וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות בינה מלאכותית, ה-SEO כפי שהכרתם אותו עומד להשתנות

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 10:19

MUM, מודל החיפוש החדש של גוגל, צפוי לשדרג את תוצאות החיפוש של המשתמשים, אבל באיזה מחיר?

השקעתם בקידום אורגני? כדאי שתכירו את MUM.. Unsplash
השקעתם בקידום אורגני? כדאי שתכירו את MUM./Unsplash

MUM, טכנולוגיית חיפוש חדשה מבית גוגל, נועדה להפוך את החיפושים במנוע החיפוש לסמנטיים ומבוססי-הקשר, לשפר את חווית המשתמש, ולענות על שאילתות חיפוש מורכבות שתוצאות החיפוש הרגילות לא נותנות להן מענה.

מודל המולטיטסק האחיד (multitask unified model), יחד עם מודלי בינה מלאכותית דומים אחרים שיפותחו בעתיד הקרוב, צפויים לשנות באופן דרמטי את האופן בו אנחנו מחפשים ומוצאים דברים בגוגל וכפועל יוצא גם את הדרכים בהן אנחנו משווקים ברשת.

MUM לא רק מבינה שפה, אלא גם מייצרת אותה. היא מאומנת ב-75 שפות שונות ומסוגלת לבצע משימות רבות ושונות בו-זמנית, מה שמאפשר לה לפתח הבנה מקיפה יותר של מידע מאשר המודלים הקודמים. היא מולטי-מודאלית, כך שהיא מבינה מידע של טקסט ותמונות, ובעתיד תוכל להתרחב לפורמטים נוספים כמו וידאו ואודיו.

מכיוון ש-MUM יכולה להציג תובנות המבוססות על הידע המעמיק שלה על העולם, היא יכולה להדגיש דקויות שבלעדיה קל היה לפספס. למשל, כשתשאלו כיצד להתכונן לטיפוס הרים, MUM תציג לכם תתי-נושאים מועילים לחקר מעמיק יותר, למשל, הנחיות לגבי הציוד הדרוש לטיפוס הרים, או תרגילי כושר מומלצים כהכנה לקראת הטיול. כל אלה יאוגדו בתוצאות החיפוש כתשובות מנומקות לשאלה שלכם, עם הפניות למאמרים מועילים, סרטונים ותמונות מרחבי האינטרנט.

אבל ההבטחה הגדולה ביותר של MUM היא הפוטנציאל שלה לפרוץ את גבולות השפה על ידי העברת ידע בין שפות שונות. היא יכולה ללמוד ממקורות שאינם כתובים בשפה שבה כתבתם את השאילתא שלכם, ולהנגיש את אותו מידע בשפה המועדפת עליכם.

נגיד שיש מידע ממש מועיל על הנושא שחיפשתם, אבל הוא כתוב ביפנית. במצב הנוכחי כיום, כנראה שלא תמצאו אותו אם לא תחפשו ביפנית. MUM יכולה להעביר ידע ממקורות על פני שפות, ולהשתמש בתובנות האלה כדי למצוא את התוצאות הרלוונטיות ביותר בשפה המועדפת עליכם.

ההשלכות של MUM על קידום אתרים אורגני

כמו שאנחנו מכירים את גוגל, היתרון הכי גדול בסופו של דבר יפגע במי שהשקיע מאמצים בקידום אורגני, כי במקום להציג תוצאות חיפוש, גוגל תוכל לאסוף מידע ממקורות שונים שכבר פורסמו על ידי אחרים ברחבי הרשת, ולהשתמש בו כדי ליצור תשובה משלה, ללא ייחוס למקור התוכן, כך שמי שביצע את החיפוש לא יצטרך לעזוב את הפלטפורמה לטובת מקורות חיצוניים.

כיום MUM עוד לא נכנסה לרשימת הגורמים המשפיעים על תוצאות החיפוש של מפרסמים אורגניים, אבל מומחים צופים כי ככל שמודל MUM ימשיך להתפתח, כך יהיה פחות ופחות מקום לתוצאות חיפוש אורגניות.

קידום אתרים אורגני לא ייעלם וה-SEO לא ימות, אבל המבנה ישתנה באופן דרמטי כי תוצאות החיפוש יהיו בנויות קודם כל מתשובות, עם לינקים למקורות חיצוניים כאופציה משנית בלבד.

כמובן שתוצאות החיפוש יהיו רק ההתחלה, כי משם, צ'אט בוטים ומחוללי מעורבות אחרים יהיו שם כדי לוודא שהמשתמש יגשים את כוונתו, בין אם מדובר ברכישה או הצטרפות לשירות כלשהו.

ההזדמנויות השיווקיות שיבואו מכך עשויות לכלול שזירת תוכן במיקומים חדשים, והצגת מודעות בדיוק בזמן הנכון בדיון כדי להשיג המרות, בהתאם לכוונת המשתמש.

מי שמוכר מוצרים ושירותים ויכול להסתגל במהירות לשינויים הללו יקבל שפע של הזדמנויות לחשיפה משודרגת, אבל מי שתוכן הוא המוצר העיקרי שלו יקבל פחות חשיפה ועשוי להיעלם כליל מתוצאות החיפוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully