וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשיר מעניין וחדשני: 5 פודקאסטים מומלצים בעברית על יזמות ועסקים

עופר נידם

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 16:35

איך בונים סטארטאפ, מה המשמעות של מנהיגות, ואיך שומרים על אדג' בעולם שכל הזמן משתנה? ליקטנו 5 פודקאסטים בעברית שיעזרו לכם להישאר בעניינים

צעירה מקליטה פודקאסט. ShutterStock
צעירה מקליטה פודקאסט/ShutterStock

אי אפשר להיות יזם בלי להיות מעורה בחדשנות, לשמוע סיפורים של אחרים וללמוד מהם. למזלנו, הסיפורים והרעיונות נגישים לנו יותר מאי פעם באמצעות פודקאסטים מרתקים שזמינים לנו מכל מקום בחינם, ובעברית. הנה כמה מהמומלצים שבהם:

הביולוגיה של הווינרים- איתן עזריה

על מה מדובר: הביולוגיה של הווינרים הוא פודקאסט על התפתחות אישית. הפודקאסט מנסה לענות על השאלה: " מה הבסיס האישיותי הדרוש ליזם מצליח ולמעשה, מה אדם צריך לעשות כדי לגדול ולצמוח.

למה כדאי להאזין: כי להיות יזם זה לא רק כסף ופטנטים, זה גם (ואולי בעיקר) מנטליות. הפודקאסט מלמד אותנו את הא-ב של התפתחות אישית: כיצד להתנהל, מה החשיבות של נחישות, מה החשיבות של "סטוריטלינג". עבורי, בתור אדם מעט ביישן, הפודקאסט מאוד עזר להבין איך לנצח את הביישנות ולצאת מ"הקופסה שלי".

פרק מומלץ: מהמונדיאל לחיים - מה ספורט יכול ללמד אותנו על הצלחה בחיים ובעסקים

דוד מזרחי מסביר כיצד ניתן לעשות שימוש בכלים המנטליים של ספורטאי הצמרת בכדי להצליח בחיים ובעסקים שלנו.

Startup for Startup של Monday

על מה מדובר: הפודקאסט הכי "תכלסי" שתמצאו. בכל פרק עומד במרכז נושא מהותי כמו: גיוס עובדים, קירוב המוצר למשתמשים, בניית מותג וכו'. בכל פרק מתארח אורח מהתחום שמסביר על הנושא ומשתף אותנו בתובנות והניסיון שלו.

למה כדאי להאזין: כי הפודקאסט הזה הוא כמו האנציקלופדיה של עולם היזמות. כאשר לכל מושג מפתח יש הסבר מעמיק של 40-50 דקות עם טיפים מגורם בעל ניסיון, מדובר פודקאסט מומלץ לכל יזם באשר הוא- מתחיל או ותיק.

פרק מומלץ: "הכל על מחקר מתחרים", בו רן ארז מ-Monday מסביר מהן הטעויות שכדאי להימנע מהן כשעושים מחקר מתחרים? איך עושים את זה בחברות B2C ו-B2B? ומה הדרך הכי טובה ללמוד עוד על המתחרים שלנו?

Ear Cather של מירן פחמן

על מה מדובר: בכל פרק מתארח גורם אחר מתעשיית הפרסום והשיווק, שמציג את התפיסה שלו וחולק תובנות מקצועיות.

למה כדאי להאזין: כי שיווק זה תמיד מעניין, לא משנה אם אתה יזם או לא. הסיבה שאנחנו מסתקרנים מפרומואים, קונים נעל מסוימת או נמשכים למקום בילוי מסוים היא תמיד מעניינת. הפודקאסט מעניק מבט רחב על תחום השיווק והקריאייטיב מפרומואים לתכניות טלוויזיה, דרך שופינג בעולם האיקומרס ועד לשיווק של חברת המשלוחים וולט.

פרק מומלץ: איך מכניסים קריאייטיב לתוכן וידאו.
זוכרים את כוכב ערוץ הילדים רודריגו גונזלס? אז היום יש לו חברה ל"יצירת תוכן וידאו שאינו פרסומת". בפרק גונזלס מספר על האתגר בהפקת התכנים הללו ומסביר איך אפשר לחדש ולעניין גם בתחומים פחות מושכים.

פופקורן של ליאור פרנקל

על מה מדובר: פודקאסט שהוא הרבה מעבר ליזמות. הפודקאסט מארח אנשי מקצוע בשלל תחומים, מכלכלה דרך פסיכולוגיה ועד מוזיקה. האורחים משתפים מהידע שלהם כדי לנסות להסביר איך אפשר להשתלב בעולם שלא מפסיק להשתנות ו"לטוס קדימה".

למה כדאי להאזין: במילה אחת, מרתק! הפודקאסט מרחיב למאזיניו את האופקים וגם מי שאינו עוסק או מתעניין ביזמות יכול מאוד להנות ממנו. עם תשובות לשאלות כמו:
- איך הומור יכול לרכך עבורנו את העומס בעבודה?
- האם להיות טוב לאחרים זה להיות רע לעצמך?
- איך להתפרנס מכתיבה?

תהיו בטוחים שמובטחות לכם שעות של האזנה מעשירה.

פרק מומלץ: איך להיות רע? ד"ר יאיר בן דוד מסביר למה לפעמים כשאנחנו טובים לאחרים, אנחנו רעים לעצמנו ומעלה שאלות חשובות על מוסר, ואיך לא, גם על הרשתות החברתיות.

המנגל של חגי גולדובסקי ויוסי פורקוש

על מה מדובר: הפודקאסט מדבר על אחד הדברים הקריטיים ביותר עבור סטארט אפ - שיווק. המאזינים זוכים לקבל כלים מעשיים לקידום העסק שלהם.

למה כדאי להאזין: כי שיווק הוא אחד מהתחומים הכי מעניינים ביזמות, וגם מחוץ לתחום היזמות- שיווק הוא עולם מרתק כשלעצמו! הפודקאסט רלוונטי לכולם: בעלי עסקים קטנים, מנהלי חברות, יזמים ובגדול כל מי שאוהב שיווק.

פרק מומלץ: 202+203 הסכנות בעבודה עם משפיענים, פרק בשני חלקים
יוצרי תוכן ומשפיענים הפכו לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של חברות ומותגים, בפרקים הללו הפודקאסט בוחן את הסכנות בעבודה עמם וסוקר מספר סקנדלים בתחום.

לסיכום

כשסל הכלים והידע שזמין לנו בחינם ברשת מתרחבים ומתעדכנים כל הזמן, מי שרוצה להישאר בחזית חייב להקפיד לקחת פסק זמן יומי או שבועי ולהישאר מעודכן. היום, כשיותר ויותר אנשי מקצוע בוחרים לשתף בתובנות שלהם באמצעות אודיו, בטוח תוכלו למצוא מישהו שמדבר אליכם.


הכותב הוא עופר נידם, יזם, מייסד ומנכל דאסמיט ומהנדס אווירודינמיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully