וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק עיצוב מסרים ונוכחות דיגיטלית: קנבה מתרחבת לשיתוף רעיונות ומשימות בין צוותים

עודכן לאחרונה: 4.1.2023 / 13:26

לאחר שהפכה את עיצוב המצגות והמסרים הויזואליים לנגישים לכל תקציבאי.ת, קנבה משיקה תכונות חדשות שיאפשרו לצוותים מבוזרים לתכנן תהליכים וקמפיינים ולעמוד בלו"ז

הקבוצה של אנשי השיווק בישראל.. ירון אחר, Unsplash
הקבוצה של אנשי השיווק בישראל./Unsplash, ירון אחר

קנבה (Canva) היא פלטפורמת עיצוב קלה לשימוש המאפשרת ליצור כרטיסי ביקור, הזמנות לאירועים, מודעות למדיה חברתית, מצגות ואינפוגרפיקה ואפילו ספלי קפה ממותגים, באמצעות תבניות מוכנות מראש שניתן לקסטם איך שרוצים.

היא נחשבת לאחת מפלטפורמות העיצוב המשפיעות ביותר בעולם, עם 75 מיליון משתמשים פעילים שיוצרים, בממוצע, 150 עיצובים בשנייה. לצורך ההשוואה, לאדובי הותיקה יש 26 מיליון משתמשים בלבד. אמנם ההכנסות שלה גבוהות פי 15 משל קנבה, אבל זה כנראה בגלל שחלקים נרחבים מקנבה הם חינמיים לחלוטין- מה שהופך אותה עוד יותר אטרקטיבית בקרב משתמשים שאינם מעצבים גרפיים במקצועם.

לקנבה יש חלק מרכזי בעליית המדרגה של השנים האחרונות בכל הקשור לעיצוב מצגות המשמשות מנהלים ואנשי שיווק כדי להעביר רעיון או אג'נדה, ועיצוב מסרים שיווקיים בצורה מקצועית יותר שלפני כן לא בהכרח היתה זמינה לכל איש שיווק.

אם ניקח בחשבון את חשיבות הויזואליות בהעברת מסרים, במיוחד בעידן בו התחרות על הקשב כה גדולה, נבין שבלי שהרגשנו, קנבה תרמה למשווקים כלים להעברה מהירה של מסרים שעברו 'סיגנון' מהיר.

לפני קנבה, תחום העיצוב הגרפי היה שמור רק למביני דבר, שהתמצאו בתוכנות סבוכות כמו פוטושופ ואינדיזין. קנבה שינתה את כללי המשחק בכך שאיפשרה גם ליוצרי תוכן, אנשי שיווק, עסקים קטנים ואפילו ילדים להפיק גרפיקה איכותית בקלות ללא כישורים מיוחדים.

עם הזמן, הוסיפה קנבה עוד ועוד תבניות ופריטים עיצוביים שקיצרו ופישטו את תהליך העיצוב, מה שמיצב אותה כפלטפורמה מועדפת בקרב המשתמשים.

אבל אם עד לא מזמן, הצעת הערך של קנבה היתה דומה להפליא לזו שהציגו היזמים לפני יותר מעשור, כאשר גייסו את ההון הראשוני לבניית הפלטפורמה, עדכונים חדשים שהשיקה החברה בחודש האחרון מבשרים על פתיחת חזית נוספת במסע שלה לכיבוש העולם הדיגיטלי. הפעם, היא מכוונת לשוק העבודה המשותפת מרחוק.

למה דווקא עכשיו?

לכאורה, אפשר לומר שקנבה קצת מאחרת. התכונות החדשות שלה היו יכולות להיות שימושיות מאוד בתקופת הקורונה, כאשר רובנו היינו תקועים בבית בגלל סגרים ובידודים, ומפגשי צוות ספונטניים במשרד פינו את מקומם לפגישות זום מייגעות.

כעת, עם נירמול הקורונה ברוב מדינות העולם, אפשר לחשוב שפתרונות עבודה מרחוק כמו שמציעה קנבה קצת איבדו את הרלוונטיות שלהם אך למעשה, ההפך הוא הנכון. כאשר יותר ויותר חברות מגייסות עובדים במודלים של עבודה מהבית ועבודה היברידית, לא רק שהתכונות החדשות רלוונטיות מתמיד, הן גם עשויות לחזק את המגמה שהולכת ונעשית נפוצה יותר בקרב צוותים, במיוחד בתחום השיווקי והמיתוגי. כשהלקוחות בחו"ל והעובדים בבית, אימוץ טכנולוגיות לשיתוף פעולה בין צוותים נראה כמו צעד מתבקש לכל מחלקת שיווק.

אז מה חדש בקנבה?

תבניות הוויטבורד החדשות של קנבה מציעות לצוותים מרוחקים דרך קלה לעבוד בשיתוף פעולה על ידי יצירה משותפת של תרשימי תכנון וזרימה, סיעורי מוחות, מוקאפים, מצגות ורשימות, והגבלת הזמן בו יכולים משתמשים שונים להוסיף הערות ושינויים למסמכים משותפים.

אם עד היום הפוקוס של קנבה היה על התוצרים עצמם, כלומר הבאנרים, הלוגואים והפוסטרים המיוצרים בפלטפורמה, העדכון החדש בא לשים דגש דווקא על תהליכי התכנון שקורים מאחורי הקלעים, ולעשות סדר בתהליכי העבודה של צוותים מבוזרים שעובדים מהבית או ברחבי העולם.

את תבניות הוויטבורד של קנבה ניתן לשתף עם כל אחד מאנשי הצוות, או התלמידים במקרה של סדנאות, ולראות בכל רגע נתון ובזמן אמת מי הוסיף מה. בין התבניות ניתן למצוא רשימות בסגנון "יתרונות מול חסרונות", רעיונות והצעות לשיפור, סילבוסים ולוחות זמנים, מצגות להרצאות וכו'. לבסוף, הטיימר החדש של קנבה יעזור לקבוע דדליינים ולוודא שכולם עומדים בזמנים באמצעות התראות חכמות בזמן אמת.

תבניות בסגנון Design Sprint מסייעות למשתמשי קנבה לתכנן מהלכים וקמפיינים.. Canva, צילום מסך
תבניות בסגנון Design Sprint מסייעות למשתמשי קנבה לתכנן מהלכים וקמפיינים./צילום מסך, Canva

איך משתמשים בתכונות החדשות של קנבה?

קיימות דרכים רבות לנצל את התכונות החדשות של קנבה. לדוגמא, מתודולוגיית ה- Design sprint היא שיטה מוקצבת בזמן בה כל אחד מאנשי הצוות רושם מספר מטרות או אתגרים עיקריים על פתקים, ותולה אותם על הלוח. לאחר מכן, כל משתתף בוחר את שלושת הפתקים שהכי חשובים או מהותיים בעיניו, ומוסיף עליהם מדבקה. בסוף התהליך, בודקים אילו נושאים קיבלו הכי הרבה מדבקות, וכך מגיעים לרשימת הצעות שמוסכמת על כל או רוב המשתתפים.

נראה שרבות מהתבניות החדשות מבוססות על המודל הזה ועם העדכון החדש, משתמשי קנבה יוכלו ליישם את אותה מתודולוגיה מרחוק, בפגישות מקוונות או אפילו בסדנאות. בעצם, כל משימה מוקצבת בזמן שאמורה להתבצע על ידי יותר מאדם אחד בו זמנית עשוייה להתנהל בצורה יעילה יותר באמצעות העדכון החדש.

צוותים שרוצים לצמצם את משך הזמן הדרוש כדי לאשר עיצובים על ידי גורמים שונים בארגון עשויים לאהוב אותו במיוחד.

כך למעשה קנבה מרחיבה את תחום פעילותה מפלטפורמה לעיצוב באנרים ומודעות לכלי תכנון שעשוי להוות תחרות של ממש למוצרים קיימים כמו מירו, סטומבורד ומיורל.


דיצה קרן היא כתבת טכנולוגית ועורכת הערוץ וואלה! שיווק ודיגיטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully