וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להילחם בשנאת יהודים ברשתות החברתיות? פסגת המשפיענים בניו יורק מחפשת את התשובות

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 15:58

עם כוח חברתי וויראלי של 150 מיליון, פסגת המשפיענים הגדולה בעולם למאבק באנטישמיות יצאה לדרך בניו יורק. הפסגה, ביוזמת התנועה למאבק באנטישמיות ומשרד החוץ רותמת את משפיעני הרשת הגדולים בעולם למאבק בגל השנאה ששוטף את העולם

ועידת המשפיענים.. אוהד קב,
ועידת המשפיענים./אוהד קב

מאז ה-7 באוקטובר, בצד המלחמה, מתמודדות הקהילות היהודיות ברחבי העולם עם גל אנטישמיות חסר תקדים בעוצמתו, שמתבטא רבות בעולם האמיתי - וגם בהתגוששות וירטואלית ברשתות החברתיות.

ב-2024 אנשים רבים, במיוחד צעירים, צורכים את החדשות ברשתות וניזונים ממשפיעני רשת באינסטגרם, בטיק טוק ועוד. רשתות אלה הפכו לכר פורה לליבוי שנאת יהודים ושנאת ישראל, אבל אל מול קולות השנאה, ישנם גם קולות אחרים. הם אמנם מעטים מול רבים, אבל מאז פרוץ המלחמה - הם "נלחמים" ברשתות תוך שהם מתמודדים עם תופעות של איומים, נאצות, הכפשות, חרמות - ועדיין מגלים את האומץ לעשות שימוש בהשפעה שלהם.

על רקע זה, מובילים התנועה למאבק באנטישמיות (CAM) ומשרד החוץ את ועידת המשפיענים הגדולה בעולם למען ישראל ונגד אנטישמיות. הוועידה מתקיימת בניו-יורק בתאריכים ה-30 ליוני עד ה-1 ביולי. בוועידה משתתפים משפיענים בעלי כוח השפעה מצטבר של מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות, מלאומים, דתות ורקעים שונים.

לצד משפיענים שפעילים בחזית ההסברה, לוקחים בוועידה חלק גם משפיעני אוכל, ביוטי ואופנה, סגנון חיים ובריאות, מוסיקה ותרבות. מבין המשתתפים, הזמר היהודי-אמריקאי מתיסיהו שחווה ביטולי הופעות מאז ה-7 באוקטובר בשל תמיכתו בישראל; אריק אדמס ראש עיריית ניו-יורק; המשפיעניות בייבי אריאל ומונטנה טאקר ורבים נוספים.

את פרס האקטיביזם של התנועה למאבק באנטישמיות קיבלה מונטנה טאקר בזכות פעילותה ברשתות החברתיות והסרטונים שלה שהעלו אל המודעות העולמית לטבח בנובה. את הפרס העניקה לה נטלי סנאנדג'י, ניצולת מסיבת הנובה, שהצטרפה אף היא לפעילות התנועה. במעמד הזכיה אמרה טאקר: "ליהודים היום יש קול; אנחנו חזקים ועמידים. יש לנו מזל שיש לנו מדיה חברתית כדי להשתמש בפלטפורמות שלנו להגיע לאנשים בכל רחבי העולם"

סשה רויטמן, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות, שעלה לישראל מבלגיה ב-2004, מוביל את פעילות התנועה בזירה הדיפלומטית וההסברתית מול גורמי ממשל, מקבלי החלטות, וארגונים בינלאומיים בפרופיל גבוה, אמר בפתח דבריו: "זו הפסגה הבינלאומית הגדולה ביותר שנעשתה אי-פעם של משפיענים בעד ישראל ונגד אנטישמיות. היא מספקת פלטפורמה לקולות שתומכים בעם היהודי להתאחד, לחלוק חוויות ולתכנן אסטרטגיה לשימוש יעיל בכוח שלהם ברשתות החברתיות כדי להתמודד עם אנטישמיות".

הוא הוסיף כי "גל האנטישמיות ששוטף את העולם מחייב פעילות יצירתית. הדור הצעיר ניזון בעיקר מהחדשות ומהתכנים ברשתות, והם משפיעים על עיצוב תפיסת העולם שלו ביחס למלחמה וגם משמשים חומר בערה שמלבה את אש האנטישמיות העולמית. אחת המטרות המרכזיות בכנס, להעצים את משפיעני הרשת שתומכים בישראל ולהראות שהם לא לבד. חשוב לנו לצייד את המשפיענים, חלקם לא יהודים שמשמיעים קול אמיץ ועומדים כנגד מתקפות, בארגז כלים הסברתי שיסייע להם להתמודד עם גלי השנאה".

שר החוץ ישראל כ"ץ, שסייע לקדם את המהלך, הדגיש את חשיבותו במסר שהעביר לבאי האירוע: "הכנס שאנחנו מובילים כאן הוא מהלך תקדימי וחדשני שבסופו יהווה בסיס לבניית פלטפורמה גלובלית לציר שפועל מולנו ומול העולם החופשי כולו וזאת בשיתוף עם העולם היהודי ועם בנות בריתנו, בארה"ב, באירופה ובמדינות נוספות בעולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
השר ישראל כץ במסר לבאי הכנס./דוברות משרד החוץ

באירוע הפתיחה שנערך אתמול, אמר אופיר אקוניס, הקונסול הכללי בניו יורק: "אנחנו חיים בעולם שבו שקרים הופכים לאמת, אמת הופכת לשקר, קורבנות הופכים לתוקפים ותוקפים הופכים לקורבנות, אבל דעו את זה: מי שהתחיל במלחמה הזו יובס. לא נהיה קורבנות של אלימות יותר. מספיק".

היום הראשון של הפסגה הסתיים בקריאה לפעולה, המעודדת את המשתתפים להמשיך ולהשתמש בפלטפורמות שלהם כדי לחנך, לעורר השראה ולהילחם באנטישמיות על כל צורותיה. ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס: "אתם רק צריכים להרים את המכשירים שלכם כדי לשנות את מהלך ההיסטוריה, זה הרגע שלכם להשתמש בפלטפורמות שלכם, אין מקום לשנאה בעיר שלנו או על הגלובוס שלנו. אנחנו יכולים לשנות את זה".

בין התכנים בוועידה, מאבק באנטישמיות באמצעות קומדיה, שיחה עם סטודנטים יהודים על השנה הקשה בקמפוסים בארה"ב, פאנל עם חברי הקהילה הגאה -לפרק את הנרטיבים השקריים של "התנועה הקווירית למען פלסטין", ועוד. משפיענים רבים ידברו על הדרך שלהם לעמוד לצד ישראל והעם היהודי כדי לתת השראה לאחרים.

התנועה למאבק באנטישמיות (CAM) נוסדה ב 2019 והפכה לקול מוביל ומרכזי במאבק הבינלאומי באנטישמיות. התנועה מטפחת בריתות פורצות דרך, יוזמות וקשרים עם קובעי מדיניות ברמה הגלובלית, הלאומית והמקומית, ופועלת בצורה פרו-אקטיבית מול מקבלי החלטות ומנהיגים בארה"ב, במדינות אמריקה הלטינית, ברחבי אירופה, אוסטרליה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully