וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו"ט מביאה את מיתוג המעסיק למגזר השלישי

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 17:17

לאור המחסור החמור באנשי מקצוע פרא-רפואיים, אלו"ט - האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, יוצאת במהלך לגיוס עובדים שיהיו חלק מצוותי מסגרות החינוך של העמותה, ומוכיחה שמיתוג מעסיק זה הרבה יותר ממסיבות יח"צ

מתוך קמפייין גיוס העובדים של אלו"ט./אלו"ט

מיתוג המעסיק הולך ומסתמן כגורם מכריע בבחירות הקריירה של עובדים ואנשי מקצוע בכל התחומים והמגזרים. מה שהחל כנגזרת של מחלקות השיווק בהייטק זלג עם הזמן למחלקות ה-HR ורווחת העובדים, והפך לסטנדרט בתעשייה שבלעדיו קשה מאוד לגייס עובדים.

כזכור, הקורונה הזניקה את חברות הטכנולוגיה בישראל וגרמה לכסף רב לזרום לעברן. אותן חברות, שרצו להראות למשקיעים שלהן שהן צומחות בקצב מסחרר, החלו להשתמש באמצעי שיווק אגרסיביים במטרה לגייס כמה שיותר עובדים, כשהן מתחרות בניהן על הטאלנטים טובים ביותר. לראשונה התחלנו לראות שילוט חוצות, פרסומות בטלוויזיה, ומאמץ גדול מאוד בסושיאל עם מיטב המשפיענים, במטרה לגייס עובדים, בשוק שהיה בו הרבה יותר היצע מאשר ביקוש.

מאז, המיתון הכלכלי, גלי הפיטורים, הקפאות הגיוסים ובריחת המשקיעים מהארץ העמידו בסימן שאלה את עתידו של מיתוג המעסיק, והאם זה בכלל שווה את ההשקעה. ואולם היום, בעקבות המחסור ההולך ומחמיר בעובדים בכל הסקטורים, מיתוג המעסיק יוצא אל מחוץ לגבולות ההייטק ויותר ויותר ארגונים שאינם טכנולוגיים בוחרים לאמץ אסטרטגיות מיתוג מעסיק כדי למשוך טאלנטים ולשמר את ההון האנושי שלהם.

היום, אנחנו רואים לראשונה ארגון מהמגזר השלישי יוצא בקמפיין מיתוג מעסיק. תחת הסלוגן החדש 'תו התקן של אלו"ט להצלחה שלך', אלו"ט מגייסת אנשי ונשות מקצוע בתחומים קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, טיפול רגשי ועוד, מתוך התובנה שאלו"ט יודעת להפוך מטפלים בתחום האוטיזם למקצוענים.

עד היום ראינו קמפייני מיתוג מעסיק בעיקר בעולמות ההייטק. מה הביא אתכם לאמץ את האסטרטגיה הזו?

"מדי שנה, הגיוס נעשה קריטי יותר ויותר, על רקע המחסור החמור באנשי מקצוע לטיפול בילדים על הרצף האוטיסטי" מספרת ליטל פורת - דוברת ומנהלת התקשורת של אלו"ט. "במגזר השלישי ובעולמות הטיפול, כמו בכל הענפים, אנחנו חווים משבר מאוד חמור בגיוס עובדים מקצועיים. על הרקע הזה יצאנו לקמפיין גיוס נרחב שהצריך אותנו לזקק את המסר שלנו לגבי מי האנשים שאנחנו רוצים לגייס ומה חשוב להם. עשינו קבוצת מיקוד בקרב עובדי הארגון, שמונה היום כ- 2500 עובדים במעונות יום, גנים והוסטלים, באמצעותה חידדנו את המסרים ואת הבידול שלנו מעמותות אחרות".

"בתחרות על הטאלנטים במגזר השלישי ובתחום האוטיזם בפרט, אלו"ט בחרה להדגיש את הערך המוסף ויכולת ההשפעה שיש לה על העתיד המקצועי של העובדים שלה", אומרת אתי אלוני, מנהלת חטיבת החינוך בעמותה. לדבריה, "ההכשרה באלו"ט מזמן הפכה לתן תקן מקצועי בעקבות הידע, הליווי, ההדרכה וההכשרה האיכותית שמקבלים אנשי ונשות הצוות. לעובדים באלו"ט יש תחושת שליחות ונתינה, שמושפעת רבות מכך שהעמותה כולה רתומה לשינוי מתמיד ונרחב, הן בחיים של אנשים עם אוטיזם ובני משפחותיהם בישראל, והן פנים ארגונית מבחינת מדיניות השכר והוספה של מלגות והטבות, שמשפרת משמעותית את הכדאיות העבודה בארגון".

אילו מסרים רציתם להעביר לעובדים הפוטנציאליים של אלו"ט?

"המסר העיקרי הוא שאנחנו יודעים לקחת מטפלים ולהפוך אותם למקצוענים בתחום האוטיזם. כארגון בן 50 שנה, יש לנו המון ידע מקצועי מזוקק. סטודנטים שיגיעו אלינו מהאוניברסיטה או מטפלים עם ותק של כמה שנים, יקבלו הכשרה מקצועית איכותית ומובנית מאנשי המקצוע המובילים בתחום. זה פותח דלת גם למשרות אחרות בהמשך הקריירה", אומרת פורת.

"בנוסף, הרבה מטפלים שהתחילו אצלנו פתחו קליניקות פרטיות משלהם ועדיין הם בוחרים להמשיך לעבוד אצלנו במקביל, כי יש כאן ניסיון מקצועי שאין בשום מקום אחר. יש לנו 5-6 אנשי מקצוע שונים שעובדים בשיתוף פעולה מול כל מטופל. זה מאפשר להם לתת טיפול הוליסטי מקיף ולהכיר מקרוב מקצועות חופפים", לדבריה.

"בסוף, אנחנו ארגון של אנשים שנותנים שירות לאנשים ולכן הפרזנטורים שעומדים בחזית הקמפיין זה העובדים שלנו בשטח, שמדברים על היומיום שלהם בצורה אותנטית ובגובה העיניים. אחד המסרים שעולים שוב ושוב מהעדויות שלהם הוא שמי שבא לעבוד אצלנו זוכה לשנות חיים של אנשים. זה נשמע כמו קלישאה אבל אם טיפלת בילד עם אוטיזם ולימדת אותו לתקשר ורבלית או להצביע על דברים, אז באמת שינית לו את החיים".

איזה צרכים מקצועיים זיהיתם בקרב הקהילה הטיפולית, ואיך אתם נותנים להם מענה?

"בדרך כלל, אנשים שבאים לעבוד במקצועות הטיפול הם אנשים שהרגש מוביל אותם. את לא הולכת ללמוד קלינאות תקשורת אם את לא רוצה לעזור לאנשים. יחד עם זאת, כל איש מקצוע ירצה לדעת שיש לו אופק תעסוקתי ומקצועי ואת זה אנחנו יודעים לתת באופן מאוד ברור מובנה. מטפלים שמגיעים אלינו עושים את זה בין היתר בשביל ההתפתחות המקצועית האישית שלהם, וגם לנו כארגון זה חשוב באותה המידה.

היכולת של אלוט זה להעסיק עובדים שהם גם וגם. בבוקר הם עובדים אצלנו בגנים ובצהרים יש להם קליניקה פרטית. אנחנו לא רואים בזה בעיה - להיפך. אנחנו נותנים הדרכות מצוינות מאנשי מקצוע מעולים ובשני המקרים זה משרת את טובת המטפלים. לפעמים הם מביאים את השאלות והדילמות שהם מטפלים בהן באופן פרטי בחזרה למסגרת ההדרכה ולצוות, ואנחנו לומדים מזה ביחד. כל זה נותן לעובדי אלו"ט גב תעסוקתי ותמיכה מקצועית בזמן שהם בונים את העסק הפרטי שלהם.

למעשה, אלו"ט מציעה תו תקן לעובדי המגזר השלישי, כי אחרי שעבדת וצברת ניסיון באלו"ט, יש לך מקצוע לכל החיים. הורים לילדים עם אוטיזם מכירים את אלו"ט ואת המקצוענות שלנו בתחום וחלקם אף הופכים עצמם למטפלים מקצועיים בתחום האוטיזם. היכולות שנרכשות בארגון יכולות מעניקות גם מיומנויות בתחומים רכים יותר, כגון הפרעות קשב וריכוז ובעיות התנהגות."

מה היו התגובות לקמפיין?

"קיבלנו המון תגובות מאוד חיוביות, אבל בסופו של דבר אנחנו רוצים לגייס עובדים ואכן והגיעו המון מועמדים בעקבות הקמפיין. השלב הבא הוא כבר בידיים של מחלקת משאבי אנוש, שתראיין ותקלוט את העובדים למשרות המתאימות להם כך שנוכל להתחיל את שנת הלימודים הבאה עם כל אנשי המקצוע הדרושים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully