וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנכנס אדר, מרבין בעשייה לקהילה: היוזמות המרגשות של עובדי ההייטק לחג פורים

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 10:31

משנכנס אדר מרבין בשמחה? בחג פורים הקרוב יהיה קשה לשמוח כיאה לרוח החג ובחברות השונות החליטו לנתב את החגיגות הססגוניות לטובת עשייה למען הקהילה.

תחפושות על גלגלים

גם השנה, עשרות עובדי אינטל הכינו תחפושות על פי משאלתם של ילדים על כיסאות גלגלים ולפי מידות הכיסאות ובין התחפושות שיצרו היו בת ים, טנק, מכונית מרוץ, חד קרן, מוכרת חטיפים ועוד. בנוסף לעשייה עצמה במסגרת התנדבות העובדים, קרן אינטל העולמית תרמה 10$ על כל שעת התנדבות של כל עובד, בדומה לכל פעילות למען הקהילה, וזאת כחלק מתוכנית מענקי ההתנדבות של אינטל לעמותות ומוסדות חינוך. שעות ההתנדבות הללו מצטרפות לעוד עשרות אלפי שעות התנדבות במגוון תחומים של כלל עובדי אינטל ישראל.

גם בחברת ההייטק אפלייד מטיריאלס נרתמו עשרות עובדים להכנת תחפושות מתאימות עבור ילדים וילדות שמרותקים לכיסאות גלגלים או נעזרים בהליכונים. היוזמה היא חלק מפרוייקט "תחפושות מתגלגלות" של עמותת חל"ק, אשר באמצעות מערך המתנדבים מתכננים ומייצרים תחפושות לפורים עבור ילדים וילדות עם מוגבלויות. התחפושות הוכנו בהתאם לרשימה מדויקת שהועברה לאפלייד בה ניתן למצוא DJ, נהג מכונית מרוץ, ליצן, בובה על חוט וחלומות נוספים שביקשו הילדים להגשים לקראת פורים. בנוסף, החברה מתעדפת מתחילת המלחמה ספקים שנפגעו מהמצב. בהתאם לכך, הספק המרכזי של אירוע פורים לעובדי אפלייד משרת במילואים ושאר הספקים הם עסקים שנפגעו מהמלחמה.

משלוחי מנות למפונים

השנה לקראת חג פורים יצאו כ- 300 עובדי אמדוקס ישראל לפעילות התנדבותית הכוללת אריזה וחלוקת משלוחי מנות לילדי כפר עזה המפונים לשפיים - אוכלוסיה שאמדוקס מאמצת מאז פרוץ המלחמה; אריזה וחלוקת משלוחי מנות לילדי פנימיית הדסים באבן יהודה אותה אמדוקס מאמצת כמעט 20 שנה; אריזה וחלוקת משלוחי מנות לילדי מועדוניות רווחה בהוד השרון; פעילות פורים משותפת עם דיירי כפר נחמן (אנשים עם מוגבלות שכלית); בישול ארוחה לנוער בסיכון בבית השחף; צביעה ושיפוץ של 'עלמה' של עמותת עלם- בית לנערות שיוצאות מעולם הזנות.

משלוחי מנות לניצולי שואה, ילדים ונוער בסיכון

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים ארגנה בשבוע האחרון פעילויות תרומה לקהילה, במסגרת חג הפורים. האירוע, שנערך בשיתוף עמותת אלון ואלה נועד להרחיב את התמיכה ולעודד שכבות חלשות באמצעות חלוקת חבילות מלאות בממתקים. כ-550 משלוחי מנות נארזו על ידי עובדי חטיבת הדיגיטל והשירות וחטיבת ישירים ושת"פ. במהלך הפעילות התקימה הרצאה של מנכ"ל ומייסד עמותת אלון ואלה, אלון בריקמן, שהדגיש את חשיבות המעורבות והסולידריות בקהילה. פעילות כזו משמשת דוגמא אישית ומעצימה את ערך הנתינה, החברות והערבות ההדדית. בהרצאתו דיבר בריקמן על מושג ההתנדבות והחמלה בדגש על הצורך בחיזוק ניצולי השואה והעצמת הילדים והנוער שנמצאים בסיכון דווקא בתקופה מורכבת זו.

מהראל נמסר: "קבוצת הראל ביטוח ופיננסים ממשיכה את המחויבות שלה לאחריות חברתית דרך שיתוף הפעולה עם עמותת אלון ואלה. אנו מאמינים בכוחה של פעולה קולקטיבית לחולל שינוי חיובי, ושמחים על הזכות לשמח ניצולי שואה ונוער בסיכון במסגרת פרוייקט "הראל מתנדבת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בחברת CyberProof, חגגו את חג הפורים וקיימו פעילות למען הקהילה. עובדות ועובדי החברה התכנסו במשרדיה בתל אביב וארזו יחד מעל ל-200 משלוחי מנות ומארזים לחניכי עמותת "אח בוגר אחות בוגרת", שפועלת כבר למעלה מ -100 שנה, בכל העולם ומסייעת לאלפי ילדים.ות, נערים.ות וצעירים.ות לקבל אח.ות בוגר.ת, שעזרו להם לשנות את החיים שלהם. הפעילות נעשתה בשיתוף עמותת ONE DAY. 

מעין כהן חזיז, מנהלת סייט ישראל וסמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית ב-CyberProof: "השנה בחרנו לציין את חג הפורים מעט אחרת. יש כיום רצון של העובדות והעובדים לקבל משהו יותר בעל ערך מהחברה, כמו התנדבויות, ולכן ההחלטה הייתה שזו שנה של נתינה, שנה שבה עברנו חוויות קשות והרצון היה להמשיך את הקו המנחה והחיבור שלנו לקהילה שבה אנחנו חיים ועובדים".

בחברת טאבולה החליטו לקחת את המסורת של משלוחי מנות ולפנק קהילה של 110 משפחות שפונו מקיבוץ כרמיה ומקיבוץ סאסא השוהות כ- 5 חודשים בנחשולים וקהילה של 40 משפחות שפונו מקריית שמונה השוהות במלון בהרצליה במשלוחי מנות ובמופע של רביטל ויטלזון יעקבס. היוזמה עבור המשפחות נעשתה גם בעקבות קשר אישי של עובד טאבולה, הראל אוליאל, VP Growth שאמו היא מבין המשפחות שפונו מקריית שמונה ושוהה במלון בהרצליה. במהלך המלחמה ומאז ה-7 באוקטובר פעלה החברה בהתנדבויות רבות לטובת משפחות שפונו מבתיהם ואשר שוהים מחוץ לאזור הנוחות שלהם מזה חצי שנה.

משלוח לענקים, המילואמניקים

במחלקת מערכות מידע של מיטב בית השקעות שעורכת כל שנה את הגמד והענק, החליטו להשקיע את האנרגיה והנתינה בחיילים שנלחמים עבורנו ביום ובלילה ומקריבים כל כך הרבה לטובתנו כבר מעל חצי שנה. העובדים התארגנו והתאספו להכנת משלוחי מנות צבעונים במיוחד. המשלוחים הועברו לחמ"ל "עוטפים מהלב" לחיילים של יפעת עמית בהוד השרון ליחידת מגלן שיצאה מעזה לסיום הכשרה. משלוחי המנות יחכו להם כחלק מפינוקים נוספים ביום שישי הקרוב, יום סיום ההכשרה, רגע לפני חזרתם לעזה.

עובדי החברה במגדל ביטוח ופיננסים גם התמקדו במילואמניקים והם אוספים משלוחי מנות עבור חיילי מילואים ונשותיהם, בהן 140 עובדות החברה שבני זוגן עדיין מגויסים למילואים. החברה הקימה עמדות איסוף אליהן הובאו כל המוצרים ובנוסף, כל עובד הכין יחד עם בני משפחתו ברכות מושקעות. כל המשלוחים יחולקו למילואימניקים שעדיין מגוייסים, מאז ה-7 באוקטובר. בנוסף, עובדי חטיבת ביטוח כללי בחברה הכינו מארזים מתוקים והגיעו לבקר חיילים פצועים במרכז השיקום של פצועי המלחמה בתל השומר.

בחברת הפינטק אלטשר החלה מסורת לפני 3 שנים של חלוקת משלוחי מנות במחלקות שונות בבתי החולים בהם ילדים ומחלקות גריאטריות, כשהשנה הפעילות התקיימה גם במחלקות הטיפול והשיקום של חיילים שנפצעו במהלך המלחמה. את סוג ההתנדבות בחרו יחדיו עובדי החברה, שביקשו להרחיבה כך שבמקום להכין משלוחי מנות באופן עצמאי ולחלק אותם, החברה רכשה אותם ישירות מעמותת אופק הפועלת לשינוי חברתי שעוסק באיתור, מיון, שיבוץ, הכשרה וליווי של אלפי צעירים במשימות משמעותיות הנמצאות בראש סדר העדיפות החברתית אזרחית בישראל.

לשמח קשישים ולהעלות מודעות לבוטים שהתחפשו

עובדות ועובדי ישראכרט מחטיבת ניהול סיכונים, החטיבה המשפטית וחטיבות נוספות ביקרו כ-80 קשישים, במסגרת פעילות קהילה עם "העמותה לקידום החינוך ת"א יפו". במהלך הביקור, העובדים שוחחו ושימחו את הקשישים, חילקו אזני המן לרגל החג וענו על שאלות מקצועיות במטרה למנוע הונאות קשישים. הפעילות היא חלק משיתוף פעולה ארוך טווח עם העמותה, במסגרתו עובדי ישראכרט מלווים כ-400 קשישים במהלך השנה.

באווירת פורים שמחה ומרגשת, עובדות ועובדי ICL יצאו השבוע לשמח ילדים המאושפזים במחלקות הילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע. שרון שוחט, מנהלת תפעול מינהל מטה באר שבע הובילה את החלוקה במסגרת פעילות משותפת עם עמותת 'שמחה לילד'. העובדים שלקחו חלק התחפשו ויצאו לחלק משלוחי מנות מתוקים ומקושטים שנארזו על-ידי ילדי הגנים בבאר שבע, עבור הילדים השוהים בבית החולים.

בחברת הפינטק רייזאפ פעילות הנתינה למען הקהילה הוקדשה לשמח ילדים שנעקרו מבתיהם בתקופה קשה זו. החברה יצרה קשר עם אחת מהמפונות של קריית שמונה, סאן פרץ, שלקחה על עצמה את תפקיד "מנהלת הרווחה" של מפוני קריית שמונה. ברייזאפ החליטו להפיק הפנינג פורימי שמח עבור הילדים השוהים במלון בתל אביב ורתמה את קרן ההשקעות אלף וחברת Soli (לשעבר SafeUp), שצפויות לערוך "פורימון" מושקע במיוחד שיכלול דוכני אוכל, דוכני יצירה ומשחק ואווירה פורימית שתנסה להסיח את דעתם מאירועי התקופה.

לסיכום, ממחקרים שונים עולה כי לעשות למען האחר, להתנדב למען הקהילה, עושה טוב לאדם המתנדב. העשייה החשובה מסייעת בהפחתת תחושות סטרס ודיכאון, תחושות רווחות בימים אלה, ומעלה את התחושות הטובות הכלליות ובכך יש רווח כפול מפעילות ההתנדבות. בחג פורים הקרוב, השמחה לא תהיה שלמה, עד שכל החטופים ישובו הביתה, אך אנו יכולים להיות מרוצים מכך שאנו חברה שאוהבת לעשות טוב למען האחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully