וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה בימי מיתון - קרש ההצלה של העסקים הקטנים

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 10:02

כש-50 אלף עסקים קטנים נסגרים בישראל מדי שנה, הטמעת טכנולוגיה בעסק היא קריטית להישרדות העסקית, והיום היא גם יעילה יותר מתמיד

איך הייתם מתרגמים את הבאנר הזה?. Unsplash
איך הייתם מתרגמים את הבאנר הזה?/Unsplash

התקופה הנוכחית, המלווה בעליות ריבית ואינפלציה, מקשה על העסקים הקטנים המתמודדים גם בשגרה עם אתגרים רבים בניהול התשלומים, השיווק, החשבונות ומה לא. על פי דוח של הסוכנות לעסקים קטנים, המגזר העסקי בישראל מנה ב-2020 כ-625 אלף עסקים, שרובם המוחץ (99.6%) מוגדר כעסקים קטנים ובינוניים. למרבה הצער, 50% מעסקים אלה נסגרים בטווח של 5 שנים מיום הקמתם, ורק 28% מצליחים לשרוד 15 שנים עד למועד סגירתם.

למרבה המזל, חברות טכנולוגיה רבות בישראל ובעולם מספקות פתרונות לאתגרים האלה בדיוק, כדי להקל בהתמודדות עם שוק שהפך להיות תחרותי מאי פעם באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, לחסוך בעלויות, ולבזבז פחות זמן על משימות רוטיניות שיכולות להיעשות באופן אוטומטי.

כערך מוסף, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות מסייע למשוך קהל שמחפש את אותה חדשנות, ובמיוחד דור ה-z, שגדל עם סמארטפון ביד, רגיל להתנהל מול ממשקים דיגיטלים, ומעל הכל, מהווה נתח הולך וגדל משוק העובדים והלקוחות.

בינה מלאכותית כמקפצה שיווקית לעסק

"אתגר השיווק הוא מהאתגרים המשמעותיים ביותר איתם מתמודדים עסקים קטנים", מסביר מתי רם, מנכ"ל ומייסד AdScale, המתמחה בפרסום לאתרי איקומרס. "רוב העסקים לא יכולים להרשות לעצמם את העלויות הגבוהות של משרדי פרסום, ואין להם ידע וניסיון בשיווק דיגיטלי. בהיעדר שיווק מקצועי, עסקים קטנים מתקשים להתחרות בקמפיינים של חברות הענק."

"לשם כך," ממשיך מתי, "מערכות בינה מלאכותית מאפשרות לאתרי סחר קטנים ובינוניים לפרסם את עצמם כמו המתחרים הגדולים, לחסוך בעלויות ולטפל בבעיות נפוצות במהירות. מערכות כאלה מחברות במקום אחד את נתוני האתר עם כל ערוצי הפרסום שלו, כולל מנועי החיפוש, רשתות חברתיות, מערכות דיוור במייל ובסמס ועוד. מערכת כזאת תדע לבנות אוטומטית קמפיינים מותאמים אישית בכל הערוצים על סמך התובנות שהיא מפיקה מהמידע. חלק מהמערכות הללו מסוגלות אפילו לייצר סרטוני וידאו, מודעות ויזואליות וטקסטים תוך שניות - באופן אוטומטי לחלוטין."

ניהול תהליכים פיננסיים - לא לכלכלנים בלבד

"עסק קטן הוא הגדרה מכובסת לאדם אחד שצריך לעשות הכל - לעבוד במקצוע שלו, כלומר לספק את השירות שהוא נותן, לנהל כספים, לשווק ולהתעסק באדמיניסטרציה", אומר אדם קימה, מנכ"ל PayMe חברת פינטק המספקת ומפתחת פתרונות פיננסים לעסקים קטנים.

לדבריו, "אחת הבעיות הגדולות היא שרוב העסקים לא מצליחים לנהל את החשבונות והתשלומים שלהם בצורה טובה תחת העומס ונכנסים לבורות כלכליים שמאוד קשה לצאת מהם. אחד הגורמים המשמעותיים לסגירתם של אלפי עסקים קטנים כל שנה הוא הקושי לקבל אשראי ומימון מהבנקים, במיוחד היום, כשהריבית עולה."

בנוסף אומר קימה כי "בפתיחת העסק ובניהול השוטף דרושים המון שירותים שכרוכים בהוצאות משמעותיות והתעסקות בירוקרטית שמקשה על בעל העסק. בדיוק בשביל זה יש היום טכנולוגיות מתקדמות שעומדות לרשותם של בעלי עסקים ומסייעות להם לבצע תהליכים בירוקרטיים מייגעים בכמה קליקים ולחסוך המון כסף בטווח הארוך".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ניהול ותפעול עובדים בעידן טכנולוגי

"העלייה בהוצאות התפעול גורמת להידוק החגורה. עסקים ששרדו את הקורונה מתמודדים כיום עם אינפלציה, וכדי לשרוד, רבים צריכים לקצץ בהוצאות", אומר עמרי אראל, סמנכ"ל שיווק בחברת Connecteam, שפיתחה אפליקציה לניהול עובדים בסביבה לא ממוחשבת. "הדאגות החדשות הללו מתווספות לכל כאבי הראש שבשגרה: גיוס עובדים והכשרתם, איוש משמרות, חישוב משכורות, ועוד".

לדברי אראל, "על מנת להפחית מהנטל, ניתן לרתום טכנולוגיות שיקלו על המורכבות של ניהול העובדים ותפעול הלוגיסטיקה של החברה, כדי שבעלי העסקים יוכלו להתמקד במה שחשוב - איתנות וצמיחה של העסק.

בתקופות של מיתון, חברות רבות מנסות לחסוך כסף גם על ידי מעבר לפתרונות טכנולוגיים בסגנון 'הכל-באחד', שכוללות יכולות תפעוליות רבות כמו שעון נוכחות מבוסס מיקום, ניהול משמרות, משימות וטפסים, תקשורת, סקרים, עדכונים והודעות, משאבי אנוש, הדרכות, בונוסים ומתנות לחג. לדבריו, "הדור החדש של העובדים רגיל לאפליקציות בכל תחומי החיים, ויש לו ציפייה שגם מקום העבודה יתקדם לממשקים דיגיטליים מודרניים".

עוד חברה שמסייעת לעסקים הקטנים היא חברת הגיוס הדיגיטלית mynextworker אשר מחליפה מחלקת גיוס שלמה ומתאימה בדיוק לחברות שלא מעוניינות להוציא עשרות אלפי שקלים בחודש על גיוס עובדים. המערכת מאפשרת לפרסם את המשרה המוצעת בעשרות פלטפורמות גיוס עובדים שמתאימות לאופי המשרה, ואף לנהל את מבחני המיון והריאיון הראשוני עם המועמד בעזרת הוואטסאפ. בסוף התהליך המערכת מאפשרת למגייס לתת למועמד ציון התאמה לפי הקריטריונים שהוגדרו.

לסיכום

אם עד לא מזמן טכנולוגיות מתקדמות היו שמורות רק לחברות ועסקים גדולים, היום דווקא עסקים קטנים ובינוניים הם אלה שעשויים להרוויח יותר מהטמעת חדשנות בעסק. בעוד שהטמעה טכנולוגית בארגונים גדולים היא תהליך ארוך ואיטי, אותן טכנולוגיות, שזמינות כעת גם לעסקים קטנים, מסייעות להם להתאים את הפעילות העסקית לעידן הטכנולוגי ולהרוויח צמיחה משמעותית ומהירה כבר מראשית הדרך.
עסקים קטנים שישארו מעודכנים טכנולוגית יצליחו לשמור על אלמנט התחרותיות, ואילו אלו שנמנעים מכך ימצאו את עצמם מחוץ למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully