וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח האבספוט קובע: ללא AI, המיתון הכלכלי היה הרבה יותר גרוע

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 14:38

דוח האבספוט על מצב ה-AI חושף נתונים מפתיעים על הרגלי השימוש של אנשי מקצוע בכלי בינה מלאכותית, וממחיש יותר מתמיד את הערך שלה לעסקים וחברות בימים של חוסר ודאות כלכלית

כשכוח עיבוד אינסופי מציע לכם עזרה, לא תקחו?. Unsplash
כשכוח עיבוד אינסופי מציע לכם עזרה, לא תקחו?/Unsplash

בדיוק כמו שהמחשבים חוללו מהפכה במקום העבודה בסוף שנות ה-1900, הבינה המלאכותית היא סיפתח לעידן חדש שלא רק הופך אותנו ליותר פרודוקטיביים, אלא אולי אפילו למאושרים יותר. בינה מלאכותית לא כאן כדי להשתלט על התפקידים שלנו, אלא כדי לחסוך לנו זמן - שעתיים וחצי ביום בממוצע ליתר דיוק. היא עוזרת לנו להשקיע יותר זמן בחלקים המשפיעים, היצירתיים והמהנים ביותר בתפקיד שלנו, ולחסוך זמן על כל יתר המשימות שלנו.

חברת האבספוט, העוסקת בין היתר במחקרי שוק מקיפים, סקרה כ-1,350 אנשי מקצוע מקשת המחלקות העסקיות בארגונים כדי ללמוד על עמדות אנשי המקצוע כלפי AI, השימושים בו, וההשפעה שתהיה לו בעתיד. מהמחקר עלו כמה מסקנות מרכזיות שמעידות על הערך הרב שהביאה הפריצה של ה-AI לתודעה הציבורית.

1. בינה מלאכותית מקדמת צמיחה - אפילו באקלים כלכלי קשה

בדיוק כשעסקים החלו להיאבק על חייהם כדי לעמוד בקצב האינפלציה והלחצים התקציביים, הגיעה הבינה המלאכותית והפכה נגישה להמונים. פחות משנה אחר כך, היא מגבירה את הפרודוקטיביות והאפקטיביות של העובדים ומאפשרת לחברות לעשות יותר בפחות.

על פי הסקר, משווקים המשתמשים ב-AI גנרטיבי חוסכים בממוצע לפחות שלוש שעות על כל פיסת תוכן שהם יוצרים. אנשי מקצוע בתחום המכירות חוסכים שעתיים ו-15 דקות ביום על ידי שימוש בבינה מלאכותית, בעוד שמקצועני השירות חוסכים יותר משעתיים ביום בשימוש בבינה מלאכותית.

זה גורם למנהיגים עסקיים להיות מאוד אופטימיים לגבי AI. כ-68% מהנשאלים אמרו ש-AI מאפשר לחברה שלהם לגדול באופן שלא היה אפשרי קודם לכן; 65% חושבים שאם AI היה מיושם במלואו, העסק שלהם היה צומח באופן חסר תקדים; ו-65% נוספים רואים בבינה מלאכותית השפעה דומה על הפריון כמו שהייתה למהפכה התעשייתית.

כ-62% מהמנהיגים בחברות העידו שכבר השקיעו ב-AI לשימוש העובדים שלהם. 71% מהם מדווחים על החזר ROI חיובי ו-72% אומרים שזה הופך את העובדים שלהם ליותר פרודוקטיביים.

מנהיגי ארגונים מתארים את ההחזר על ההשקעה ב-AI.. Hubspot,
מנהיגי ארגונים מתארים את ההחזר על ההשקעה ב-AI./Hubspot

2. AI מאפשר להקדיש יותר זמן לעבודה המשמעותית ביותר

95% מאנשי המקצוע המשתמשים בבינה מלאכותית אומרים שהטכנולוגיה עוזרת להם להשקיע פחות זמן במשימות ידניות, ויותר זמן בחלקים החשובים ביותר של התפקיד שלהם (88%), בחלקי העבודה שהם הכי נהנים מהם (85%) ובהיבטים היצירתיים של תפקידם (83%).

סקר מגמות השיווק לשנת 2023 מראה שמשווקים מבלים בממוצע חמש שעות ביום במשימות ידניות, ניהוליות או תפעוליות. בינה מלאכותית מאפשרת לנו להפסיק לבצע את המשימות המייגעות הללו ולהקדיש זמן רב יותר לפעילויות בעלות השפעה רבה שאנו באמת נהנים מהם.

3. בינה מלאכותית יעילה ביותר בכל התעשיות

לא מדובר רק בחיסכון בזמן - אנשי מקצוע עסקיים המשתמשים בבינה מלאכותית כדי לייעל את בעבודתם. עבור משווקים, AI גנרטיבי מאפשר להם ליצור הרבה יותר תוכן, והתוכן הזה מניב ביצועים טובים יותר.

63% מהמשווקים המשתמשים בבינה מלאכותית גנרטיבית העידו שהוא הניב ביצועים טובים יותר מתוכן שנוצר ללא בינה מלאכותית. בנוסף, 89% אומרים שזה משפר את איכות התוכן שלהם ו-83% אומרים שזה עוזר להם ליצור משמעותית יותר תוכן ממה שייצרו קודם לכן.

יותר תוכן, איכות משופרת וביצועים טובים יותר. אנשי השיווק מדברים על AI.. Hubspot,
יותר תוכן, איכות משופרת וביצועים טובים יותר. אנשי השיווק מדברים על AI./Hubspot

כשמדובר בתוכן שיווקי ספציפית, בינה מלאכותית יכולה גם לייעל תהליכים. 84% מהבלוגרים המשתמשים בבינה מלאכותית ו/או אוטומציה אומרים שזה יעיל בהתאמת התוכן לכוונת החיפוש. בנוסף, 80% אומרים ש-AI עזר בשיפור חוויית המשתמש, 74% מאמינים שזה מועיל לדירוג שלהם במנועי חיפוש, ו-80% אומרים שזה יכול לשפר את ה- SEO.

מחוץ לשיווק, 85% מאנשי המכירות המשתמשים בבינה מלאכותית אומרים שזה הופך את מאמצי החיפוש שלהם ליעילים יותר, מאפשר להם להשקיע יותר זמן במכירה (79%) ועוזר לבנות קרבה מהר יותר (72%).

לבסוף, 84% מנציגי שירות הלקוחות שמשתמשים בבינה מלאכותית אומרים שזה מקל עליהם להגיב לקריאות שירות, ו-64% טוענים שה-AI הגנרטיבי הופך את ההתכתבויות שלהם לאישיות יותר.

נציגי שירות מדווחים על הקלה במענה לפניות לקוחות ואינטראקציות אישיות יותר.. Hubspot,
נציגי שירות מדווחים על הקלה במענה לפניות לקוחות ואינטראקציות אישיות יותר./Hubspot

4. בינה מלאכותית לא משתלטת על משרות

41% מאנשי המקצוע בסקר אמרו שהם מודאגים מכך שה-AI ישתלט על עבודתם. אבל כשמסתכלים על איך אנשים באמת משתמשים ב-AI גנרטיבי, זה בעיקר כדי לקבל רעיונות, קווי מתאר וטיוטות ראשונות. אם אי פעם ניסיתם לגרום לבינה מלאכותית לכתוב מאמר מוכן לפרסום או פוסט חברתי, אתה יודעים שזה פשוט לא מספיק טוב.

מסתבר שרק 5% מהמשווקים משתמשים ב-AI הגנרטיבי כדי לכתוב קטעי תוכן מוגמרים, בעוד ששליש (35%) מהמשתמשים נשען עליו כדי לקבל רעיונות או השראה, שליש נוסף משתמש בו כדי לקבל קווי מתאר ונקודות עיקריות עליהן יבססו את התוכן שלהם. 25% משתמשים בו כדי להרחיב ולהעמיק תוכן קיים.

בנוסף, 96% מהמשווקים המשתמשים בבינה מלאכותית גנרטיבית כדי לכתוב תוכן אומרים שצריך לבצע רמה מסוימת של עריכה לטקסט לפני שהוא מוכן לפרסום. 76% מאנשי המקצוע אומרים שהעובדים צריכים להשתמש בבינה מלאכותית או אוטומציה בעבודה - אך להימנע מלהסתמך עליה יתר על המידה.

מלבד החשש להתייתרות הגורם האנושי, יש עוד סיבה לא להישען על AI גנרטיבי יותר מדי. האתגר הגדול ביותר שעומד בפני משווקים עם AI גנרטיבי הוא שלפעמים הוא מספק מידע שגוי. בלי לעשות מחקר מעמיק, אין באמת דרך לדעת מתי זה ממציא משהו.

להמחשה, כמעט מחצית מהמשווקים המשתמשים בבינה מלאכותית גנרטיבית אומרים שהם קיבלו מידע שהם יודעים שהוא שגוי, ורק 27% בטוחים שהם יידעו אם המידע שיימסר להם יהיה שגוי. זה מדגיש את החשיבות של מומחה אנושי שיעבוד עם AI כדי להבטיח שהמידע מדויק וינחה אותו בכיוון הנכון.
אתגר מרכזי נוסף הוא לדעת היכן ומתי להשתמש ב-AI גנרטיבי ומתי נדרש מגע אנושי.

לסיכום

השימוש הגובר ב-AI גנרטיבי בחודשים האחרונים הביא צמיחה משמעותית לסקטורים נרחבים בתעשייה ובמיוחד לתחום השיווק. כולנו ידענו שמדובר בגיים צ'יינג'ר, אבל עד עכשיו לא ידענו עד כמה. הדו"ח החדש של HubSpot מצליח לשפוך אור על אופן השימוש ב-AI בתעשייה, ונותן תובנות מרתקות על מה שצפוי לנו בהמשך. אבל בעוד שבינה מלאכותית היא ללא ספק בעלת ערך בשיווק דיגיטלי, הדו"ח מדגיש גם כמה אתגרים הנוגעים לחוסר שקיפות באופן שבו AI מקבל החלטות, שעלול להוביל לחוסר אמון ולהשפעות שליליות פוטנציאליות על המוניטין של המותג. למרות האתגרים הללו, ברור לכולם שה-AI כאן כדי להישאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully