וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא באג, זה פיצ'ר: הנשים שבונות את האינטרנט

לורי מור

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 14:52

יום האישה הבינלאומי הוא הזדמנות לחגוג את תרומתן העצומה של נשים לעולם הדיגיטלי, לא רק כצרכניות של האינטרנט אלא גם כיוצרות, יוזמות ומובילות דעה שמעצבות את עתיד הרשת. ואיך כל זה קשור לקוד פתוח?

נשים הן לא רק צרכניות של האינטרנט, הן מעצבות אותו. Unsplash
נשים הן לא רק צרכניות של האינטרנט, הן מעצבות אותו/Unsplash

בעידן הדיגיטלי המודרני בו האינטרנט הפך לתשתית חיונית בחיינו היומיומיים, באמצעותה אנחנו מבצעים כמעט כל פעולה, החל מקניות, עבודה, תקשורת ובידור, אין פלא שלנשים יש חלק משמעותי בבניית האינטרנט ובתחזוקתו, ותפקיד מרכזי וחשוב להבטחת עתיד הטכנולוגיה ולקידום שוויון בתעשייה.

נשים בתחום הטכנולוגיה הן שותפות מרכזיות ביצירת עתיד התעשייה

נשים משתתפות בתכנון, עיצוב ופיתוח של אתרים בצורה פעילה ויצירתית, מביאות תרומה ייחודית ורעיונות חדשים לשולחן העבודה, ומשפיעות על כיווני הפיתוח הטכנולוגי. נתונים עדכניים מצביעים על כך שקבוצות עבודה הכוללות נשים בתחום הטכנולוגיה מצליחות יותר בהשקת מוצרים ובפתרון בעיות טכנולוגיות.

לפי מחקר שפורסם על ידי הארגון הבינלאומי Catalyst, חברות בהן יש ייצוג נשים גבוה מצליחות יותר במדדים עסקיים, כגון החזרי השקעה, רווחיות ויציבות כלכלית. נתון המדגיש את החשיבות של נשים בתחום הטכנולוגיה ואת התרומה החשובה שהן צפויות לספק לעתיד התעשייה.

לאחר שניתחו נתונים מ-190 מדינות, בפוקוס על ארה"ב, בריטניה, קנדה וישראל, מחקר חדש של Boxmode, חברה לבניית אתרים, מציג תמונה עדכנית של השפעת נשים על האינטרנט בישראל ובעולם ב-2023. מעיד על כך שנשים צוברות תאוצה. בעוד שגברים עדיין יותר מחפשים דרכים ליצור אתרי אינטרנט (68.2% לעומת 31.8%), הפער המגדרי הולך ומצטמצם. בישראל, המגמה חיובית עוד יותר, עם כמעט שוויון בין נשים וגברים (50.1% גברים לעומת 49.9% נשים).

לאחרונה ערכנו באלמנטור מחקר בקרב יוצרי אינטרנט ושאלנו נשים מהתחום מגוון שאלות. כששאלנו מה משך אותן לעסוק בתחום יצירת האינטרנט התשובות העיקריות היו, ההזדמנות להיות יצירתית (45%), האפשרות להיות עצמאית (40%) וכן היכולת לעבוד באופן מקוון (35%). באופן טבעי אותן יוצרות אינטרנט ציינו גם את הטכנולוגיה כסיבה משמעותית לבחירת תחום העיסוק (29%).

עולם יצירת האינטרנט מהווה הזדמנות עבור נשים לממש את היכולות שלהן

יוצרות אינטרנט שיתפו אותנו מה הכי מרגש אותן בעבודה שלהן - 65% ציינו את ההזדמנות להשתמש ביצירתיות שלהן, 58% ציינו את ההזדמנות ללמוד כל הזמן דברים חדשים. עוד עלה מהמחקר כי 74% מיוצרות האינטרנט מרגישות גאות בבחירת המקצוע שלהן, ו-76% ציינו כי עבודתן בתחום מהווה חלק משמעותי מהזהות והחיים שלהן.

כשבוחנים את הדור הבא של בוני האתרים (18-24), מגלים כי זוהי קבוצת הגיל הפעילה ביותר ברשת, הן בישראל והן בעולם, נראה כי נשים צעירות סוללות את דרכן בעולם הדיגיטלי, הן כיזמיות והן כיוצרות. מחקר שנערך על ידי חברת מקינזי ב-2023 מראה כי נשים היום בעלות יותר אמביציה מבעבר להתקדם, במיוחד נשים צעירות.

וורדפרס היתה ועודנה האקוסיסטם הפופולרי והמוביל בעולם ליצירת אתרים, כאשר נכון ל-2024 מעל 43% מהאתרים באינטרנט נבנו בוורדפרס. נתון מעניין על עולם הוורדפרס הוא שבכנסים הטכנולוגים של התחום יש ייצוג גבוה יחסית של נשים בהשוואה לכנסים טכנולוגיים אחרים (27% מהדוברים הם נשים). נקודה מעניינת נוספת היא תוכנית לקידום נשים בוורדפרס שנקראת WP Includes (מי שעובד עם וורדפרס יודע שזה גם השם של אחד הקבצים החשובים ביותר במערכת). מדובר על מיזם שמטרתו לתת תמיכה ולחנוך לנשים בקהילת וורדפרס, לעזור להן לפתח קריירה בתחום ולעודד את השתלבותן בעמדות בכירות בתחום.

דוגמא לאישה מעוררת השראה מעולם הוורדפרס ואחת הנשים הבולטות בתחום יצירת האתרים בישראל היא מרים שוואב. מרים היא יזמת סדרתית, אשר בעבר הקימה סוכנות פיתוח מובילה וכן ייסדה את חברת הטכנולוגיה Strattic, אשר נרכשה בשנת 2022 על ידי אלמנטור. מרים היא חברה פעילה ומובילה בתעשיית וורדפרס העולמית כבר למעלה מחמש עשרה שנה. היא בלוגרית, מארגנת כנסי WordCamp ודוברת בכנסים באופן תדיר. היום מרים מכהנת כראש מחלקת קשרי וורדפרס בחברת אלמנטור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פוטנציאל עצום לעצב את עתיד האינטרנט לטובה

אין ספק כי נשים הגיעו להתקדמות מרשימה בהשתלבות בתחום יצירת האינטרנט והאתרים, אך יש עוד אתגרים רבים. על מנת לשלב עוד ועוד נשים בתחום יש להשקיע בחינוך והכשרה טכנולוגיים, לקדם תוכניות מנטורינג ויזמות, לתמוך בקידום נשים בתוך ארגונים וכן ליצור תרבות ארגונית בריאה עבורן וסביבת עבודה שוויונית ומוטיבציונית.

לנשים יש פוטנציאל עצום לעצב את עתיד האינטרנט לטובה. השתתפותן של נשים בתחום זה חיונית לקידום החדשנות ולהבטחת עתיד טכנולוגי מגוון ומשובח. נשים מסוגלות להוביל לחדשנות טכנולוגית, לקדם שינוי חברתי וליצור עולם מקוון טוב יותר. יום האישה הבינלאומי מהווה הזדמנות ותזכורת לקחת צעד קדימה לקראת עתיד דיגיטלי שוויוני ומגוון, ולהבטיח שכל אישה, בכל מקום בעולם, תוכל להגשים את הפוטנציאל שלה ולהשפיע על עתיד הרשת.


לורי מור, היא מנהלת מחקר בחברת אלמנטור, המפתחת את הפלטפורמה המובילה בעולם לבניית אתרי אינטרנט בקוד פתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully