וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עובד מנוע החיפוש של גוגל? סדרה חדשה של ענקית הטכנולוגיה לבעלי אתרים חושפת הכל

אביב כהן

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 10:57

גוגל משחררת סדרת סרטונים אינפורמטיביים לבעלי אתרים המספקים מבט מבפנים על איך פועל מנוע החיפוש על רכיביו השונים, בשפה פשוטה ונגישה

קמפוס גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
קמפוס גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בלב הסדרה טמון אוצר של ידע, המספק סקירה מקיפה של אלגוריתמי החיפוש וגורמי הדירוג של גוגל. על ידי התעמקות במכניקה שמאחורי תוצאות החיפוש, תתקבל הבנה מעמיקה יותר של האופן שבו תוכן מתווסף, מוערך ומוצג למשתמשים. החל מהרלוונטיות של מילות המפתח ועד לארכיטקטורת האתר, כל פרק מבטל את המסתורין של עקרונות SEO חיוניים, ומצייד את הצופים באסטרטגיות מעשיות לשיפור דירוג האתר 'בעיני' מנוע החיפוש שלהם.

בפרק הראשון בסדרה, אותה מנחה גארי איליס, מהנדס פיתוח בצוות החיפוש של גוגל, מוצגים שלושת השלבים החשובים ביותר העומדים מאחורי המנוע:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
  • סריקה Crawling - איך גוגל מוצאת כתובות ואתרים ברחבי הרשת
  • קיטלוג indexing - מהי הדרך של גוגל להבין את תוכן העמוד ולאיזה עמודים נוספים הוא קשור
  • הצגה Serving - כיצד גוגל מציגה את תוצאות החיפוש ומדרגת אותן

הפרקים הבאים יעמיקו בטכניקות לשיפור נראות האתר בתוצאות החיפוש ויאפשרו הן לבעלי עסקים וכמובן למנהלי ועורכי אתרים, להצליח במספר פעולות להשפיע על דירוג האתר בתוצאות האורגניות של מנוע החיפוש. בכל פרק, גארי יצלול למודול אחר באופן בו פועל מנוע החיפוש וגם יספק המלצות פרקטיות כיצד לסייע למנוע לסרוק בצורה טובה יותר את האתר שלכם.

למי כדאי לצפות בסדרה ?

אחד היתרונות הבולטים של סדרת "איך מנוע החיפוש עובד?" הוא הנגישות שלה. התוכן פונה למתחילים או לאנשים ללא ידע מקצועי בנושא וכמובן גם לאנשי מקצוע ותיקים בתחום ה-SEO. אם אתם מעוניינים לשפר את נראות האתר שלכם במנוע החיפוש, אתם לקראת בניית אתר חדש לעסק, או שאתם מעוניינים לחדד את טכניקות האופטימיזציה שלכם, הסדרה מציעה תובנות חשובות שעשויות לסייע לכם בתהליך אפיון ובניית האתר.

הערך שחברות כמו גוגל מסוגלות לתת לעסקים בתכניות מסוג זה הוא עצום, ראשית, בגלל שיש להן מבט פנימי שאין למומחים אחרים בתחום ושנית, בגלל שהן מובילות בחזית הטכנולוגיה. מדובר בחברה שמחזיקה בידע אינסופי וכשהיא בוחרת לשתף אותו, גם אם זה בדרכה היבשה מעט יש לומר, שווה לעקוב וללמוד ממנה.

המטרה של גוגל: לשפר את הנגשת התוכן במנוע החיפוש

יש הטוענים כי היוזמה הזו מסמלת את המחויבות של גוגל לשקיפות ולחינוך ועשויה גם להעצים את המשתמשים לייעל את הנוכחות שלהם בתוצאות החיפוש בצורה יעילה. ברמה הפרקטית, גוגל מזמינה את בעלי האתרים להשקיע יותר באקוסיסטם שיביא שימוש מושכל וממוקד יותר במשתמש הקצה. עבודה טובה יותר של בעלי האתר תסייע להם (ולגוגל כמובן) להנגיש את התוכן הרלוונטי ביותר לקהל הרלוונטי ביותר.


אביב כהן הוא יועץ ואסטרטג דיגיטלי ובעלים של משרד הפרסום הדיגיטלי Vision, מלווה עסקים בתהליכי הקמה ויצירת אסטרטגיה שיווקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully