וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון בדקה את השפעת ה-AI על מקום העבודה. הכל הולך להשתנות

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 12:00

ה-AI משנה את עולם העבודה בקצב מסחרר: מהדרך שבה עסקים מתנהלים, לאופן בו משימות מתבצעות. סקר חדש של חברת המחקר Access Partnership בשיתוף עם AWS, חטיבת שירותי הענן של אמזון, חקר מעל 3,000 עובדים ב-1,340 חברות ממגוון תעשיות בארה"ב והציף תובנות מעניינות במיוחד

ה-AI כבר מזמן על השולחן, עכשיו כל עובד צריך להבין מה לעשות איתו ואיך לנצל אותו לטובת הארגון.. aboutamazon.com, צילום מסך
ה-AI כבר מזמן על השולחן, עכשיו כל עובד צריך להבין מה לעשות איתו ואיך לנצל אותו לטובת הארגון./צילום מסך, aboutamazon.com

1. רוב הארגונים ישתמשו ב-AI

על פי הסקר, שפורסם באתר הרשמי של אמזון, 92% מהארגונים בארה"ב מתכוונים להשתמש בפתרונות המבוססים על AI עד שנת 2028. מרביתם (92%) מאמינים שעיקר השימוש יהיה במחלקות ה-IT, אך הם צופים שגם מחלקות נוספות, כגון שיווק ומכירות (85%) ומשאבי אנוש (78%) יפיקו ערך משמעותי מהיכולות החדשות. לדעת 64%, התועלת המשמעותית תהיה מאוטומציה של מטלות, לצד שיפור בתזרימי העבודה ובתקשורת, וסיוע לעובדים ברכישת מיומנויות חדשות.

2. כלי Generative AI כבר נמצאים בשימוש יומיומי

השימוש ב- Generative AI, שמסוגל ליצור במהירות רעיונות ותכנים כגון שיחות, סיפורים, תמונות, סרטונים, מוזיקה ועוד, הפך להיות נרחב מאד בשנה החולפת. בהתחשב במומנטום, לא מפתיע שיותר מ-93% מהמעסיקים ו-86% מהעובדים מצפים שישתמשו ב- Generative AI בחמש השנים הקרובות כדי להגביר את החדשנות, היעילות והלימוד.

3. מיומנויות AI מתורגמות לשכר גבוה יותר ולהאצת הקריירה

מעסיקים מוכנים לשלם יותר לעובדים בעלי מומחיות וניסיון בשימוש ב-AI במגוון רחב של תחומים, החל מ-35% תוספת בתחום משאבי האנוש, ועד 47% בתחום ה-IT. כ-80% ממשתתפי הסקר דיווחו שהם מעוניינים לפתח מיומנות AI כדי לקדם את הקריירה שלהם, כולל, באופן מפתיע, כשני שליש מהעובדים מעל גיל 55, שבדרך כלל כבר חושבים על פרישה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

4. השפעת AI על הפרודוקטיביות עשויה להיות עצומה

88% מהעובדים מעריכים שישתמשו ב-AI מדי יום בעבודתם עד 2028. מעסיקים מאמינים שבשל יכולת ה-AI לזרז רעיונות ויצירתיות, לייצר אוטומציה ולקבל החלטות טובות יותר, הפרודוקטיביות תשתפר בעד 49%.

5. קיים פער בכישורי AI

רוב המעסיקים מכירים ביתרונות העסקת עובדים בעלי מיומנויות AI, אך 75% מהם מדווחים שאינם מצליחים למצוא עובדים עם יכולות אלה. לא מדובר רק בעובדים בעלי מיומנויות טכניות כגון תכנות; הדרישה ליכולת חשיבה ביקורתית ויצירתית אף גדולה יותר. ניתן לצמצם את הפער רק באמצעות תוכניות הכשרה וחינוך, אך לפי הסקר, 82% מהמעסיקים והעובדים לא בטוחים אילו מיומנות כדאי לרכוש, ו-80% אינם יודעים אילו הכשרות קיימות. על מנת להפיק את המירב מטכנולוגיה מתפתחת זו, יהיה צורך בהכנה ובהכשרה משמעותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully