וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיעו את ההתלהבות: רק 1 מתוך 10 עובדים משתמש בבינה מלאכותית

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 10:53

בעוד שעובדים וחברות רואים ב-AI גורם צמיחה משמעותי, מעטים העובדים שמיישמים את הטכנולוגיה בעבודה היומיומית שלהם. סקר סיילספורס בדק ומצא כמה מאיתנו באמת משתמשים ב-AI, וכיצד. התוצאות מפתיעות

מבוא לבינה מלאכותית./זווית

אחרי האבספוט, הגיע גם תורה של המתחרה Salesforce לפרסם את הדו"ח שלה על מצב ה-AI בעולם ועל השימוש בו בקרב עובדים במגזרים שונים בתעשייה. הדו"ח סקר בפברואר האחרון כ-11,000 עובדים ב-11 שווקים גלובליים כדי לגלות ″כיצד כוח העבודה תופס את התפקיד שימלא בינה מלאכותית גנרטיבית" בעבודות.

מנקודת המבט שלנו בסטארטאפ ניישן, התוצאות עשויות להפתיע, כי למרות שחברות משקיעות סכומים נכבדים בפתרונות AI, רוב העובדים עדיין לא השתמשו ביישומים אלה. רק 1 מתוך 10 עובדים ברחבי העולם אומרים שהתפקיד היומיומי שלהם כרוך כיום בכישורי בינה מלאכותית, על פי הדוח. זאת "למרות ההתרגשות שעובדים מרגישים לגבי הסיכוי להשתמש בבינה מלאכותית גנרטיבית בעבודה", לדברי Salesforce.

כזכור, יישומי AI קיימים כבר כמה עשורים, אולם הופעתו של ChatGPT בנובמבר עוררה מרוץ חימוש במסגרתו חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, כולל גוגל ומיקרוסופט, מיהרו לפתח ולהשיק פתרונות AI כדי לא להישאר מאחור.

מאז, יש הרבה באז סביב התפקיד שטכנולוגיית בינה מלאכותית עשויה למלא בעולם העבודה, אבל הפער בין התיאוריה למציאות בפועל עדיין גדול מאוד, שכן היכולות של AI Generative ליצור תוכן בתגובה לקלט אנושי העלתה פחדים לגבי עתיד עולם העבודה.

הדו"ח האחרון של בנק ההשקעות גולדמן סאקס מצא כי לא פחות מ-300 מיליון משרות ברחבי העולם עלולות להיות מושפעות מבינה מלאכותית ואוטומציה. עם זאת, על פי הסקר של סיילספורס, יותר עובדים התלהבו מהשימוש ב-AI במקום העבודה שלהם (58%) מאשר דאגו שהוא יחליף אותם בתפקידם (42%).

סוג'ית' אברהם, סגן נשיא בכיר והמנהל הכללי של Salesforce באסיה אמר ל-CNBC כי בינה מלאכותית לא נועדה להחליף את אנשי המקצוע אלא לשמש ככלי להעצמת כוח העבודה, וציין את החשיבות של פיתוח ויישום אחראי של טכנולוגיה טרנספורמטיבית זו.

הכישורים שמנהיגים רוצים

מנהיגי הארגונים בסקר אמרו כי "מיומנויות אבטחת מידע, מיומנויות בינה מלאכותית ואוטומציה אתיות וכישורי תכנות" יהפכו חשובים יותר ויותר במקום העבודה, לפי Salesforce.

עם זאת, קיים "ניתוק" בין הכישורים שחברות יזדקקו להם בעתיד, לבין אלה המשמשים כיום את כוח העבודה. מיומנויות כמו כתיבת שפות תכנות ספציפיות ל-AI, אימון מודלים של למידת מכונה ובדיקות אוטומציה יהיו בעלות חשיבות מכרעת בכוח העבודה של המחר.

בעוד ש-4 מתוך 5 עובדים גלובליים מדווחים על שימוש במיומנויות דיגיטליות בעבודה היומיומית שלהם, מעטים מדווחים על כישורים מעבר ל"טכנולוגיה של שיתוף פעולה, ניהול דיגיטלי וניהול פרויקטים דיגיטליים", אמרה החברה.

רק 14% אומרים שהתפקיד שלהם כרוך במיומנויות דיגיטליות קשורות אחרות כמו הצפנה ואבטחת סייבר, ו-13% טוענים שהם משתמשים בכישורי קידוד ופיתוח אפליקציות.

איך ארגונים בעולם משתמשים בבינה מלאכותית?

החדירה של כישורי בינה מלאכותית שונה גם בין תעשיות ושווקים שונים. זה לא מפתיע שתעשיית הטכנולוגיה היא זו שמשתמשת ביותר כישורי AI ברחבי העולם, אבל אפילו בתעשייה הזו, פחות משליש מהעובדים משתמשים במיומנויות AI במסגרת תפקידם כיום.

עם זאת, לכל מדינה דירוג משלה. בהודו למשל, תעשיית הנסיעות והתיירות, ולא הטכנולוגיה, היא זו שמדורגת במקום הראשון ביישום מיומנויות AI. בסינגפור, מדינה שבה הייצור הוא מרכיב קריטי בכלכלה, השימוש ב-AI הוא הגבוה ביותר בתעשיה זו, ואולם רק 21% מעובדי הייצור אמרו שהם משתמשים בכישורי בינה מלאכותית במסגרת תפקידם.

"ה-AI הוא בעל חשיבות מכרעת כדי להניע שיפורים ביעילות, איכות הייצור ותהליכי השירות. זה כולל שימוש במודלים בזמן אמת או חיזויים כדי לנהל טוב יותר את אתגרי הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה", אמר אברהם.

בישראל, צמיחתן של טכנולוגיות הבינה המלאכותית ניכרת בהשקעות בתחום. על פי דו"ח רשות החדשנות, בשנים 2019-2011 ההשקעות בתחום הבינה המלאכותית בהיי-טק הישראלי צמחו מכ-305 מיליון דולר לכ-4 מיליארד דולר - קפיצה של פי 12.5 בסך ההשקעות בתחום. בשנת 2019 גייסו חברות ישראליות בתחום הבינה המלאכותית כ-42% מכלל ההון שהושקע בהיי-טק הישראלי.

מעבר לגיוס מבוסס כישורים

דו"ח סיילספורס מצביע על מגמה של מעבר לגיוס מבוסס מיומנויות. הסקר מצא כי 82% ממנהיגי הארגונים אמרו כי כישורים הם "התכונה החשובה ביותר" בעת הערכת מועמדים, זאת לעומת 18% בלבד, שאמרו שתארים אקדמיים רלוונטיים הם החשובים ביותר.

לדברי סיילפורס, הדרך קדימה היא טיפוח מיומנויות. כמעט כל העובדים העולמיים (97%) מאמינים שעסקים צריכים לתעדף כישורי AI באסטרטגיית פיתוח העובדים שלהם, והעלאת המיומנות היא קריטית במגוון רחב של טכנולוגיות מתפתחות.

כתוצאה מהעלייה בבינה מלאכותית ואוטומציה, מנהיגי ארגונים אומרים כי מיומנויות אבטחת מידע (60%), מיומנויות בינה מלאכותית ואוטומציה אתיות (58%) וכישורי תכנות (57%) יהפכו חשובים יותר במקום העבודה. כשנשאלו אילו מיומנויות 'רכות' ככל הנראה יהיו חשובות יותר, דורגו כישורי הדמיון והיצירה (56%), קשרי לקוחות (53%) וכישורי מנהיגות (51%) בראש הרשימה.

″עם קצב החדשנות המהיר כיום, גיוס עובדים מבוסס מיומנויות מבטיח שעסקים יכולים למנף במהירות טכנולוגיות חדשות. חברות מכירות בערכו של כוח עבודה מיומן בשמירה על תחרותיות והתאמה. צריך לאפשר לעובדים את הכישורים הקשים והרכים להשתמש בפתרונות בינה מלאכותית שכבר מוטמעים במערכות יומיומיות ויישומי עבודה. זה כולל הבנת הפרמטרים שבהם ניתן לעבוד עם AI, סוגי מקרי השימוש שבהם AI יכול לספק את התוצאות הטובות ביותר, אימות התגובות שנוצרו מ-AI, ואיתור דגלים אדומים בתוכן שנוצר," סיכם אברהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully