וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לפרסם כל יום ברשתות החברתיות בלי להציק לעוקבים שלכם

אבי צדקה

27.6.2023 / 9:18

יותר ויותר בעלי עסקים מרגישים את הצורך להתבלט ברשתות החברתיות, אבל הפרקטיקה הזאת לא תמיד מוכיחה את עצמה ועלולה לגבות מחיר כבד מהעסק. אז איך אפשר לפרסם באופן קבוע בלי להשתעבד לסמארטפון ובלי להעיק על הצופים? ד"ר לינקדאין מסביר

סטורי, זה כל הסיפור.. Unsplash
סטורי, זה כל הסיפור./Unsplash

אני עובד בשכונה יחסית מיושנת. כל יום באופן קבוע לקראת 12:00 בצהריים, אני שומע את קריאות ה"אלטע זאכן". כך הוא מפרסם מדי יום את העסק שלו מאז קום המדינה, וכנראה שמשהו שם עובד לו. אבל מה איתנו, העסקים שעובדים בדיגיטל?

לפרסם כל יום או כל היום?

לא קל לפרסם כל יום ברשתות, וכל רשת חברתית שנוסיף תייצר עוד עומס של עבודה. מדובר בממוצע ב-22 פוסטים בחודש פר פלטפורמה, ואם נתמקד כרגע ב-3 הגדולות: לינקדאין, פייסבוק ואינסטגרם, מדובר ב-66 פוסטים בחודש, שאולי אפילו הם לא יהיו זהים. מטורף.

אבל האם באמת אנחנו צריכים לשבת כל יום על פוסט שנון, מצחיק, מרגש, מכעיס, בעל תובנה, עם אג'נדה ומסר? לא. אפשר גם להכין מראש "מצבור" פוסטים, מה שנקרא גאנט תוכן, חלקו עם נושאים שתמיד רלוונטים, נניח שוק התעסוקה, או קייס סטאדי, ולשמור בתוכו מספר ימים ריקים בשביל אירועי היום העדכניים (RTM או OBM).

התכנון מראש מאפשר לנו לעבוד קשה בתחילת החודש, או בסוף החודש הקודם לחודש בו שאנחנו מפרסמים, ואז לנוח במהלך החודש עצמו עד שיש אירוע ש"חייבים" לכתוב עליו, בייחוד אם הוא משיק לתחום שלנו.

זה לא יציק ללקוחות?

זה מאוד תלוי בסוג התוכן. עסק שמפרסם כל יום עלול להתפרש כמציק, אבל בעבודה נכונה, העוקבים יחכו לתוכן שלו כי הם יודעים שהוא מביא להם ערך. רק אתם קובעים האם פרסום יומיומי יתקבל ב- "נו, העסק של דני שובבני שוב מספים אותי במבצע!", או "תובנות מעניינות מהעסק של דני שובבני ושות'?".

האם אנחנו רק רוצים להתייחס לעוקבים שלנו כלידים ולדחוף להם מוצרים כמו מוכרים בדוכן סלולר בקניון, או שאנחנו באמת מקשיבים להם ורוצים לתת להם ערך?

אם כבר החלטנו לפרסם כל יום, צריך שתהיה לזה משמעות, אבל חשוב גם לזכור שלא כל הפלטפורמות נולדו שוות:

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

פייסבוק

בעוד שפייסבוק העסקי די ז"ל, זה לא אומר שלא שווה לפרסם בו, אבל עדיף להתמקד בפרופיל האישי. יש לשים לב שאנחנו לא מפרסמים יותר מדי באותו יום כי "תובנה חשובה על העסק" לצד תמונות של המשפחה ברמת גולן עשויות לבלבל את העוקבים. לכל הפחות, הפרידו בימים, או צרו ימים קבועים לפרסום שיווקי. בעוד שפייסבוק הוא יותר אישי ויגיע קודם לחברים שלך, ברגע שהפוסט יהיה מספיק טוב, התפוצה שלו תתרחב. ואם יצרתם משהו שממש שווה לדבר עליו, גם מהדורות החדשות בארץ ובחו"ל עשויים להתעניין ולהזמין אתכם לדבר על מה שאתם עושים.

אינסטגרם

כל הסיפור זה הסטורי. הסטורי הוא מה שחם. אפשר להעלות כמה פעמים ביום, אבל חשוב לפחות פעם ביום כי הסטורי "חי" 24 שעות ואז נעלם לעד. נסו להיות מעניינים וגם להראות חלק מ"יום בחייכם" - פגישות עם לקוחות, מקומות שביקרתם בהם, תובנות שאספתם.

בנוסף, וידאו, או רילס, הם המלך החדש מבחינת האלגוריתם. זה לא אומר שצריך להזניח את הפוסטים, אבל מבחינת האלגוריתם, העדיפות שלהם נמוכה יותר.

אינסטגרם ופייסבוק הולכים יד ביד, דרך האינסטגרם אפשר לפרסם באופן אוטומטי בשתי הפלטפורמות במקביל ולקבל חשיפה מוגברת, אולם חלק מהפיצ'רים, כמו סקרים, לא יעבדו בפייסבוק.

לינקדאין

הפלטפורמה החברתית העסקית מאוד אוהבת תוכן מקורי - בלי לינקים, בלי שיתופים, בלי קשקושים. תוכן נטו ואפשר לצרף תמונה. מבדיקות שערכתי בעת הצטרפות לפלטפורמה בארץ, לינקדאין יותר משמחה להמליץ להתחבר למשתמשים שמפרסמים כל יום. השתדלו להיות עניינים, לדבר על העסק ולא "למכור" אותו, לתת תובנות, טיפים, ערך אמיתי.

אבל יותר מפוסטים איכותיים, חשובה העקביות. אם אתם לא יכולים לפרסם כל יום, קבעו לעצמכם תדירות פרסום רצויה ודבקו בה. אם תהיו עקביים ותפרסמו, נניח פעם או פעמיים בשבוע בשעות קבועות, העוקבים וגם האלגוריתם ידעו לצפות לתכנים שלכם ולהפיץ אותם.

מה התדירות האידיאלית לפרסום ברשתות?

במחקר שערכה חברת Hootsuite, המתמחה בניהול ופרסום רשתות חברתיות, הומלץ על התדירות הבאה:

  • אינסטגרם (כולל פוסטים, רילס וקרוסלות): בין 3 ל-5 פעמים בשבוע.
  • אינסטגרם סטורי: פעמיים ביום.
  • טוויטר: 2-3 פעמים ביום.
  • פייסבוק: 1-2 פעמים ביום.
  • לינקדאין: 1-2 פעמים ביום.
  • טיקטוק: בין 3 ל-5 פעמים בשבוע.
  • פינטרסט: לפחות פעם בשבוע.
  • Google לעסק שלי: לפחות פעם בשבוע.

המחקר גם מציין שהאלגוריתם כל הזמן משתנה. למשל, ממה שאנחנו ראינו, לינקדאין כעת מקבל פחות חשיפה מבעבר, מכל מיני סיבות שלא נכנס אליהן כרגע, אבל שימו לב שאם אתם מקבלים פחות לייקים ותגובות מבעבר, זה לא אתם, זה האלגוריתם.

לסיכום,

אין ספק שפרסום יומיומי מגדיל את החשיפה, השאלה באיזה מחיר. רוצים כל יום? כל שבוע? כל חודש? הכינו כמות יפה של פוסטים מראש ותזמנו אותם. אם יש לכם תקציב, אתם יכולים לקחת קופירייטר או איש קריאייטיב שמתמחה בסושיאל, שידברר את העסק שלכם לקהל העוקבים.

בסופו של דבר, שיווק במדיה חברתית הוא דרך אחת מיני רבות לשווק את עצמכם, ואם תעשו את זה נכון, תגיעו לתוצאות.


אבי צדקה הוא מומחה לינקדאין לחברות וארגונים ומנכ"ל חברת ד"ר לינקדאין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully