והן מתנוססות על שלל פרסומים ומוצרים של החברה.

כאמור, הישגים אלו הובילו, בהחלטה מנומקת של סגנית רשם הפטנטים ז'קלין ברכה, לקביעה כי סנדלי שורש כשירים להיכנס למועדון הקטן של סימני מסחר תלת ממדיים. בהחלטה נכתב כי "לפיכך שוכנעתי כי הדמות התלת מימדית רכשה אופי מבחין במידה המספקת לרישומה. אוסיף כי בשים לב להגנה המצומצמת שמקנה הדמות המבוקשת ולמגוון המוצרים המתחרים, אני סבורה כי לא יהיה ברישום הסימן כדי לפגוע בתחרות בשוק זה".

יוקי גיל, מייסד ויו"ר שורש: "סנדלי שורש המזוהים עם ערכי המטייל הישראלי בארץ ובעולם הם כסמל לאיכות כבר 25 שנה וכעת זכו בהישג נוסף ובהכרה כסימן מסחר תלת ממדי. אני מודה למשרד עורכי הדין פרל כהן צדק לצר ברץ, שמלווים את שורש מתחילת דרכם על ההישג הגדול וגאה להצטרף לרשימה קטנה ואיכותית של מותגים שזכו בכך בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully