וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 עקרונות שכל משפיען חייב ליישם באסטרטגיה העסקית שלו

מתן אהבתי

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 14:13

בעידן הרשתות החברתיות, בו להיות משפיען זו עבודה לכל דבר ועניין שגם מניבה רווחים גבוהים, רבים חולמים לוותר על המשרה המלאה ולעשות הסבת קריירה. אז מה נדרש כדי להצליח בתחום? מתן אהבתי, מנכ"ל SHARE Media עושה סדר

1. התמדה ועקביות זה שם המשחק

אין דבר יותר מבאס מלראות פרופיל מעניין שלא פעיל, ואין יותר כיף מלעקוב אחרי פרופיל שמייצר חוויה. אתם חייבים לייצר התמדה באמצעות תוכן שוטף. המתקדמים כבר מייצרים פינות תוכן קבועות - כי הכי כיף שהעוקבים שלכם יודעים באיזה יום ושעה עולה הסרטון החדש ביוטיוב, ומתי אתם מפרסמים את ההטבה החדשה למוצר הכי שווה שיש. ככל שתייצרו עקביות גבוהה יותר, כך הציפייה של העוקבים תהיה גבוהה יותר והם ימתינו לשידור השבועי הקבוע שלכם.

דוגמה מצוינת היא סדרת היוטיוב המעולה לילדים של מוריה אליזבת', שמעלה סרטונים בקביעות בכל יום שישי מאז 2016(!). התוכן בערוץ מתחלק למספר קטגוריות עיקריות שחוזרות על עצמן ברוטציה, כאשר כל הסרטונים נערכים פחות יותר באותו פורמט שהילדים כבר מכירים ואוהבים. בסוף כל סרטון מוריה לא שוכחת להזכיר שהסרטון הבא יעלה כתמיד ביום שישי הבא, והצופים מצידם ממתינים לסרטון החדש שתמיד עולה בדיוק באותו הזמן.

2. קהילה - מעגל הקסם שמזין את עצמו

כולנו בני אדם וכולנו רוצים שייכות. ככל שתייצרו קהילה יותר עמוקה, עם מעורבות, שיח שוטף, מענה לשאלות ותשובות, ככה הקהילה שלכם תהיה יותר נאמנה; ככל שהקהילה שלכם תהיה יותר נאמנה אליכם, מפרסמים ישמחו יותר לפרסם דרככם; ככל שתהיו יותר חזקים (ע"ע הריב המתוקשר של מעיין אדם ודניאל עמית- לשתיהן אגב קהילה חזקה) כך ההטבות שלכם לעוקבים יהיו יותר משמעותיות. כך תיצרו מעגל קסם שמזין את עצמו - קשר הדוק עם הקהילה שמייצר השפעה, שמביא מפרסמים שווים שמחזקים באמצעות הטבות שוות את הקשר עם הקהילה וחוזר חלילה.

המשפיענים הכי חזקים היום הם לאו דווקא אלה שמשחקים בסדרות הכי נצפות או בקמפיינים הכי נחשקים, אלא אלה שמצליחים לסחוף אחריהם קהילה גדולה. בארץ הבולטות ביותר הן רוני שינקמן, רעות תקני-לי ונטע צ'רנר, שנותנות חוויה קהילתית וכל מי שעוקבת אחריהן ממש מרגישה חלק מקהילה.

3. נישה צרה שאפשר להתרחב ממנה

לכל משפיען ומשפיענית מצליחים היום יש נישה מרכזית שהם מתמקדים בה. כמובן שככל שגדלים אפשר לשלב נישות נוספות, אבל חייבים להתחיל ממישהו. למשל, עידן תלם מזוהה מאד עם הגיימינג, אבל היום הוא כבר מייצר סט ערכים רחב יותר - טכנולוגיה, חדשנות, בני נוער. דניאל עמית פרצה בזכות האוכל - אבל אוכל זו בסוף חוויה צרכנית, ולכן דניאל עמית הפכה לבולטת מאד בתחום הצרכנות- קוסמטיקה, אסתטיקה, רכבים, נסיעות לחו"ל, כל מה שהוא בעצם צרכני. לכן ההמלצה שלנו היא להתחיל להתמקד בנישה מרכזית, אבל כזו שאפשר להתרחב ממנה לנישות מקבילות.

4. יצירתיות ומקוריות

אני שומע על המון מנהלות שיווק שדי מותשות מכך שהרבה משפיענים, בדגש על משפיעניות אופנה, נראות ונשמעות אותו דבר. הן משתמשות באותן מניירות, ואותה שפה, עד שהכל נשמע "מושלם", "סופר שווה", "מהמם ברמות". הציבור שבע מזה. הוא מחפש משהו חדש, דרך אחרת לתאר חוויות. ולכן, המשפיענים שמתארים את הדברים בצורה קצת שונה, כמו אוהד הנווד, טראבלירי, דניאל עמית, אביתר עוזרי, הם אלה שזוכים לפופולריות הולכת וגדלה מדי חודש, כי התוכן שהם מייצרים נשמע ומרגיש לגמרי שונה משאר המשפיענים.

5. נטוורקינג - כי אתם אף פעם לא לבד

כשאתם רוצים לצמוח, מנוע הצמיחה המרכזי ביותר הוא חיבור עם משפיענים נוספים. תראו למשל את הריבוע של דניאל עמית-יובל כספית- רוני שינקמן-דנית גרינברג. זה ריבוע שמזין את עצמו. כל אחת למעשה עוזרת לשנייה לצמוח ולהגדיר את הפרופיל שלה. לכן, הן מקבלות יותר קמפיינים ביחד, והקהל של כל אחת כבר מכיר ומתאהב בפרופיל של האחרת. כמעט כל המשפיענים החזקים בישראל הם אלה שנמצאים במעגלים חברתיים חזקים עם עוד משפיענים. תראו למשל את ליאל אלי ומאיה ורטהיימר והקליקה של המצחיקנים.

יכולות הנטוורקינג שלכם יהיה מנוע צמיחה מרכזי גם אל מול סוכנים, מנהלות מותג וחברות מסחריות. מי שמייצר קשרים אישיים ומפגשים חברתיים, ותמיד מגיע בגוד וייבס לימי צילום, הם מי שיקבלו יום צילום נוסף. חשוב להתחבר גם לאנשי הפקה - מאפרות, צלמים, מפיקים, אלה יוכלו לחבר אותך לעוד הפקות ואירועים שווים.

6. חשיפה אישית שיוצרת הזדהות

מי שלא מחובר עם הקהל שלו, מאד קשה לו להתקדם. מאד חשוב לייצר חיבור אישי ורגשי. לשתף כשאת נפרדת מהבן זוג או כשנכנסת אהבה חדשה לחייך, כשעוברים דירה, כשקשה בחיים, כשעוברים תקופות. הקהל שלך צמא למידע הזה, הוא ייתן לך טיפים חשובים, עזרה בעת צרה. אנשים רוצים להרגיש חלק מהקהילה שלכם, ולכן ככל שתסגלו את האופי שלכם להיות יותר משתף ואישי, ככה הפידבק מהקהילה יהיה יותר חיובי ואינטנסיבי.


מתן אהבתי הוא מנכ"ל Share Media המתמחה בשיווק משפיענים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully