וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסינגפור לעולם: השער להייטק הישראלי בדרכו לדרום-מזרח אסיה

אסף גרין

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 8:52

יותר ויותר סטארטאפים ישראלים נושאים עיניהם למדינה הקטנה שהפכה לאימפריה כלכלית, ובצדק: סינגפור מציעה שפע של הזדמנויות לטכנולוגיה ישראלית בדחיפה ממשלתית עם בונוס עצום - נקודת יציאה מצוינת לפעילות עסקית בכל דרום מזרח אסיה

בוידאו: התעשייה האווירית מכרה לסינגפור לוויין ריגול בכ-200 מיליון דולר/התעשייה האווירית

היזמים הישראלים כבר פועלים שנים במזרח, אבל נראה שמדינה אחת, קטנה בגודלה אך עם משקל כלכלי ואזורי עצום עולה לאחרונה על המפה ביתר שאת: סינגפור. בשנים האחרונות, סינגפור הופכת במהירות למרכז עולמי להייטק ולאחד היעדים המבוקשים עבור חברות טכנולוגיה ישראליות. המדינה הקטנה והמפותחת מציעה סביבה תומכת לחדשנות, שוק מקומי סולידי, ונגישות לשווקים המתפתחים של דרום-מזרח אסיה.

סינגפור הייתה מהמדינות הראשונות במזרח לבנות כלכלה מפותחת ומשגשגת, והפכה למרכז פיננסי מהמובילים בעולם, המדורג מדי שנה במקומות הראשונים של כלכלות המצטיינות בניקיון משחיתות, בקלות לעשיית עסקים ומדדים נוספים. כך למשל מדורגת סינגפור ככלכלה התחרותית הרביעית בעולם.

אלא שהתחרות הגוברת מצד שכנותיה המתפתחות בדרום מזרח אסיה בשנים האחרונות הובילה את קברניטי המדינה והכלכלה לשים דגש על הכנסת טכנולוגיות חדשות וחדשנות במספר תחומים כדי לייצר ערך מוסף לכלכלה העולמית. כאן נכנסות לתמונה חברות ההייטק הישראליות, שנחשבות מוערכות מאוד בסינגפור.

כרטיס כניסה למזרח הרחוק

מעבר להזדמנויות הרבות בסינגפור עצמה, המדינה עשויה לשמש כמקפצה לחברות ישראליות המעוניינות לפעול בשווקים המתפתחים ובעלי הפוטנציאל העצום של דרום מזרח אסיה - וייטנאם, תאילנד, אינדונזיה, מלזיה, הפיליפינים ועוד.

האזור, על אוכלוסייתו הצומחת במהירות במקביל לחדירת האינטרנט, מציג שוק רעב לפתרונות טכנולוגיים חדשניים. חברות טכנולוגיה ישראליות שהתבססו בסינגפור נהנות מגישה לאזור דינאמי זה, מפחיתות מכשולים לוגיסטיים ומבססות לעצמן את האפשרות להתרחבות אזורית.

מוקד הייטק עולמי

חברות בתחום הסייבר ואבטחת מידע נמשכות לסינגפור, שהפכה למוקד חשוב לחברות בענף זה. עשרות חברות סייבר ישראליות מחזיקות בנציגות מקומית בסינגפור. המודעות לתחום עלתה במיוחד לאחר מתקפת סייבר גדולה ב - 2018 במסגרתה דלפו פרטים רפואיים של ראש ממשלת סינגפור. תחומים נוספים בהם חברות ישראליות רבות פעילות בסינגפור הם לוויינים, בינה מלאכותית, תקשורת, ערים חכמות, בריאות ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הזדמנויות גיוס הון

כשם שחברות ישראליות רואות בסינגפור יעד אטרקטיבי, גם קרנות וגופים מקומיים סינגפוריים רואים בחברות ישראליות אפיק השקעה מבטיח. לדוגמא, קרן העושר הריבונית של ממשלת סינגפור, Temasek, שכבר השקיעה בסטארטאפים ישראלים כמו Foretellix ואוטובריינס, המפתחות רכיבי תוכנה לרכבים אוטונומיים. בעוד שבישראל מדובר בשוק שכמעט ולא קיים, בסינגפור מופעלות מכוניות אוטונומיות כבר מ-2016, מה שהופך את המדינה לכר ניסוי פורה למפתחים בתחום זה.

גם חברות מובילות בסינגפור, כדוגמת Singtel ובנק OCBC, רואות ערך בטכנולוגיות ישראליות, אשר במקרים רבים נמצאות בחזית העולמית, ומאפשרות להן לחזק את היתרון התחרותי שלהן בשווקים מקומיים ובינלאומיים.

אז איך מתחילים לעבוד עם סינגפור?

אחרי שביצעתם מחקר שוק, זיהיתם הזדמנויות והערכתם סיכונים, עליכם להחליט על המבנה העסקי בו תרצו לעבוד בסינגפור, כגון סניף, חברת בת או שותפות אסטרטגית.

סטארטאפים ישראלים המעוניינים לפעול בסינגפור, יכולים לעשות זאת באמצעות שותף המתמחה בשוק המקומי, שיוכל להסיר עבורם את חסמי הכניסה לשוק באמצעות הקמת חברת בת, רישומה בסינגפור והבטחת העמידה בדרישות הרגולטוריות המקומיות. שותף כזה יוכל גם לסייע בגיוס עובדים מקומיים שמכירים את השפה, התרבות והניואנסים המקומיים, ולעזור לכם לפתח קשרים עסקיים עם גורמים רלוונטים בתעשיה שלכם.

כמובן שלימוד השפה הסינית, לפחות ברמה בסיסית, יסייע לתקשר טוב יותר עם לקוחות ועובדים מקומיים. אם זה לא אפשרי, האנגלית העסקית שלכם צריכה להיות לא פחות ממושלמת.

השתתפות קבועה של הצוות באירועים מקצועיים וירידים טכנולוגיים המתקיימים בסינגפור תאפשר להכיר מקרוב את הנפשות הפועלות בשוק שלכם וליצור קשרים ארוכי טווח עם גורמים רלוונטיים. לדוגמא, בתחילת חודש אפריל התקיים כנס NTT DATA Ignite 2024, שאירח כ-600 בכירי תעשיה וממשל מסינגפור. בין החברות הישראליות שהופיעו בכנס: צ'ק פוינט, פאלו אלטו, Sparkbeyond ועוד, שהציגו את פיתוחיהן למשתתפים.

לסיכום,

סינגפור מציעה מגוון הזדמנויות לחברות הזנק וחברות בוגרות מישראל בתחומים כמו סייבר, בינה מלאכותית, ערים חכמות ועוד. עם ממשלה תומכת, חוקים ורגולציה מתאימים ונגישות לשווקים אחרים באסיה, אין ספק שסינגפור צפויה להמשיך ולמשוך חברות טכנולוגיה ישראליות בשנים הקרובות.

אסף גרין הוא דירקטור פיתוח עסקי ב - NTT ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully