וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע בזמן: כך הפך היוגורט לחלק בלתי נפרד מהתפריט הישראלי

לירז סופרין

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 20:35

קבוצת שטראוס ודנונה העולמית חוגגות 50 שנה של שיתוף פעולה פורה, שהביא לישראל כמה מהמוצרים האהובים והנמכרים ביותר במקרר. אז איך ממשיכים לחדש לצרכן ושומרים על מובילות לזמן כה רב? לירז סופרין, מנהל השיווק של מחלבות שטראוס, חושף את כל הסודות

משאית של דנונה.. יח"צ,
משאית של דנונה./יח"צ

מחלבת שטראוס הוקמה בנהריה, בחצר ביתם של מייסדי החברה, הילדה וד"ר ריכרד שטראוס. כיום, המחלבה בנהריה כבר לא קיימת והבית הישן הפך לאתר הנצחה, אבל היוגורט הוא אותו יוגורט ואפשר למצוא אותו כמעט בכל בית בישראל. אז איך התחיל שיתוף הפעולה עם דנונה, איך השתנו מהלכי השיווק במרוצת השנים ואיך ממשיכים לחדש לצרכן משנה לשנה?

כשהיוגורט עלה לארץ

דנונה, שהוקמה לפני יותר מ-100 שנה, ייסדה ופיתחה את שוק היוגורטים בעולם ובישראל לאורך השנים, באמצעות רצף של חידושים פורצי דרך, שתרמו לאורח חיים מאוזן. בתחילת המאה ה-19, רופא יהודי בשם ד"ר יצחק קרסו שחי בברצלונה, טיפל בחולים רבים עם בעיות עיכול במעי וניסה למצוא דרכים לעזור להם.

בשנת 1919 הצליח ד"ר קרסו לשלב חיידקים חיים בתוך יוגורט ולהפוך את פרי עמלו הרפואי למוצר תעשייתי, הנמכר בבתי מרקחת. לאחר מכן פתח מפעל בשם "דנונה", על שם בנו הקטן, דניאל. עם השנים, הופכת דנונה לחברת ענק המשלבת מחקר רפואי מתמיד לצד פיתוח מוצרי חלב.

בשנת 1970 חתמה משפחת שטראוס על הסכם שותפות עם דנונה העולמית, בעקבותיו קיבלה גישה לידע המקצועי של חברת דנונה וב-1974 החלה לייצר ולשווק את מוצרי דנונה בישראל. הודות לשיתוף הפעולה בין שטראוס לדנונה, הביאה שטראוס לישראל את בשורת היוגורט. השקת דנונה בישראל הפכה את גביע היוגורט למוצר הנצרך כמעט בכל בית ולחלק מהתזונה היומית של המשפחה הישראלית.

פרסומת ישנה של דנונה מ-2010

תמהיל מוצרים רחב עם תועלות מגוונות לצרכן

ממוצרים בעלי תועלות בריאותיות בעיקר, המכילות מגוון מחמצות חיידקים עם תועלות שונות, התפתח שוק היוגורטים בישראל לאורך השנים וכיום הוא מציע לצרכנים מגוון רחב של מוצרים, ממוצרים פונקציונליים (דוגמת מוצרים עשירים או מועשרים בחלבון, מוצרים המכילים פרוביוטיקה ומוצרים בעלי רכיבים ייעודיים לקהלים שונים כמו הגיל השלישי), ועד למוצרים מפנקים (מוצרים עם פירות, מוצרים בטעמי קינוחים ומוצרים עם תוספות שוקולדיות). הבסיס לכל המוצרים הנפלאים הללו הוא יוגורט, המוסיף ערכים תזונתיים לכל ארוחה ומשתלב היטב בתפריט של כל מי שרוצה לנהל אורח חיים מאוזן.

מותג היוגורט המוביל בישראל

דנונה ייסדה את הקטגוריה בארץ, והייתה למעשה הראשונה שהפכה את היוגורט למוצר צריכה שנכנס לכל בית. אנחנו משחקים בכל הסגמנטים בקטגוריית היוגורט, כאשר את חלקם יצרנו ובנינו, ונותנים מענה ברמה המוצרית למגוון רחב של קהלים, החל מילדים, דרך בני נוער ובוגרים, צעירים, משפחות והגיל השלישי. לאורך השנים אנחנו רואים את התרומה למעמד המותג וכן למעמד התחרותי שלנו בקטגוריה.

פרסומת של דנונה מלפני חודשיים

קשובים לצרכנים

מותג שרוצה להמשיך להוביל ולפתח את הקטגוריה ואת צריכת היוגורט, חייב להיות מחובר לצרכנים. אנשי השיווק והפיתוח צריכים להכיר היטב את הצרכנים, להיות קשובים להם, לפגוש אותם, לשוחח איתם, לשמוע ממה הם מרוצים ומה חסר להם. לצד זה, כדי להישאר עדכניים חשוב לעקוב אחר טרנדים בעולם, טכנולוגיות חדשות ולבחון כל הזמן מה מתפתח וצומח. בנוסף, יש חשיבות ומשמעות רבה לניהול שיח מתמיד עם תזונאים שמתמחים בתחומים שונים כדי לקבל מהם תובנות ומידע מקצועי. מבחינתנו, הצרכן הוא במרכז, וחשוב לעקוב באופן צמוד אחר פניות ותגובות שמגיעות לשירות הצרכנים. כיף לקבל תגובות חיוביות למוצרים חדשים, אך לצד זאת חשוב להיות קשובים גם לתגובות פחות טובות, להתייחס אליהן במלוא הרצינות ולפעול בהתאם.

לסיכום, קטגוריית היוגורטים, שהפכה ברבות השנים לקטגוריה השנייה בגודלה במקרר, היא קטגוריה מרתקת המציעה לצרכנים מגוון רחב מאוד של מוצרים והצעות ערך. כל אחת ואחד יכולים למצוא את "היוגורט שלהם" (ואף יותר מאחד!), שמתאים לתפריט היומי שלהם ומאפשר להם הן ליהנות מחוויית טעם עם ערכים תזונתיים טובים והן לנהל אורח חיים מאוזן.


לירז סופרין הוא מנהל השיווק של מחלבות שטראוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully