וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן השהיה באינסטגרם קפץ ב-24% - מה המשמעות למפרסמים?

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 14:31

במטא מייחסים את ההצלחה לרילס, מנוע ההמלצות מבוסס ה-AI של החברה, אולם מודים כי הוא טרם הגיע לנקודת האפס במונחים כלכליים. איך כל זה משפיע על המפרסמים?

אינסטגרם רילס.. Instagram,
אינסטגרם רילס./Instagram

בשיחת הרווחים שלה לרבעון הראשון של 2023, שהתקיימה בשבוע שעבר, שיתפה מטא מידע מעודכן על מצב המעורבות בפלטפורמות שלה. לדברי החברה, זמן השהייה באינסטגרם גדל ביותר מ-24% מאז השיקה את Reels בפלטפורמה, וזאת הודות להמלצות תוכן מבוססות בינה מלאכותית, המאפשרות למשתמשים לראות תכנים של אחרים, גם אם הם לא עוקבים אחריהם.

כזכור, טיקטוק היתה הראשונה לפתח את הטכנולוגיה הזו, ורבים מייחסים לה את ההצלחה הפנומנלית של הפלטפורמה. כמובן שלא עבר זמן רב וב-2020 השיקה מטא את הגרסה שלה לטכנולוגיה, מה שמסביר את העליה במעורבות על גבי הפלטפורמות שלה.

את הצמיחה המשמעותית של רילס מאז השקתה מייחסים במטא לפוטנציאל של מודעות רילס להגיע לקהלים חדשים, אבל בעולם בו טווח הקשב של האדם הממוצע הוא פחות מ-8 שניות, זה לא תמיד מספיק. מי שרוצה למשוך תשומת לב חייב ליצור תוכן מרתק ו-Reels בדומה לטיקטוק, מאפשרת לעשות בדיוק את זה.

בפורמט וידאו של 15 שניות בלבד, המטרה של יוצרי תוכן ומותגים היא לגרום למשתמשים להפסיק לגלול ולשים לב למה שהם עושים. ככל שהריל יהיה מושך יותר ויזואלית, כך הוא יתוגמל על ידי הפלטפורמה בתפוצה וחשיפה רחבה יותר בניוזפיד. ואם פעם אמרו לנו שתמונה שווה אלף מילים, מה זה אומר על סרטונים?

סמנכ"לית הכספים של מטא, סוזן לי, שהצטרפה למנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג כדי לענות לשאלות האנליסטים, אמרה כי "אנחנו מאוד מרוצים ממה מהדרייב שראינו ב-Reels, במונחים של מעורבות מצטברת בפלטפורמה עד כה" והוסיפה כי "ברור שאנשים מעריכים סרטונים קצרים" על הפלטפורמה.
עוד היא הבהירה כי אינסטגרם גם רואה הרבה יותר שיתופים של תכני Reels בחודשים האחרונים: "אנחנו רואים את גלגל התנופה של השיתוף ממריא שיתופים מחדש של רילס, שהוכפלו במהלך ששת החודשים האחרונים", אמרה.

האם מטא סוף סוף יוצאת מהבוץ?

לאחר שהשקיעה מיליארדים במטאוורס, ולצד ירידה ממושכת ברווחי החברה, הודעת מטא במרץ האחרון כי בכוונתה להשקיע גם בבינה מלאכותית, בעודה מבצעת פיטורים נרחבים בכל העולם, הצליחה להרים לא מעט גבות בתעשיה, כולל כמה ממשקיעיה החשובים של החברה.

ההודעה על העליה במעורבות אולי תרגיע את הספקנים לעת עתה, אולם, בעוד שהמלצות REELS מניבות יותר מעורבות באינסטגרם, זה עדיין לא מתורגם ישירות לצמיחה בהכנסות. למעשה, לי הודתה שסרטוני ה-Reels נוגסים בחלק מהכנסות החברה מסטוריז ומפוסטים מבוססי-פיד, כיוון שהם אחראים על חלק מהזמן שהמשתמשים היו מקדישים לעיסוק בתוכן הזה. עם זאת, המגמה הגדולה יותר היא מצטברת, כלומר זמן המשתמש הכולל עולה, דבר שלדבריה יביא בסופו של דבר להגדלת פוטנציאל ההכנסות.

לדברי החברה, Reels צפויה להגיע לנקודת ה-ROI עד סוף השנה או בתחילת 2024 לכל המאוחר, עם פוטנציאל הכנסות יפה בשנים הקרובות. היא ציינה שיש לחברה עוד עבודת מוצר לעשות כדי למצוא את המונטיזציה הנכונה עבור סרטוני Reels, כיוון שהם "שונים מבחינה מבנית" מסוגי התוכן האחרים הקיימים באינסטגרם. עם זאת, נראה שהכיוון הכללי הוא להנגיש את כלי הפרסום גם למשתמשים 'רגילים' שאינם בהכרח מתמחים בשיווק דיגיטלי.

ומה לגבי פרסום בפייסבוק?

כידוע, מנוע ההמלצות של רילס אינו שמור רק למשתמשי אינסטגרם. למעשה, בחודשים האחרונים מטא שוקדת על יצירת מערכת פרסום מרכזית לשתי הפלטפורמות, כאשר כל סרטון שמשותף באינסטגרם ניתן לשיתוף גם בפייסבוק ובכך מגדיל את מידת החשיפה של התכנים.

במהלך שיחת הרווחים, שוב ושוב עלתה השאלה, האם ל-REELS יש השפעה דומה גם על פייסבוק, אולם בחברה התחמקו באלגנטיות ורק ציינו כי בפייסבוק, המלצות AI שאינן מגיעות מקשרים ישירים מגדילות את המעורבות בקרב המשתמשים, וכי אחוז ההכנסות המגיעות מרילס בפלטפורמה עומד על 40%. יתכן שפירוש הדבר כי לעת עתה, פרסום סרטוני רילס באינסטגרם יהיה אפקטיבי יותר מפרסומם בפייסבוק, ואילו כדאיות הפרסום של מודעות רגילות בפייסבוק תמשיך להישחק.

פייסבוק רילס. פייסבוק,
פחות אפקטיבי מאינסטגרם: רילס בפייסבוק./פייסבוק

האם זה אומר שמפרסמים יזכו ליותר המרות מהקמפיינים שלהם?

לא בהכרח. המלצות הבינה המלאכות של רילס אמנם מוכיחות את עצמן כמשפרות מעורבות, אבל העליה ברווחים מפעילות זו לא בהכרח קשורה לעליה בהיקף הוצאות הפרסום של עסקים, אלא לחיסכון שצפוי בחברה כתוצאה מהמעבר ההדרגתי שלה לעבר עבודת מכונה במקום עבודה אנושית.

כזכור, לפני מספר חודשים פתחה החברה במסע קיצוץ אגרסיבי, שמטרתו לחסל 21,000 מקומות עבודה, רובם מנהלים בדרג ביניים, במה שמכונה על ידי צוקרברג כ"שנת ההתייעלות" של החברה.

"כשהתחלנו את העבודה הזו בשנה שעברה, העסק שלנו לא תפקד כמו שרציתי", אמר צוקרברג, "אבל עכשיו אנחנו עושים את העבודה הזו יותר ויותר מעמדה של כוח. גם כשהמצב הפיננסי שלנו משתפר, אני ממשיך להאמין שהאטה בגיוס עובדים, שיטוח מבנה הניהול שלנו, הגדלת אחוז העובדים הטכנים, ותיעדוף קפדני יותר של פרויקטים ישפרו את המהירות והאיכות של העבודה שלנו. אני גם מאמין שמצב פיננסי חזק יותר יאפשר לנו להתמודד עם סביבה הפכפכה תוך שמירה על ריכוז בסדרי העדיפויות לטווח הארוך שלנו".

במילים אחרות, למטא אין סנטימנטים לאף אחד: לא לעובדים שלה ובטח לא למפרסמים שלה. כל עוד רילס ממשיכה לנגוס בהכנסות ממוצריה האחרים של אינסטגרם, התרחיש הסביר הוא שעלויות הפרסום באמצעי זה ישארו גבוהות, ומפרסמים בעלי תקציב מוגבל יצטרכו להסתפק בפחות הקלקות, לפחות לעת עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully