וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר שוק העבודה 2024: בתקופת מלחמה, הישראלים לא ממהרים להחליף עבודות

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 17:50

המלחמה מאטה את תהליכי חיפוש העבודה בענף ההייטק: רק 9% מעובדי ההייטק בישראל מחפשים עבודה חדשה באופן אקטיבי; 35% מוכנים להחליף מקום עבודה בתמורה ליציבות כלכלית, על פי סקר חדש

חיפוש עבודה אונליין. ShutterStock
חיפוש עבודה אונליין/ShutterStock

אירועי השבעה באוקטובר והמשך הלחימה העלו על סדר היום אתגרים ארגוניים ותעסוקתיים בקרב עובדים ועובדות רבים בתעשיית ההייטק. סקר שנערך עבור חברת הגיימינג `SciPlay`על ידי מכון איפסוס, בקרב מדגם מייצג של 350 משיבים בני 25-55 העובדים בהיי טק, מראה עד כמה תחושת התמיכה והביטחון מצד הארגון נחוצות בתקופה מורכבת זו.

עיקרי הממצאים:

40% שינו את התפיסה שלהם לגבי החברה בה הם עובדים מאז ה-7 באוקטובר
31% מהמשיבים רוצים להחליף עבודה בשנה הקרובה
54% מצפים ליציבות ולביטחון תעסוקתי ממקום העבודה שלהם גם בזמנים קשים
48% עשו שינוי התנהגותי כלשהו במקום העבודה: עובדים יותר מהבית ומקפידים על שעות העבודה

"מיד עם פרוץ המלחמה הבנו שמדובר באירוע שטרם נראה כמותו ושאנו מחויבים להתאים את עצמנו למציאות המשתנה", אומרת מעין אייזנר רוזנמן. סמנכ"לית משאבי אנוש, SciPlay. "אנחנו כבר רגילים להתאים את סביבת העבודה הפיזית למצבים משתנים מאז ימי הקורונה, אך הפעם נכנסו גם אתגרים רגשיים רבים: החל ממעגלים קרובים של עובדים שנפגעו באירועי השביעי באוקטובר ובמהלך הלחימה, ועד לעובדים וקרובי משפחתם שגויסו למילואים.

אחד הדברים החשובים לעובדים כיום הוא תחושת ביטחון וגאווה, וכדי לספק זאת, חברות צריכות לשים בפרונט את התמיכה בעובדיהן, בני משפחתם והקהילה בכלל. ראינו את ההתרגשות של העובדים שלנו שגויסו למילואים על כל התרומות ועל הקשר הרציף והאישי עם בני משפחתם, על ההודיה של העובדים להתנדב ולתרום, ועל ההוקרה על תוכניות תמיכה למיניהן. המציאות החדשה דורשת מאיתנו לאפשר סביבת עבודה רגישה ומכילה יותר, על מנת שנוכל להתאושש כולנו כחברה. מכיוון שלצערנו אנחנו עדיין במצב לא פשוט, חשוב גם עכשיו להיות עם יד על הדופק ולהמשיך לתמוך בדרכים שונות. גם את תהליכי הגיוס התאמנו למנהלים ולמועמדים, ושמרנו על רגישות וגמישות מרבית, תוך התחשבות בכל המצבים ויצירת שוויון למשרתי המילואים."

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

גאווה וסיפוק מהעבודה

70% מעובדי ההיי טק גאים לעבוד בחברה בה הם עובדים ומרגישים מסופקים מעבודתם הנוכחית. רוב עובדי ההיי טק בארץ מרגישים מסופקים מעבודתם הנוכחית וגאים לעבוד בחברה בה הם עובדים (48% די מסופק, 22% מאוד מסופק, 39% די גאה, 30% מאוד גאה). הגאווה בחברה בה הם עובדים עולה עם הגיל, 74% מגילאי 45-55 גאים לעבוד במקום עבודתם לעומת 65% בגילאי 25-34.

עובדים לא ממהרים להחליף את המשרה שלהם

רק 9% מחפשים עבודה אקטיבית. 40% לא מחפשים אבל פתוחים להצעות. 28% מגששים מדי פעם. בני 45+ פחות מגששים ונוטים יותר להישאר במקומם (31% לעומת 18% בגילאי 25-34).59% מכלל המדגם חושבים ובטוחים שלא יחליפו עבודה השנה. 23% מכלל המדגם חושב שכן יחליפו עבודה השנה.

מניעים לשינוי במקום העבודה

המניע העיקרי לשינוי מקום בקרב 73% מהמשיבים הינו שיפור בתנאים, 44% מבקשים לשנות עבור איזון טוב יותר בין בית לעבודה, 35% מבקשים למצוא חברה עם ביטחון כלכלי ותחושת יציבות גבוהה יותר.

בעת חיפוש עבודה שלושת הגורמים החשובים ביותר לעובדים הם: 28% חבילת שכר אטרקטיבית, 20% מקום עבודה שמאפשר איזון, 17% מקום עבודה שמציע עבודה היברידית וגמישות.

ציפיות העובדים מהחברה בצל המלחמה

54% מעובדי ההייטק שהשיבו לסקר ענו כי הם מצפים שהחברה תמשיך לספק ביטחון תעסוקתי ויציבות כדי שהם יוכלו להתמקד בעבודה ולא לחיות בחוסר וודאות. 52% מצפים שהחברה תמשיך במדיניות של גמישות והכלה בהיקף המשרה ועבודה מהבית. 46% מצפים שהחברה לא תבצע קיצוצים בשכר או צמצום בכוח האדם בארגון.

מניעים לשינוי מקום העבודה.. מכון איפסוס,
מניעים לשינוי מקום העבודה./מכון איפסוס

הבדלים מהותיים בין נשים לגברים

ניכר כי ציפיות הנשים הן אחרות מתוקף הנסיבות והבדלי ההתמודדות. יותר נשים מצפות ממקום העבודה לגלות גמישות (63% לעומת 41% מהגברים) ויותר נשים מצפות לתמיכה רגשית במילואימניקים (50% מהנשים לעומת 30% מהגברים).

ציפיות ממקום העבודה – פער ניכר בין נשים לגברים.. מכון איפסוס,
ציפיות ממקום העבודה – פער ניכר בין נשים לגברים./מכון איפסוס

בין גאוות יחידה לחשש קיומי

הסקר שבחן את שוק העבודה שלאחר ה-7 באוקטובר מציג תמונה מורכבת: מצד אחד, רוב העובדים מרוצים מעבודתם הנוכחית וגאים בחברה בה הם עובדים. מנגד, רבים מהם חווים שינוי בתפיסתם את החברה מאז תחילת המלחמה, ואף צופים שיעזבו את עבודתם בשנה הקרובה.

עם זאת, ניכר כי חוסר הוודאות הכלכלית גורם לעובדים להיצמד לאזור הנוחות ולהימנע מהרפתקאות שעתידן לוט בערפל. יותר ממחצית העובדים מצפים מהחברות שמעסיקות אותם לספק להם ביטחון תעסוקתי וגמישות בעבודה מהבית, וכן לגלות גמישות ולספק תמיכה רגשית מוגברת לעובדים בתקופה זו.

לסיכום, עתידו של ענף ההייטק הישראלי אינו ברור. ייתכן שתחול ירידה בקצב גיוס עובדים חדשים ובמעבר בין עבודות, אך ייתכן גם שדווקא בתקופה זו תתחזק תחושת הערבות ההדדית, התמיכה וגאוות היחידה בין עובדים למעסיקים לאחר שצלחו יחד את אתגרי התקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully