וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להפוך את האירוע המקוון שלכם להצלחה מסחררת

ניר אלהרר

9.7.2023 / 11:35

הכנסים הוירטואלים כאן להישאר וההזדמנויות שהם מביאים לעסקים בכל הגדלים הן אינסופיות. ואולם, ללא תכנון נכון אתם עוד עלולים להצטער על המהלך. אז איך מרימים כנס מקוון או וובינר, מה חשוב לעשות לפני, במהלך ואחרי הכנס, והאם זה שווה את ההשקעה?

וובינר. ShutterStock
וובינר/ShutterStock

2020 תיזכר לעד כשנה ששינתה את העולם מכמה סיבות:

  • זו הייתה הפעם האחרונה שרפאל נדאל ניצח את ג'וקוביץ בגמר טורניר גראנד סלאם
  • הטיסה המסחרית הראשונה לחלל יצאה לדרך עם 2 אסטרונאוטים ששוגרו לתחנת החלל בעזרת טיל של SpaceX
  • הקורונה פרצה לחיינו בסערה ושינתה אותם מקצה לקצה מאינסוף בחינות

בתוך כך, עולם העבודה השתנה והעבודה מרחוק, ששינתה את האופן בו אנחנו עובדים, מתנהלים ומתקשרים, הפכה למושג שגור. זה יצר סערה בעולם המרקטינג, והביא אתגרים והזדמנויות כמו ביטול מוחלט של כנסים ומיט-אפים ומעבר לעולם של כנסי אונליין, וובינרים, וסדנאות ללא נוכחות פיזית. גם היום, 3 שנים אחרי הסגר הראשון של מרץ 2020, ולצד חזרה מדורגת של כנסים פיזיים (הרבה פעמים במודל משולב של אונליין ואופליין), עולם השיווק, שעבר שינוי מקיף ועמוק, ממשיך להיעזר בכלי עבודה מרחוק ולאמץ את אירועי האונליין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

דבר אחד בטוח, הכנסים הוירטואלים כאן להישאר!

ההזדמנויות שכנסים אלו פתחו לחברות הן עצומות, הן מבחינת בניית המותג והן מבחינת העסקאות שכנסים כאלו מייצרים, ולרוב בעלות נמוכה משמעותית מכנס פיזי. אז מה כדאי לדעת לפני שצוללים להרפתקה הזאת? חברת Atera משתפת בחמישה טיפים פרקטיים שיוכלו להפוך את האירוע המקוון הבא שלכם להצלחה מסחררת.

1. אין כמו הכנה מוקדמת

במקום לנחש על מה הקהל שלכם רוצה לשמוע או יותר גרוע "לכפות עליו" מה שאתם חושבים שהוא רוצה לשמוע, תשאלו אותו! לאחרונה קיימנו כנס מקוון גדול, Ateraverse. כחודשיים לפני הכנס הרצנו סקר לכל 11,000 הלקוחות שלנו בפלטפורמות השונות, אימייל, קהילה וסושיאל ושאלנו על מה הם היו רוצים לשמוע, להרחיב, מה מעניין אותם ומעסיק אותם בתקופה הזו (הרבעון השני של 2023). השארנו בסקר גם מקום לתשובות פתוחות שסיפקו כיוונים מעניינים וכמובן השארנו גם מספיק זמן לנתח את התוצאות ולהתייחס אליהן. אצלנו זה עזר לזקק בצורה בולטת שני נושאים עיקריים שמעניינים את הקהל שלנו יותר מהשאר:

  • איומי סייבר, ואיך לוודא שהארגון / הלקוחות שלי מוגנים מפניהם
  • ייעול העסק וצורת העבודה בסביבה מקרו-אקונומית בעייתית (אינפלציה ועלויות גבוהות)

2. השקיעו זמן בבחירת הדוברים והתכנים

הכלל המנחה הוא שהתוכן חייב לתת ערך! בעולם מלא אירועים, תוכן, וובינרים לאף אחד אין זמן מיותר - ובטח לא זמן מיותר להקשיב לחברה שמדברת על עצמה ומנסה למכור את המוצר שלה בצורה אגרסיבית, לכן:

  • השקיעו בתכנים שיתנו ערך ללקוחות וללקוחות פוטנציאליים מחוץ לעולם הצר של המוצר שלכם - תכנים שקשורים לאקוסיסטם או תכנים שיעזרו ללקוחות שלכם להיות טובים יותר בדברים שאינם קשורים בהכרח רק למוצר שלכם, כמו ניהול יעיל יותר של האופרציה העסקית שלהם בסביבה משתנה וכד'.
  • השקיעו בדוברים מעניינים, ייחודיים ובלתי צפויים. בכנס האחרון הצלחנו לגייס את מייקל מסימינו, אסטרונאוט של NASA והראשון שצייץ בטוויטר מהחלל(!), שדיבר על עבודה בסביבה של חוסר וודאות, תגובה לתקלות בזמן אמת ועבודת צוות.
  • כשאתם מדברים על המוצר שלכם - תחדשו! התלבטנו רבות איזה חלקים מהפרודקט רואדמאפ שלנו לשתף באירוע. החלטנו לשתף אפילו את הדברים הרגישים ביותר כי באמת רצינו לתת ערך אמיתי ללקוחות שלנו ולייצר תחושה של FOMO לקראת האירוע כדי להרים את אחוז ההשתתפות באירוע עצמו ולוודא שאנשים לא רק נרשמים אלא גם מגיעים ומשתתפים. כדי לעשות את זה, שלחנו לינק הזמנה ייחודי להצטרפות לבטא המפורטת שכללה הדרכות נוספות ושם הייתה לנו שליטה טובה יותר על מי בדיוק נכנס ואת מי אנחנו מאשרים.
  • תנו ללקוחות שלכם במה - הלקוחות שלכם יודעים טוב יותר (גם מכם) באילו קשיים עסקים דומים אליהם נמצאים, ויכולים כנראה לדברר ולהסביר את זה יותר טוב ממה שאתם תוכלו אי פעם. תנו להם את הבמה, תנו להם להראות איך הם משתמשים במוצר שלכם, תנו להם להסביר איזה Hacks הם מצליחים לעשות עם המוצר ופתחו את הסשן לשאלות. העומקים שהסשנים הללו מגיעים אליהם והערך שזה נותן לשאר הקהל הוא פרייסלס.

3. להתאמן, להתאמן, להתאמן

השקיעו בתרגול, דמו, מודל יבש לפני רטוב. תרגלו את הדוברים במערכת שעליה יוצג הוובינר - אנחנו השתמשנו ב-Goldcast שהוכיחה את עצמה כמערכת מעולה לאירועים מקוונים מהסוג הזה. תרגלו את התאורה, המיקום, הלבוש, המעבר בין דובר לדובר והמעבר בין סשנים. התרגולים הם מרכיב קריטי במוכנות של הדוברים והצוות ובסופו של דבר אחד המרכיבים החשובים ב-Flow של האירוע ובהצלחה שלו.

4. הפעילו חמ"ל תמיכה במהלך האירוע

לא משנה כמה תתכוננו, יהיו תקלות! תקלות טכניות, בעיות אינטרנט בלייב, מצגת סוררת שלא עודכנה או שהשיתוף לא הצליח ושאלות קשות שלא התכוננתם אליהן. וודאו שיש לכם חמ"ל שיכול להגיב בזמן אמת, שמורכב מאנשי תמיכה, מוצר, IT, סושיאל ושיווק, בהם תוכלו להסתייע במידת הצורך.

5. עשו פולו-אפ לאחר האירוע

הכינו את מייל הסיכום והתודה מראש. אנחנו מכוונים לשלוח את ההקלטות בתוך 24 שעות מתום האירוע כך שכל מי שנרשם ולא הגיע יוכל לצפות בסשנים כשהנושאים עדיין חמים ורלוונטיים.
השקיעו במייל הסיכום וגם כאן תייצרו ערך! סכמו את המסרים העיקריים שתרצו שהצופים יקחו איתם הלאה, או זקקו אותם לצ'קליסט שהם יוכלו לשלוף ולהיעזר בו מתי שיצטרכו כדי להיות יעילים יותר בעבודתם. זו גם ההזדמנות לשלוח ללקוחות פוטנציאליים Nutrute Track שיעזור להם להבין יותר טוב מה החברה שלהם עושה, ייצר להם ערך נוסף ובסופו של דבר יהפוך אותם ממתעניינים ללקוחות מרוצים.

בהצלחה!


ניר אלהרר הוא סמנכ"ל השיווק בחברת Atera

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully