וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AI הוא גיים צ'יינג'ר, אבל המנהלים לא יודעים להשתמש בו

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 10:29

סקר מנהלים חדש חושף שבכל הקשור ל-AI, שאיפות לחוד ומציאות לחוד. בעוד שמנהיגי החברות משוכנעים שהטכנולוגיה "משנה את המשחק" ואף מתכננים לצמצם כוח אדם לטובתה, רק מעטים מטמיעים אותה בארגון בהצלחה

כך נראים מנהלים מודאגים על פי הבינה המלאכותית.. Stable diffusion, עיבוד תמונה
כך נראים מנהלים מודאגים על פי הבינה המלאכותית./עיבוד תמונה, Stable diffusion

בסקר שנערך בקרב 2,000 מנכ"לים ומנהלי חברות, העידו הנשאלים כי לא אימצו את טכנולוגיית ה-AI על אף שהם מכירים בחשיבותה. נגה הנדלר, VP Product בחברת commit: "חברות וסטארטאפים שלא ידעו להתאים את המוצרים שלהם לתחרות הגוברת ע"י הטמעת יכולות AI עלולים למצוא את עצמם מחוץ למשחק."

רוב המנכ"לים והמנהלים סבורים כי בינה מלאכותית היא "גיים ג'יינג'ר" עבור התעשייה שלהם, אך מודים כי אין להם מספיק ידע בנושא, ועדיין לא אימצו את הטכנולוגיה - כך עולה מסקר חדש שנערך בקרב כ-2,000 מנכ"לי חברות וסמנכ"לי כספים בתשע מדינות, כאשר 82% מהם משתייכים לסקטור הטכנולוגיה, וכמחציתם לסקטור הרכב.

על פי הסקר, שערכה אדקו גרופ, חברת גיוס ומיקור חוץ, 61% מהמנהלים מאמינים כי שימוש ב-AI ישנה את התעשייה שלהם, ואולם יותר ממחצית מהם (57%) מעידים כי אין להם ביטחון בכישורים ובידע של החברה שלהם בנושא AI.

סכנה אדירה לחברות שלא יתאימו את עצמן לעידן החדש

נגה הנדלר, VP Product בחברת commit, המספקת שירותי טכנולוגיה לחברות וסטארט אפים בישראל ובעולם, אומרת כי הסקר ממחיש היטב את הפער בין הצורך של חברות בכלל, וסטארט אפים בפרט, להצטרף למהפכת ה-gen AI (בינה מלאכותית יוצרת), ללמוד את הנושא לעומק, להטמיע את הטכנולוגיה ולהכשיר את עובדיהם להשתמש בה לעומת היכולת שלהם לעשות זאת בעודם מתמודדים עם אתגרי היומיום בניהול החברה והמוצר בשוק.

לדבריה, "מהפכת ה-gen AI יכולה להיות ברכה עבור חברות וסטארט אפים שישכילו להשתמש בכך, אך מאידך טומנת בחובה סכנה אדירה לחברות שלא יתאימו את עצמן לעידן חדש זה". הנדלר מוסיפה כי "עבור מגוון גדול של ורטיקלים, כניסת הטכנולוגיה ובייחוד הורדת רף השימוש בה מייצרת מציאות שבה סטארטאפים רבים יאלצו לבצע Pivot אמיתי של המוצר רק כדי לשרוד בשוק התחרותי המשתנה כל יום."

התייעלות על חשבון העובדים

41% מהמנהלים העריכו בסקר כי יצמצמו את מספר העובדים בחברות שלהם בחמש השנים הקרובות בעקבות התפתחות ה-generative AI, שמגדילה את האוטומציה ומפחיתה את הצורך בעובדים. הממצאים בסקר קודרים יותר לעומת סקר אחר שערך הפורום הכלכלי העולמי (WEF) בתחילת השנה, לפיו כמחצית מהחברות סבורות כי AI דווקא ייצור משרות חדשות, ואילו כרבע מהן אמרו כי השימוש בבינה מלאכותית יביא לצמצום במספר העובדים. במקביל, 61% מהמנהלים אמרו כי בכוונתם לגייס לחברה מומחים בבינה מלאכותית, ואילו כשליש מהנשאלים אמרו כי בכוונתם להכשיר עובדים בתחום זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פער משמעותי בין רצוי למצוי

לסיכום, המחקר המעניין הזה מדגים בצורה ברורה וחדה את הפער ההולך וגדל בין ההבנה של מנהלים בכירים כי עידן ה-AI יחולל מהפיכה בכל ענפי המשק, לבין חוסר היכולת שלהם להכין את עצמם ואת הגופים שבאחריותם לקראת המהפיכה הזאת. המסקנה, אם כן, היא כי חברות וארגונים שישכילו להקדים ולהתאים את עצמם לעידן החדש בפתחו אנו ניצבים - ישפרו משמעותית את סיכויי ההישרדות והשגשוג שלהם בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully