וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים נגד הוי הכחול בוואטסאפ: "גורם חרדות לעובדים"

אילן סלה

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 10:51

מחקר ישראלי חדש מגלה כי לווי הכחול בוואצאפ יש השפעה ישירה על רווחתם של עובדים. אם הוי ישאר אפור ולא תתקבל תשובה, הם עלולים לפתח רגשות שליליים כלפי המנהל/ת והארגון

כולנו חוטאים בזה: הודעות שלא נקראו בוואצאפ.. Unsplash
כולנו חוטאים בזה: הודעות שלא נקראו בוואצאפ./Unsplash

מחקר חדש, "ממתינים להופעת הווי הכחול", שפורסם לאחרונה על ידי חוקרים מהמרכז האקדמי פרס ואוניברסיטת רייכמן, מגלה תופעה מטרידה ביחסים שבין עובדים למנהליהם בכל הקשור לוי הכחול בווטסאפ.

על פי הממצאים, קיים קשר בין וי אפור, כלומר אי פתיחת הודעות מצד המנהלים, לרגשות שליליים בקרב העובדים. עובדים ששלחו הודעה והיא לא נקראה בטווח זמן של 30 דקות מרגע שליחתה, חוו רמות גבוהות יותר של רגשות שליליים אל מול עובדים שהודעתם נקראה.

לעומת זאת, עובדים שממוניהם גילו קשב מהיר, כלומר הגיבו באמצעות וי כחול, דיווחו על רמות גבוהות יותר של מעורבות בעבודה. תוצאה זו מצביעה על קשר חיובי בין קשב דיגיטלי של מנהלים ומעורבות ארגונית.

אם אלה הנתונים בקרב עובדים בארגון, הנתונים מקבלים משנה תוקף עבור עובדים שעובדים מרחוק או באופן היברידי, כשאין קשר פנים אל פנים ואי אפשר פשוט לגשת לחדר של המנהל.

ד"ר ליעד ברקת-בוימל, ממובילי המחקר, אומרת כי "קיימת חשיבות הולכת וגוברת לזמינות דיגיטלית משמעותית מצד מנהלים. חשוב שמנהלים וארגונים יהיו מודעים לכך - באמצעות תהליכים של הבהרת נורמות סביב זמינות וזמני תגובה הם יכולים ליצור סביבה תומכת שמעודדת מצבים רגשיים חיוביים ומגבירה מעורבות בעבודה".

סיפור עצוב על יחסי עובד-מנהל

אני רואה כאן שתי בעיות שארגונים חפצי חיים חייבים לעבוד עליהן על מנת להשתפר ולהתייעל. הראשונה היא להתייחס לשאלה האם מנהל צריך להגיב כל הזמן? לכל דבר? לכל בעיה של עובד? אם זה המצב, הרי שהעובד לא מקבל אחריות על כלום ומנגד, המנהל כנראה לא משחרר מספיק חבל לעובד "לרוץ קדימה".

לארגון זה לא בריא והמנהל צריך לעשות עוד דברים מלבד להנחות ולאשר דברים לעובד שלו. עובד צריך להרגיש בטוח לקבל החלטות ולבצע אותן, ולפנות למנהל רק בדברים שהוא לא בטוח לגביהם לפני קבלת החלטה.

הבעיה השנייה שאני מזהה היא בעיית החשש של העובד מהמנהל. למה עובד נכנס לדיכאון וחווה רגשות שליליים אם המנהל שלו לא עונה לו? הרי כולנו עסוקים ברמה כזו או אחרת. יכול להיות שהמנהל נמצא ביום פגישות מטורף או מנגד, באירוע פרטי ולא יכול לענות. תלות כזו, שעשויה להתבטא ברגשות עזים ואף בתחושות גופניות היא בעייתית מאוד. לכן, ארגון צריך לבדוק היכן הוא יכול לסייע לשני הצדדים, עובדים ומנהלים כאחד, לעבוד בצורה יעילה והרמונית יותר, לטובתם ולטובת הארגון.

מנהלים, מה תוכלו לעשות?

למנהלי ומנהלות ישראל הייתי רוצה לומר - עבודתכם תהיה פשוטה וטובה יותר אם תעניקו לעובדיכם חופש פעולה וביטחון שאתם סומכים עליהם. כך, הם ירגישו בנוח לעשות את עבודתם ולפנות אליכם רק מתי שהם באמת זקוקים לכם.

בנוסף, תקשורת (להבדיל מתקצורת) בין המנהל לעובדים מתחילה בתיאום ציפיות, והבנה שהמנהל לא תמיד יכול להיות זמין.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

עוד טיפים למנהלים

  • נצלו את אפליקציית whatsapp business כדי ליצור הודעה אוטומטית, שניתן להתאימה לפי הכותב (עובדים, בוסים, משפחה וכדומה). זה בין רגע יוריד את "למה הוא לא עונה לי" , ו… לא לשכוח מתישהו גם לעשות פולו אפ.
  • השתמשו בפיצ'ר החדש, המסנן הודעות שנקראו מתצוגת הבית של וואטסאפ כדי להקל על המעקב אחר הודעות חדשות.
  • העבירו מסר לעובדים - אם זה ממש דחוף לכם, אל תסתפקו רק בהודעה, תתקשרו.

בהצלחה!

אילן סלה הוא executive coaching, מאמן בכירים ובעלי עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully