וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: מנכ"ל אינסטגרם מסביר איך עובדים האלגוריתמים בפלטפורמה

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 16:02

בסרטון נדיר שפרסם הלילה אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם, הוא מסביר כיצד עובדים האלגוריתמים השונים שמאחורי הסטוריז, הפיד, הרילס והמלצות התוכן שאתם רואים בפלטפורמה, ומציע טיפים שווים להגדלת החשיפה שלכם

אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם, עושה סדר באלגוריתמים./תיעוד ברשתות החברתיות ע"פ סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אם אתם עוד לא עוקבים אחרי אדם מוסרי, יהודי מבית טוב ומנכ"ל פלטפורמת המדיה המובילה של דור ה-Z, כדאי שתתחילו, כי למרות שקיימים שפע של מדריכים ברשת על איך לשווק באינסטגרם, אין כמו לשמוע ממקור ראשון כיצד הדברים באמת עובדים.

מוסרי פותח את הסרטון עם אזהרה שזה הולך להיות ארוך, כי הפעם האחרונה שהוא עשה סרטון כזה היתה לפני שנתיים, ומאז הוכנסו המון שינויים ושיפורים לפטפורמה. בדרכו הסבלנית והשיטתית, הוא מסביר כיצד עובד כל רכיב ורכיב שאתם רואים באינסטגרם, ולא שוכח לנפץ כמה מיתוסים בדרך.

בתור התחלה, "אנשים מדברים על ה-אלגוריתם, אבל אין אלגוריתם אחד, יש אלגוריתמים רבים ותהליכי דירוג שפועלים במקביל כדי לנסות להתאים אישית את חוויית המשתמש ולהפוך אותה למעניינת ככל האפשר עבור כל אדם שמשתמש בה. אנחנו מאמינים ברעיון הזה של התאמה אישית. מה שאת/ה מעוניין בו ומה שאני מעוניין בו שונה, ולכן התוכן שאתה רואה צריך להיות שונה. הדירוג הוא הדרך שלנו לקיים את ההבטחה הזו".

צפו בסרטון המלא או גללו למטה לתרגום חופשי בעברית.

האלגוריתם של הסטורי'ז באינסטגרם

"כשתיפתחו את אינסטגרם, הדבר הראשון שתראו הוא סטורי'ז של אנשים שאתם עוקבים אחריהם שפורסמו ב-24 השעות האחרונות. אנחנו מסתכלים על כל סטורי שעלה ומעריכים עד כמה אתם עשויים להתעניין בכל אחד ואחד מהם. אנחנו לא יכולים לדעת בוודאות עד כמה תתעניינו בתוכן, אבל אנחנו יכולים לשער או לנחש, ולכן מה שאנחנו עושים זה לתת תחזיות.

אנחנו יכולים לחזות דברים מסוימים שאתם עשויים לעשות עם הסטורי'ז שתראו. אתם עשויים להקיש על הסטורי כדי לפתוח אותו, להגיב למחבר, לעשות לייק או לשלוח אמוג'י בתגובות. כל אלה הן אינדיקציות שמראות לנו עד כמה אתם עשויים להתעניין במה שיש לאותו אדם לומר.

כדי ליצור את התחזיות הללו אנחנו משתמשים בסיגנלים, שזה בעצם המידע שאנחנו יודעים עליכם ועל תחומי העניין שלכם. הסיגנלים החשובים ביותר לסיפורים, לפי סדר החשיבות הם היסטוריית האינטראקציות עם סטורי'ז - האם אתם נוטים להסתכל על הסטורי'ז של המחבר הזה ולהגיב לו? עד כמה נראה שאתם קרובים לאותו אדם באופן כללי? אולי אתם שולחים לו הודעות בפרטי לעתים קרובות?

כל אלו הם סיגנלים שאנחנו משתמשים בהם כדי ליצור את התחזיות האלה. ככל שאנו חושבים שהסבירות שתקישו על סטורי כזה או אחר גבוהה יותר, כך הוא יופיע גבוה יותר בסיפורים שתראו כשתפתחו את האפליקציה. כל אלה הם אמצעים כדי לנסות לעזור לחבר אתכם עם האנשים שאכפת לכם מהם ושאתם מתעניינים בהם", לדברי מוסרי.

האלגוריתם של הפיד באינסטגרם

"עכשיו בואו נדבר על הפיד שלכם. המטרה של הפיד היא לעדכן אתכם בטוב ביותר שקרה באינסטגרם מאז שהשתמשת בו האחרונה. זה אומר תמונות וסרטונים לא רק מחשבונות שאתם עוקבים אחריהם אלא גם מחשבונות שאולי לא שמעתם עליהם, שאנחנו חושבים שאולי יעניינו אתכם. שוב, מה שאנחנו עושים כאן שוב, זה סדרה של תחזיות. אז לכל פוסט אנחנו מעריכים כמה מכם יגיבו עליו, ישתפו אותו, יקישו על הפרופיל, יבחרו או אפילו יקדישו כמה שניות להסתכל עליו, ואנחנו עושים את התחזיות האלה באמצעות הסיגנלים או המידע שיש לנו עליך. הסיגנלים, לפי סדר חשיבות הם:

  • היסטוריית האינטראקציות שלכם. עם מה אתם נוטים ליצור אינטראקציה ועם אילו חומרים עשיתם זאת בעבר?
  • מידת הפופולריות של הפוסט היה פופולרי. יש הרבה פעילות סביב זה.
  • מידע על האדם שפרסם את הפוסט.
  • עד כמה אתם נוטים ליצור אינטראקציה עם מחבר הפוסט, אם בכלל?

מה שאנחנו מנסים לעשות זה לסדר את התכנים על פי מידת העניין שאנחנו חושבים שתמצאו בהם. הדברים שהכי מעניינים אתכם צריכים להיות בחלק העליון והפחות מתעניינים בתחתית.

עכשיו אני רוצה להיות ברור: אנחנו לא יודעים בדיוק במה אתם מעוניינים. אנחנו עושים ניחוש מושכל ואנחנו עושים טעויות, ולכן זה כל כך חשוב לנו לבנות מנגנוני בקרה שיעזרו לכם לעצב את החוויה למשהו שאתם אוהבים.

שני פקדים חדשים שבנינו מאז שהכנתי את הסרטון האחרון בנושא הזה היו המועדפים ורשימת המעקב (Following). מועדפים הם רשימה של חשבונות שאתם יוצרים, של חשבונות שאתם באמת מעוניינים בהם, ואם מישהו מהמועדפים שלכם מפרסם תמונה או סרטון, אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו כדי להציג אותם בראש הפיד שלכם בפעם הבאה שאתם פותחים את אינסטגרם.

Following זה פיד של תמונות וסרטונים רק מחשבונות שאתם עוקבים אחריהם, בסדר כרונולוגי. אם אתם באמת רוצים להתמקד רק בתכנים האחרונים והטובים ביותר שפורסמו על ידי האנשים שהחלטתם לעקוב אחריהם לאורך השנים, זה המקום בו תרצו לחפש", אומר מוסרי.

גולת הכותרת: האלגוריתם של רילס

"המטרה של רילס היא לבדר, ורוב מה שאתם רואים באינסטגרם זה סרטונים מחשבונות שאתם עדיין לא עוקבים אחריהם, ולכן גם כאן אנחנו עושים את אותו הדבר - סדרה של תחזיות לגביכם שיעזרו לנו להעריך עד כמה ריל מסויים עשוי מעניין אתכם. אז על מה בכלל אנחנו מסתכלים כדי לדרג?" שואל מוסרי ועונה לעצמו: "המון רילסים מתפרסמים מדי יום ואנחנו צריכים להחליט באילו מהם אתם עשויים להתעניין. המון דברים נכנסים למשוואה הזו אבל בגדול, אנחנו מסתכלים על מה סוגי האינטראקציות שאתם מקיימים עם אנשים שמתעניינים באותו התוכן, ובמה נראה שהם מתעניינים.

כעת, אנחנו חוזרים לדפוס דומה מאוד ששמעתם עליו כשדיברתי על הפיד והסטוריז. אנחנו יוצרים סדרה של תחזיות לכל ריל כדי לחזות עד כמה סביר שתצפו בריל עד סופו, שתשתפו אותו עם חבר/ה, או להיכנס לאודיו של הריל, שזו דרך להעריך אם אתם עשוי להתעניין בסאונד כדי ליצור ריל משלך.
הסיגנלים שבהם אנו משתמשים הם מה שאתם נוטה להתעניין בו: במה צפית בעבר ומידע על הריל, על המחבר של הריל, אינטראקציות שהיו לכם עם המחבר הזה בעבר. כל זה כדי ליצור חוויה שאני מקווה שתהיה מהנה ומבדרת, עם הסרטונים המדהימים שיש באינסטגרם."

האלגוריתם של EXPLORE

"Explore, כמו רילס, הוא אזור של המלצות. זה בעיקר תוכן מחשבונות שאתם עדיין לא עוקבים אחריהם, שכולל תמונות וסרטונים. המטרה של אקספלור היא לעזור לכם לגלות דברים חדשים שאולי יעניינו אתכם. גם כאן הסיגנלים שמשמשים לביצוע תחזיות אלו דומים מאוד לאלו שאנו משתמשים בהם עבור רילס, אבל סדר החשיבות שלהם מעט שונה. למעשה, הסיגנל הראשון או קבוצת הסיגנלים היא מידע על הפוסט עצמו - כמה פופולרי הפוסט הזה כרגע?
השני בחשיבותו הוא היסטוריית האינטראקציה שלכם והדברים שאתם נוטים להתעניין בהם ברמה הרחבה יותר. למשל, אני מתעניין לבישול, אופנת גברים ואדריכלות פנים, ודף האקספלור שלי נוטה לשקף את זה.
הקבוצה השלישית והרביעית של הסיגנלים הן מידע על המחבר ועל היסטוריית האינטראקציה שלכם איתו. יתכן שמעולם לא עשיתם זאת, אבל אם כן, זה סימן די טוב להתעניין במה עוד יש להם לומר.

חסימה בצללים? לא באינסטגרם

"אני רוצה לדבר על shadow-banning (חסימה בצללים), שזה נושא שאנחנו לוקחים מאוד ברצינות באינסטגרם. כמונח, חסימה בצללים אומרת דברים שונים לאנשים שונים, אבל הוא בדרך כלל משמש כדי לתאר מצב שבו אתם לא מקבלים את טווח ההגעה שאתם חושבים שמגיע לכם.

אני רוצה להפריך מיתוס פופולרי מאוד שם בחוץ, והוא שאנחנו לא מדכאים את טווח החשיפה כדי לגרום לחשבונות לשלם עבור מודעות. אם יש קהל שמתעניין במה שאתם משתפים, זה האינטרס שלנו כעסק לעזור לחבר את האנשים האלה לתוכן שלכם בצורה יעילה ככל האפשר. ככל שנחבר את אותם אנשים עם התוכן שהם מתעניינים בו, כך הם יהיו מרוצים יותר וישתמשו באינסטגרם יותר, וכך גם אתם תהיו מרוצים יותר ותשתמשו באפליקציה יותר.

עַכשָׁיו. אני רוצה להיות ברור שישנם מקרים שבהם כן נצמצם את החשיפה של חשבונות או נסיר קטעי תוכן בגלל שהם מפרים או הנחיות הקהילה, למשל, אבל חשוב לנו שתקבלו מידע מלא והקשר בכל פעם שזה קורה, וזו הסיבה שבנינו משהו שאנחנו קוראים לו סטטוס חשבון.

בהגדרות הפרופיל שלכם יש מידע ממש חשוב על החשבון שלכם. ראשית, אתם יכולים לראות האם הסרנו תמונות או סרטונים שפרסמת, בגלל שהם מפרים את ההנחיות שלנו, ואתם יכולים לערער על החלטות אלה אם עשינו טעות.

שנית, אתם יכולים לראות את סטטוס ה- recommend-ability של החשבון שלכם - כלומר עד כמה התמונות והסרטונים שלכם כשירים להופיע בשירותים כמו רילס ואקספלור, שבהם אנשים רואים דברים מחשבונות שהם לא עוקבים אחריהם. אתם יכולים לראות למה הסטטוס הזה כמו שהוא ואתם יכולים להסיר משהו אם אתם צריכים או לערער על ההחלטה.

שלישית, אתם יכולים גם לראות האם החשבון שלכם כשיר להמלצות בשירותים כמו חיפוש ו'חשבונות שאתם צריכים לעקוב אחריהם'. ושוב, אתם יכולים לערער גם על ההחלטות האלה, כי מגיע לכם לדעת מה קורה עם החשיפה שלכם באינסטגרם. בבקשה תבדקו את זה."

שאלת השאלות: איך מגדילים חשיפה באינסטגרם?

"לסיום, אני רוצה לתת לכם כמה עצות על איך להגדיל את טווח ההגעה שלכם ולהגדיל את הקהל שלכם באינסטגרם. לצערי, אני צריך להיות כנה. אין פתרונות קסם, אבל יש כמה שיטות עבודה מומלצות שנוטות לעבוד.

הראשונה, שהיא כנראה החשובה ביותר, היא להתנסות. כל קהל הוא שונה ומה שמעניין אותו הוא גם שונה. תצטרכו להתנסות כדי להבין מה מהדהד עם האנשים שעוקבים אחר החשבון שלכם.

העצה השניה היא לבדוק את התובנות שלכם. זה עוזר להבין מה עובד ומה לא. אל תתרגשו מתמונה או סרטון אחד, אלא חפשו טרנדים רחבים יותר. איזה סוג של תוכן נוטה להצליח לכם ואיזה פחות, ותתפתחו משם.

העצה השלישית שלי זה לשתף פעולה עם יוצרים אחרים. אנחנו יודעים שאנשים אוהבים לראות יוצרים מתאחדים כדי ליצור דברים חדשים ולהיות יצירתיים בדרכים חדשות ושיתופיות.

ההמלצה הרביעית היא להקפיד לבדוק את סטטוס החשבון שלכם, כדי לראות אם יש בעיות recommend-ability בחשבון שלכם, כך שתוכלו לטפל בהן או לערער אם עשינו טעות.

לבסוף, נסו ליצור תוכן מקורי שמעודד מעורבות. אנחנו משתפרים עם הזמן ומבינים את ההבדל בין אוצרי תוכן ומבקרים לבין אנשים שמייצרים תוכן מקורי, וננסה להעדיף את האחרון ככל האפשר.
התקווה שלנו היא לעזור להסביר כיצד אינסטגרם פועלת עבורכם כדי שתוכלו להפיק את המרב מהפלטפורמה, כך שאינסטגרם תוכל להיות קהילה תוססת ויצירתית ככל האפשר", הוא מסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully