וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית בהוליווד? הסקר הזה צריך להדליק לנטפליקס נורה אדומה

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 17:26

שביתת התסריטאים אמנם הסתיימה מזמן, אבל האיום שבגינו החלה עדיין מרחף מעל ראשי העובדים בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע. סקר חדש חושף עד כמה באמת הציבור מוכן לקבל תוכן טלוויזיוני מלאכותי, והאם בינה מלאכותית אי פעם תוכל לייצר תוכן שהקהל באמת ירצה לצרוך?

סטרימינג. ShutterStock
סטרימינג/ShutterStock

בשנת 2023, בעקבות כניסת הבינה המלאכותית לעולם הקולנוע והטלוויזיה, התסריטאים בהוליווד שבתו במשך 148 ימים כדי להבטיח הגנה על המשרות שלהם. השביתה נחשבה להצלחה משמעותית, ובהסכם שנחתם מול האולפנים המרכזיים וחברות ההפקה בהוליווד, נקבע בין היתר שכותבים יכולים להשתמש בבינה מלאכותית אם חברת ההפקה תסכים לכך, אבל חברה לא יכולה לדרוש מכותב להשתמש בתוכנת AI.

כך או כך, וחרף ההסכם שנחתם, אין ספק שמדובר באיום אמיתי על העובדים בתעשייה. סקר חדש שערכה חברת ההייטק הישראלית נטורל אינטליג'נס, מובילה עולמית בהשוואות מקוונות, בחן את הרגלי הצפייה בסטרימינג של כ-1000 משתתפים, ובדק איך, ואם בכלל, כתיבת תוכן על-ידי בינה מלאכותית תשפיע על בחירות הצופים, בבואם לבחור את ספק הסטרימינג שלהם.

מתוך המשיבים לסקר, 44% ענו שסביר או סביר מאוד שיסכימו לצרוך תכנים שנכתבו על-ידי בינה מלאכותית. רק 23% השיבו שמאוד בלתי סביר שיסכימו לכך.

משתתפי הסקר נשאלו גם על הציפיות שלהם מרמת האיכות של תוכן פוטנציאלי שנוצר ע"י בינה מלאכותית. רוב האנשים (47%) מרגישים שהתוכניות או הסרטים שיתקבלו יהיו פחות טובים מתוכן שנוצר על ידי אדם. רק 19% חושבים שהתוכן יכול להיות טוב יותר, בעוד 24% מאמינים שהתוצרים יהיו באיכות דומה. 10% בלבד מהנשאלים אמרו שלא יהיה להם אכפת אם התוכן נוצר על ידי בני אדם או בינה מלאכותית.

האם הבינה המלאכותית קולעת לטעם של הצופים?

למרות שחלק מהצופים אולי לא מבינים זאת, פלטפורמות סטרימינג רבות כבר משתמשות באלגוריתמי בינה מלאכותית, אך בשונה מבינה מלאכותית יוצרת (Gen AI), שאחראית למחוללי תוכן כמו ChatGPT, Midjourney ועוד רבים וטובים, ועיקר פעולתה היא לייצר תוכן, מנועי ה-AI של חברות הסטרימינג עושים משהו אחר לגמרי: הם מנתחים כמויות עצומות של מידע הנוגע להרגלי הצפיה שלנו, ומספקים לנו המלצות תוכן בהתאם.

בבדיקה הנוגעת לרמת ההצעות שנוצרו על ידי AI שהם מקבלים, התברר ש-73% מהצופים מרוצים מהמלצות המותאמות אישית של ספקי הסטרימינג שלהם, ורק 8% הגדירו את עצמם כלא מרוצים בכלל. מנויים של פלטפורמות קטנות יותר מרוצים יותר מהצעות התוכן שהם מקבלים, לעומת דיסני שרק 17.4% מצופיה מרוצים מההמלצות, נטפליקס עם 17% ואמזון פריים, שנראה שצופיה ממש לא מתרשמים מרמת ההמלצות הצפייה של הספקית, עם 16.6% מרוצים בלבד.

הצרכן מצפה לתוכן איכותי

אדם ליפמן, מנהל תחום הסטרימינג בנטורל אינטליג'נס מסביר: "הסקר מראה בבירור ש'התוכן הוא המלך'. כשמשתתפי הסקר נשאלו מה הסיבה העיקרית שהם בוחרים שירות סטרימינג חדש, יותר מרבע, 27%, העידו שהתוכן מוביל את הבחירה שלהם. רק 16% העידו שמחיר המנוי זאת הסיבה שיעברו ספק. לכן, ספקיות הסטרימינג יצטרכו להמשיך ולשים את מלוא תשומת הלב לכך, בין אם מדובר בכותבי AI או כותבים בשר ודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully