וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון בדקה את השפעת ה-AI על מקום העבודה. הכל הולך להשתנות

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 12:00

ה-AI משנה את עולם העבודה בקצב מסחרר: מהדרך שבה עסקים מתנהלים, לאופן בו משימות מתבצעות. סקר חדש של חברת המחקר Access Partnership בשיתוף עם AWS, חטיבת שירותי הענן של אמזון, חקר מעל 3,000 עובדים ב-1,340 חברות ממגוון תעשיות בארה"ב והציף תובנות מעניינות במיוחד

ה-AI כבר מזמן על השולחן, עכשיו כל עובד צריך להבין מה לעשות איתו ואיך לנצל אותו לטובת הארגון.. aboutamazon.com, צילום מסך
ה-AI כבר מזמן על השולחן, עכשיו כל עובד צריך להבין מה לעשות איתו ואיך לנצל אותו לטובת הארגון./צילום מסך, aboutamazon.com

1. רוב הארגונים ישתמשו ב-AI

על פי הסקר, שפורסם באתר הרשמי של אמזון, 92% מהארגונים בארה"ב מתכוונים להשתמש בפתרונות המבוססים על AI עד שנת 2028. מרביתם (92%) מאמינים שעיקר השימוש יהיה במחלקות ה-IT, אך הם צופים שגם מחלקות נוספות, כגון שיווק ומכירות (85%) ומשאבי אנוש (78%) יפיקו ערך משמעותי מהיכולות החדשות. לדעת 64%, התועלת המשמעותית תהיה מאוטומציה של מטלות, לצד שיפור בתזרימי העבודה ובתקשורת, וסיוע לעובדים ברכישת מיומנויות חדשות.

2. כלי Generative AI כבר נמצאים בשימוש יומיומי

השימוש ב- Generative AI, שמסוגל ליצור במהירות רעיונות ותכנים כגון שיחות, סיפורים, תמונות, סרטונים, מוזיקה ועוד, הפך להיות נרחב מאד בשנה החולפת. בהתחשב במומנטום, לא מפתיע שיותר מ-93% מהמעסיקים ו-86% מהעובדים מצפים שישתמשו ב- Generative AI בחמש השנים הקרובות כדי להגביר את החדשנות, היעילות והלימוד.

3. מיומנויות AI מתורגמות לשכר גבוה יותר ולהאצת הקריירה

מעסיקים מוכנים לשלם יותר לעובדים בעלי מומחיות וניסיון בשימוש ב-AI במגוון רחב של תחומים, החל מ-35% תוספת בתחום משאבי האנוש, ועד 47% בתחום ה-IT. כ-80% ממשתתפי הסקר דיווחו שהם מעוניינים לפתח מיומנות AI כדי לקדם את הקריירה שלהם, כולל, באופן מפתיע, כשני שליש מהעובדים מעל גיל 55, שבדרך כלל כבר חושבים על פרישה.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

4. השפעת AI על הפרודוקטיביות עשויה להיות עצומה

88% מהעובדים מעריכים שישתמשו ב-AI מדי יום בעבודתם עד 2028. מעסיקים מאמינים שבשל יכולת ה-AI לזרז רעיונות ויצירתיות, לייצר אוטומציה ולקבל החלטות טובות יותר, הפרודוקטיביות תשתפר בעד 49%.

5. קיים פער בכישורי AI

רוב המעסיקים מכירים ביתרונות העסקת עובדים בעלי מיומנויות AI, אך 75% מהם מדווחים שאינם מצליחים למצוא עובדים עם יכולות אלה. לא מדובר רק בעובדים בעלי מיומנויות טכניות כגון תכנות; הדרישה ליכולת חשיבה ביקורתית ויצירתית אף גדולה יותר. ניתן לצמצם את הפער רק באמצעות תוכניות הכשרה וחינוך, אך לפי הסקר, 82% מהמעסיקים והעובדים לא בטוחים אילו מיומנות כדאי לרכוש, ו-80% אינם יודעים אילו הכשרות קיימות. על מנת להפיק את המירב מטכנולוגיה מתפתחת זו, יהיה צורך בהכנה ובהכשרה משמעותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully