וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינה המלאכותית יודעת לעשות סרטונים, אבל איך היא משתלבת בעולם הפוסט-פרודקשן?

עופר שנהב

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 17:02

כשה-AI נכנס לכל תחום בחיינו, זה היה עניין של זמן שהיא תיכנס גם לתחום הפוסט פרודקשן. בעוד שחלק מאנשי המקצוע משקשקים מפחד, אחרים רואים בטכנולוגיה הזדמנות לדלוור יותר תוצאות בפחות זמן ותקציבים

איש פוסט פרודקשן בפעולה./MIDJURNEY

פוסט פרודקשן הוא השלב האחרון בתהליך ההפקה של סרטים, פרסומות ופרויקטים ויזואליים אחרים. בשלב הזה בעצם קורה ה"קסם" כמו תיקוני צבע, הוספת אפקטים ויזואליים (VFX), הוספת כותרות או חומרים גרפיים אחרים, אנימציות ועוד. המטרה היא לשפר את התוצאה הסופית ולהביא את הפרויקט למצב הגימור הנדרש לצפייה מסחרית.

כשה-AI נכנס לתמונה

רבות דובר על ה-AI והשפעתו על תחומים שונים. אין ספק שאנחנו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית והיא מורגשת גם בתחום הפוסט-פרודקשן. הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מסחרר ויש לה המון יתרונות. לכן, כאנשי מקצוע, חשוב מאוד להתנסות, גם כדי לשפר ולקצר תהליכים אבל גם כדי לדעת מה קיים בשוק ואיך זה משפיע על התחרות.

כל אחד יכול היום ליצור סרטון באיכות סבירה פלוס מהספה, מבלי להיות עורך מקצועי, זה בהחלט הישג וזה מעולה ליצירת דברים יפים לשיתוף עם חברים, אבל מה שרבים נוטים לשכוח זה שכדי להגיע לתוצאות ברמה מקצועית מסחרית, נדרש אדם שיודע "לדבר" עם ה-AI בשפה הטכנית ובמונחים הנכונים וגם בעל הבנה בעיצוב ובפוסט פרודקשן. הידע, הניסיון והבסיס הטכני הם אלו שמאפשרים לאנשי מקצוע להשתמש בכלים הללו בצורה מיטבית.

שיפור וקיצור תהליכים ויצירתיות מוגברת

השימוש ב-AI בעבודת הפוסט פרודקשן מציע שיפורים משמעותיים בתהליכי עבודה שונים ועוזר לבצע משימות שבעבר היו יכולות לקחת המון המון זמן. לדוגמא, היום אפשר בעזרת ה-AI לעשות סלואו (הילוך איטי) לשוט שצולם במהירות רגילה, ולהגיע לתוצאות דיי מדהימות מבלי לפגוע במידע המצולם. אפשר לתרגם סרטים להמון שפות במהירות ובאופן אוטומטי. יש גם כמה כלים המשמשים להפרדת אובייקטים מהרקע בצורה אוטומטית ועוד.

מהפכת ה-AI גם פותחת דלתות לעולמות חדשים של יצירתיות ואמנות. כיום, עם הכלים והידע הנכונים, הגישה ליצירת דמויות דיגיטליות, עולמות שונים וסיפורים, יכולה להיות מאוד מעניינת ומהירה הרבה יותר מבעבר. כבר היום אצלנו יש פרסומות, סרטים או סדרות שכלי ה-AI הוא חלק לא מבוטל מהיצירה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

מבט קדימה: העתיד של הפוסט-פרודקשן

הטכנולוגיה מתקדמת בכל יום ואני בטוח שנראה מקצועות חדשים שמתפתחים בתחום ה-AI בהקשר של פוסט פרודקשן וכמובן גם בעולם בכלל. אנשים מגלים את היכולות של ה-AI וישלבו אותן עם הידע והניסיון הקיים, כך שיוכלו ליצור יצירות ברמה גבוהה יותר מאי פעם. לא מעט אנשי מקצוע בתעשייה מלמדים את עצמם להשתמש ב-AI מתוך ההבנה לאן זה הולך, לומדים על הכלים החדשים שיוצאים לשוק ומחפשים את האנשים שיש להם את הידע הנדרש לשימוש בהם.

לדעתי אנחנו נראה בשנים הקרובות איך ניתן ליצור VFX, אנימציה ועוד תוך צימצום כוח אדם שעובד על כל פרויקט והרחבת סל הכלים של אנשי הפוסט. אנחנו גם נראה ייעול תהליכי העבודה כגון קיצור הזמנים על פרויקטים, ככל שה- AI יתקדם ויהיה יציב יותר עם השנים. אני מאמין שנראה אינספור אפשרויות חדשות שצפויות לשנות את הדרך בה אנו יוצרים ומשתפים תוכן. אנחנו בהחלט בסוג של "אבולוציה" וזה מרתק ומדהים לחוות את זה בזמן אמת. לאן זה יוביל? זו שאלת מיליון הדולר. אך ללא ספק הולך להיות מעניין.

עופר שנהב הוא Creative Director and VFX supervisor, חברת Screen Post Productions

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully