וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשעה טובה: גוגל קלנדר מחקה את קלנדלי וכולנו מרוויחים

16.7.2023 / 15:30

תכונות חדשות שנוספו לאחרונה ליומן גוגל מאפשרות לאנשי מקצוע לקבוע פגישות ואף לגבות תשלום עבורן בקלות, אז מה אכפת לנו שזה בכלל פיתוח של קלנדלי?

הרבה יותר מיומן. גוגל קלנדר. Unsplash
הרבה יותר מיומן. גוגל קלנדר/Unsplash

יומן Google נמצא במסע שחרור תכונות, עם פונקציות חדשות שמשתחררות לאויר כמעט על בסיס שבועי והופכות את הכלי לשימושי מתמיד. רוצים להציע חלון זמנים לקביעת פגישות, לקבוע תשלום עבור פגישות, או להציג ללקוחות, מעסיקים ועמיתים היכן אתם נמצאים היום? המדריך הבא הוא בשבילכם.

שיתוף זמינות

התכונה הראשונה, שרבים חיכו לה, מאפשרת לפרילנסרים ואנשי מקצוע להציע טווחי זמן לפגישות ולאפשר ללקוחות ועמיתים לבחור את חלון הזמן המתאים להם ביותר לביצוע הפגישה.

מרגע שהעדכון החדש ייכנס לתוקף, סמל חדש של לוח השנה יופיע ב-Gmail, ולחיצה עליו תציע שתי אפשרויות לבחירה: "צור אירוע" ו"הצע שעות פנויות".

בחירה ב"צור אירוע", כפי שמעיד השם, תיצור אירוע חדש ביומן Google, כאשר חשבון המייל של הנמען מופיע כשם האירוע, נמעני האימייל כמשתתפים, ותוכן המייל כמידע נוסף על האירוע. תכונה זו כבר הייתה זמינה ב-Gmail, אבל היא ישבה בתוך תפריט שלוש הנקודות ולכן היתה פחות נגישה.

תכונת שיתוף הזמינות החדשה פותחת את לוח השנה בסרגל הצד ומאפשרת לבחור טווחי זמן לשיתוף עם הנמען על מנת שיבחר מתי הכי נוח לו להיפגש. בעוד שניתן לשתף את הזמינות במייל עם מספר אנשים, רק האדם הראשון שמקבל משבצת יתווסף להזמנה באופן אוטומטי. היתר יצטרכו לאשר השתתפות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מהיום תוכלו להציע חלונות זמן לקבוע פגישות ישירות מהאימייל.. Google, צילום מסך
מהיום תוכלו להציע חלונות זמן לקבוע פגישות ישירות מהאימייל./צילום מסך, Google

גביית תשלום עבור פגישות

התכונה השניה, שנוספה בשבוע שעבר, לוקחת את העניין הזה צעד אחד קדימה ומאפשרת לגבות תשלום מראש עבור פגישות, על ידי שילוב עם חשבון Stripe של המשתמש. היא עשויה להיות שימושית מאוד עבור כל מי שמספק שירותים מבוססי זמן, כגון יועצים עסקיים, מטפלים, מורים וכד'. מנהלי מערכת ומשתמשים בודדים יוכלו לתמחר את זמנם ואף ליצור מדיניות במקרה של ביטולים של הרגע האחרון, איחורים והחזרים כספיים.

כמה עולה שעה איתכם? מהיום תוכלו לגבות את המחיר מראש.. Google, צילום מסך
כמה עולה שעה איתכם? מהיום תוכלו לגבות את המחיר מראש./צילום מסך, Google

לצורך עיבוד התשלומים, חברה גוגל עם Stripe, מערכת התשלומים הפופולרית בעולם, שתאפשר למשתמשי גוגל לקבל תשלומים עבור הפגישות שלהם. גוגל ציינה שהיא לא תגבה עמלות עבור השימוש בשירות, וכן שהיא לא מאחסנת או מעבדת שום פרטי תשלום - כל עומס העבודה הזה מטופל על ידי Stripe כרגע.

גוגל אמנם מתגאה בשיתוף הפעולה החדש, אבל כישראלים, המשמעות היא שאם אנחנו רוצים לגבות תשלום בצורה הזאת אנחנו צריכים חשבון בנק בחו"ל, וזה כבר מסבך את העניינים. לא ברור למה גוגל לא מאפשרת לשלם באמצעי התשלום הפרטי שלה, הלא הוא Google Pay, אולם ניתן להניח שלאחר תקופת ניסיון גם זה יתאפשר.

החברה הודיעה כי תכונת התשלום החדשה תהפוך זמינה בימים הקרובים לכל המנויים לתכניות ה-Business, Enterprise ו-Education, כמו גם לעמותות ותוכניות עבודה אינדיבידואליות, או במילה אחת - לכולם.

שיתוף מיקום עבור עובדים היברידיים

תכונה נוספת שפורסמה בשבוע שעבר מאפשרת לעובדים היברידיים לשתף את מיקום העבודה שלהם כדי לציין אם הם עובדים מהבית, מהמשרד או ממקום אחר. בכך מקווה גוגל לתת מענה לאי הבנות שעשויות להתעורר כאשר כל עובד מגיע למשרד ביום אחר. למשל, אם רוצים לקבוע פגישה בה הנוכחות הפיזית היא חובה, הגיוני לקבוע אותה ביום שרוב חברי הצוות נמצאים במשרד. התכונה החדשה מאפשרת לראות בקלות מי נמצא במשרד ומתי ומסייעת לצוותים השונים לבחור את משבצות הזמן האידיאליות עבורם. כפועל יוצא, היא גם מאפשרת שקיפות גבוהה יותר אל מול מעסיקים ולקוחות.

עובדים מהמשרד או מהבית? מהיום תוכלו ליידע את כולם.. Google, צילום מסך
עובדים מהמשרד או מהבית? מהיום תוכלו ליידע את כולם./צילום מסך, Google

לסיכום,

בשנים האחרונות ראינו מספר חברות מציעות פתרונות שונים לניהול זמנים ופגישות, תוך שהן מתממשקות עם גוגל קלנדר, כולל Calendly ,Cal.com, Amie ואחרים. אותן תוכנות מציעות פיצ'רים דומים כבר שנים, אבל אם עד היום נאלצנו להשתמש בשני הכלים כדי לקבוע ולגבות תשלום עבור פגישות, כעת, גוגל מציעה אלטרנטיבה נוחה שמוחקת את הצורך בכלים נוספים מלבדה. אפשר בהחלט לומר שזו מכה מתחת לחגורה עבור החברות, שבמידה רבה סייעו לקדם את השימוש ביומן גוגל ולשפר אותו. עם זאת, כשמארק צוקרברג מצהיר בגלוי כי הוא משיק אפליקציה 'דמויית-טוויטר' והרשתות החברתיות הגדולות ביותר מעתיקות את האלגוריתמים של טיקטוק, נדמה שהקרקע לחיקויים והעתקות בין ענקית מדיה אחת לאחרת כבר נחרשה מזמן.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • יומן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully