וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת הפיינליסטים בתחרות הקריאייטיב גרנות נחשפת

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 15:44

תחרות גרנות, שמודדת מצויינות קריאייטיבית בענף הפרסום, תתקיים ביום חמישי במכללה למנהל. ישבנו לשיחה עם מייסד התחרות, מירן פחמן, כדי להבין בשביל מה בכלל צריך תחרות קריאייטיב בישראל, אילו קריטריונים היא מודדת, והכי חשוב: מי יהיו הפיינליסטים?

ההזמנה לתחרות גרנות.. גרנות,
ההזמנה לתחרות גרנות./גרנות

"תחרות גרנות היא חלק ממכלול פעילויות שאנחנו עושים כדי לקדם מצוינות קריאייטיבית, בין אם זה באמצעות הקבוצה בפייסבוק "קריאייטיב פירסט", בהרצאות שאני מעביר, או בפודאקסט, שבכולם יש דיונים ביקורתיים על הנעשה בתחום. החזון שמנחה אותנו הוא שבמקום שמשרדים ולקוחות יהיו עסוקים בעצמם ויחשבו שכל מה שהם עושים זה מעולה, הם מקבלים ביקורת מקצועית ומשתפרים. עצם זה שיש תחרות שמודדת ונותנת הוקרה למצוינות קריאייטיבית, זה עוד דבר שמסייע לקידום המקצוענות בענף. בהרצאות שאני עושה אני מדבר על פסטיבל קאן ומראה קריאייטיב מהעולם ובין היתר גם מהתחרות, כדי להדגים פרקטיקות ורעיונות שהצליחו להשפיע ולהזיז משהו בעולם".

עד לפני חמש שנים, היתה זו תחרות הקקטוס שמילאה את המשבצת הזאת, אבל היא היתה מנוהלת על ידי משרדי פרסום ובסופו של דבר, חוסר הסכמה לגבי תהליך השיפוט הוביל לקריסת המיזם. "הרגשתי שצריך שתהיה תחרות כזאת, ויחד עם שותפתי, ענת בן נתן, חברנו לביה"ס לתקשורת במכללה למנהל כדי להקים את תחרות גרנות ולתת הוקרה לקריאייטיב המצויין שנעשה בארץ. המטרה שלנו היא שכל מי שמתעסק בקריאייטיב יבין וידע שזה לא רק מחזות זמר ומערכונים, יש פה רעיונות נהדרים וצריך לייצר עוד".

הכאב הכי גדול בשוק הוא הבינוניות

לדברי פחמן, "רוב הפרסומות הן די בינוניות וכדי לשפר את זה באמת צריך לעשות כל מיני פעולות כמו ביקורות ודיונים על מה שקורה בארץ ובעולם. בשונה מתחרויות אחרות כמו פרסי ה-Effie, שמודדות פרמטרים כמו אהדת הקהל, המרה ומעורבות, תחרות גרנות היא על טהרת הקריאייטיב. זה אומר שאנחנו מסתכלים קודם כל האם יש רעיון קריאייטיבי גדול, האם יש תובנה? זווית? ביצוע יוצא מן הכלל? אלה הקריטריונים שאנחנו בוחנים.

אנחנו לא בודקים את אהבת הקהל, אבל כן יש הסתכלות על אפקטיביות, כי אנחנו רוצים שהמהלכים יהיו אמיתיים וגדולים ששינו והזיזו משהו. אנחנו לא מחפשים עבודות אזוטריות מצויינות שאף אחד לא ראה ולא שמע עליהן, אבל הדבר הגדול באמת הוא השיקול הקריאטיבי ועד כמה יש רעיון מצויין מאחורי זה".

לגבי 22 השופטים והשופטות של תחרות גרנות, פחמן מדגיש: "הם כולם אנשי קריאייטיב ורק כאלה שלא עובדים במשרדי הפרסום", זאת במטרה למנוע טענות לניגוד אינטרסים. התחרות עובדת על פי המודל של פסטיבל קאן והיא כוללת עשר קטגוריות שעל פיהן אנחנו בוחנים את המצוינות הקריאייטיבית.

לשאלתי מה דעתו על החידושים שהביאה הבינה המלאכותית לתחום הקריאייטיב אומר פחמן: "מבחינתי הדיגיטל וה-AI וכל החידושים הטכנולוגיים לא מחליפים רעיון גדול וקריאייטיבי, שהם הבסיס לכל תובנה ולכל עבודה פרסומית, בין אם זה בטלוויזיה, ברדיו או בקמפיין פרפורמנס. לא משנה מה יהיו ההתפתחויות בשוק, שום דבר לא מחליף מהלכים אסטרטגיים שמבוססים על רעיון קריאייטיבי, ורק מתוך הרעיון באה הטכניקה".

אז מי יהיו הפיינליסטים בתחרות הקריאייטיב של גרנות?

רשימת הפיינליסטים של תחרות גרנות 2023.. מירן פחמן,
רשימת הפיינליסטים של תחרות גרנות 2023./מירן פחמן

כמה מהקמפיינים שמתמודדים בתחרות.

בקטגוריית דיגיטל: OD:PM - הכרויות לבני זוג שכבר היו יחד

בקטגוריית הסושיאל: ביטוח לאומימז

בקטגוריית הפרינט: קמפיין העיתון המקופל של האגודה למען הלהט"ב

ישראל היום רוסיה מחר. יחצ,
ישראל היום רוסיה מחר/יחצ

בקטגוריית מיתוג מעסיק: "ברקוני מגיע להייטק"

אירוע שנתי לאנשי שיווק וקריאייטיב בישראל

"סביב התחרות אנחנו עושים אירוע חגיגי שהרעיון שלו זה להפגיש אנשי פרסום, שיווק, קריאייטיב, תוכן ודיגיטל תחת קורת גג אחת באופן פיזי. אין היום אירוע כזה בארץ ובעיניי, המינגלינג הזה הוא דבר מאוד חשוב לתעשייה הגוועת שלנו", אומר פחמן.

"מעבר לזה, האירוע כולל הרצאה של ניר רפואה, אחד מאנשי הקריאייטיב הישראלים המצליחים בעולם, שחזר לארץ אחרי 10 שנים בניו יורק; שתי שיחות צפופות, אחת של משפיענים עם עדי אייש וקרן שחם, ושיחה צפופה של שני במאים, רומן בוצ'אצקי וקרן חכמה שמראיינים אחד את השנייה; יש הנחיה מאוד מגניבה של גדעון ברטל ויש כמובן את ההפקה של האירוע, המינגלינג, המוסיקה, האוכל והשתיה, שזה גם חלק חשוב שחסר מאוד בתעשייה שלנו", לדבריו.

עושים כבוד לכוהנת הגדולה של הקריאייטיב

השם של התחרות אינו מקרי. תרצה גרנות, שנפטרה לפני כמה שנים, הייתה מורה לקופירייטינג ו"הכהנת הגדולה של הקריאייטיב בארץ במשך הרבה שנים", לדברי פחמן. "אין לנו שיתוף פעולה עם ביה"ס שלה, ACC, אבל כן החלטנו לתת כבוד ולהנציח אותה באמצעות השם של תחרות הקריאייטיב העצמאית הגדולה והמובילה בישראל, המוקדשת לזכרה".

האירוע יתקיים ב-15 ביוני במכלל למנהל בראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully