וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייטק, ביטחון וכלכלה: ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע תדון בהשלכות המלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 16:21

לקראת האירוע שיבחן את הצלחת הטכנולוגיה הישראלית במלחמה בעזה ואת אתגרי ההייטק במערכה הכלכלית הנוכחית, תפסנו לשיחה את אלי פרנק, יו"ר הלשכה לטכנולוגיות המידע, כדי לשמוע מה צפוי בועידה

הכנס בשנה שעברה.. ניב קנטור,
הכנס בשנה שעברה./ניב קנטור

מי אתם הלשכה לטכנולוגיות המידע?

"הלשכה לטכנולוגיות המידע היא מלכ"ר עמותה ציבורית המשמשת בית מקצועי לאנשי טכנולוגיות המידע וההייטק בתחומים רבים במשק הישראלי. לאורך השנה אנחנו עושים פעילות מקצועית לחברים שלנו ופועלים ברמת המשק והכלכלה מול הממשלה כדי לראות איך נעזרים במשק בטכנולוגיות מידע ודיגיטל. מדובר למעשה בגילדה מקצועית, בדומה ללשכת עורכי דין, אלא שאצלנו הדברים נראים אחרת, בין היתר כי אנחנו לא סטטוטוריים ואין צורך לקבל רישיון כדי לעסוק במקצוע", מספר פרנק.

"יש לנו מעל 40 אלף חברים מ-120 ארגונים והמספר הזה גדל בהתמדה בחמש השנים האחרונות. בשוטף, אנחנו עושים קרוב ל-80 מיטאפים וובינרים בשנה ע"פ מסלולי התמחות שונים: תשתיות, דאטה, סייבר, בריאות דיגיטלית ועוד. סה"כ, יש לנו 16 מרכזי מצוינות ובהם קהילות מקצועיות שנפגשות 4 פעמים ברבעון, נוסף על מפגשים עצמאיים שהחברים מארגנים ביוזמתם."

איך אתם מביאים את הבשורה הטכנולוגית, דווקא בתקופה בה ענף ההייטק על סף משבר?

פרנק אומר ש"המטרה המרכזית שהגדרנו לכנס היא לראות איך אנחנו מבטיחים שאנחנו שולטים בטכנולוגיה ולא היא שולטת בנו? איך עושים היגוי, סטירינג עם כל הטכנולוגיות סביבינו ורותמים את זה נכון - לא נגררים ומסתבכים ולא נותנים לגולם לקום על יוצרו.

וכמובן, אחד הנושאים העיקריים שנדון בהם הוא איך מחזירים את ההייטק הישראלי לגדולתו. למרות שהירידה בהשקעות בשנתיים האחרונות הורגשה בכל העולם, הירידה בישראל היתה חדה יותר יחסית לעולם - פעם אחת בשנה שלפני המלחמה, עם כל האירועים הפוליטיים והחברתיים סביב הרפורמה המשפטית והמחאות נגדה, ופעם שניה בגלל המלחמה המתמשכת מול חמאס והאיסלאם הקיצוני."

איך ענף ההייטק הישראלי יצלח את התקופה?

"בחודשים האחרונים ראינו פגיעה, כמו מגזרים נוספים במשק, איך חשוב לזכור שההייטק לא הושבת בשום שלב אם כי כן היתה ירידה מובנת בהיקף ההשקעות. דווקא עכשיו, יהיה להייטק תפקיד מרכזי מאוד בשיקום החברה והכלכלה והחזרה לצמיחה, לכן חשוב לעודד משקיעים מבית ומחוץ להשקיע. לשם כך הזמנו לכנס יזמים ומנהלי קרנות שידברו על הזדמנויות השקעה עדכניות בהייטק, שיסייעו לישראל גם לשמור על ההובלה הקיימת, וגם לתפוס מובילות בתחום הבינה המלאכותית, כי אף אחד לא מחכה לנו", מסביר פרנק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מה התפקיד של הלשכה לטכנולוגיות המידע בתוך אתגרי הענף?

"בראיה שלנו, התפקיד שלנו הוא להיות גשר בין טכנולוגיה לעסקים, וזו הסיבה שיזמנו ועידה שהיא גם עסקית וגם טכנולוגית. מדובר בפעילות שיא שקורית פעם בשנה ומגיעים אליה 3000 איש. הקהל שמגיע הם מנהלים עסקיים וטכנולוגיים שבאים לשמוע איך נעזרים בטכנולוגיה לקידום עסקים. המרצים והפאנליסטים שעל הבמה באים גם הם משני הקצוות הללו במטרה למצוא את נקודות המפגש.

בנוסף, אירועי החודשים האחרונים הביאו אותנו לעסוק בנושאים מעט אחרים השנה, ועל כן נדבר הרבה על השפעת הטכנולוגיה והפיתוחים של המוח הישראלי על המלחמה בעזה ועל מוכנות המשק הישראלי למלחמה. יש מי שטוען ובמידה רבה של צדק, שהסתמכות יתר על טכנולוגיה הייתה בין הסיבות למחדל הצבאי ב-7 באוקטובר. לכן בועידה נבחן עד כמה טכנולוגיה חזקה יכולה לעמוד מול אתגרים ביטחוניים מורכבים. דרך אגב, זו שאלה שהעולם החדש כולו התעסק בה, בשנה שעברה עם המלחמה באוקראינה ובכלל. עד כמה הטכנולוגיה הישראלית ערוכה לעמוד בפני משברים בבריאות, בתעשייה, בחינוך?"

על כל אלה ועוד בהרחבה בוועידת הלשכה לטכנולוגיות המידע תתקיים מליאה בהשתתפות יוסי כהן ראש המוסד לשעבר, חתן פרס ישראל הטרי איל ולדמן, מייסד מלאנוקס, פרופ' יואב שוהם, מומחה AI בינלאומי, מייסד ומנכ"ל משותף A21 Labs, סיגל דדון לוי מנכ"לית מכבי שירותי בריאות, אילן בירנפלד מנכ"ל דלויט, יפעת רייטר, מנכ"לית AIG, אורלי שטרן, מנכ"לית נתיבי איילון, יזמים ומנכ"לי חברות ה - IT וההייטק המובילות, ובכירי משק רבים נוספים.

פרטים והרשמה באתר הועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully