וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 פרסומות מעוררות השראה לכבוד יום האהבה/ ט"ו באב

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 8:58

כמו בכל שנה, גם באוגוסט הזה הקניונים יתמלאו בקישוטים של לבבות אדומים ומותגים שונים יצאו בקמפיינים במטרה ללכוד את כל אותם זוגות שעדיין מאמינים באהבה, וגם את אלה שלא

ט"ו באב 2023, טאטי ואילנס. דניאל לילה,
ט"ו באב 2023, טאטי ואילנס/דניאל לילה

יום האהבה הוא הזדמנות מצוינת למותגים לשחק על הסנטימנט הצרכני על מנת להגדיל מכירות, ואולם, הימים בהם לקוחות הסתפקו בקישוטים של שוקולדים ושושנים חלפו מזמן. היום, פרסומות בכלל, ובפרט כאלה שנועדו לציין מועד חשוב כמו ט"ו באב, חייבות להתבסס על תובנות צרכניות אמיתיות על מנת להעביר את המסר המדויק שידבר ללב הצרכנים. ההנחה שבגלל המאורע אנשים יקנו יותר היא נכונה בחלקה, אולם אם לוקחים בחשבון את עודף ההיצע, האפשרויות והמבצעים ביום הזה, מבינים שבסוף זה לא באמת מספיק. לשם כך, מותגים בישראל ובכל העולם אספו את טובי המוחות הקריאייטיביים כדי לפצח את המניעים הרגשיים שמאחורי החלטות הקניה של צרכנים בחג האהבה.

כשכל קשר לאהבה מקרי בהחלט

נתחיל מהדוגמא הכי פחות רומנטית: מנוע לחיפוש עסקים ברשת. הקמפיין של איזי לולנטיינס, ששודר מבעוד מועד, הראה לגברים מה קורה כשלא קובעים תכניות לחג האהבה מראש, ולמה אסור להרשות לזה לקרות.

מה נשים רוצות

שאלת השאלות שמטרידה כל רווק ממוצע עלולה בקלות לשנמך גם את טובי המחזרים למעמד השפל של ידידים אם יענו תשובה לא נכונה. כדי למנוע פאדיחות מהסוג הזה, קמפיין של מותג התכשיטים פנדורה מ-2018 השתמש במשפיעניות כמו דנה זרמון ומור סילבר על מנת שיעודדו נשים להבהיר לבני זוגן מה הן באמת רוצות לחג האהבה, באופן שלא יותיר מקום לספק.

גבר, אל תצא חומוס

ועדיין, כמות הנשים שמתעוררות מאוכזבות בבוקר שאחרי תעיד שיש הרבה מקום לשיפור. פרסומת של רשת מלונות אטלס שיצאה בפברואר האחרון עמדה על ההבדלים בין דוש מצוי לבין גבר ששווה לבלות איתו את החג.

הסיבה האמיתית שלשמה התכנסנו

בעוד שבארץ אנחנו נהנים משני ימי אהבה בשנה, גם בעולם לא חסרות דוגמאות לקמפיינים שנונים לכבוד החג הלועזי, הלא הוא ולנטיינס דיי, המצוין בחודש פברואר. הסרט הקצר הזה של מותג הסכינים Coolina הוא דוגמא מצוינת לאיך משווקים מוצר שלכאורה אין לו שום קשר ליום האהבה, ושומרים על הרלוונטיות שלו גם ביום כזה. מה שמתחיל בחיפוש תמים אחר מתנה מסתיים בטוויסט שובב שמרמז על המהות האמיתית של החג.

רווקים ונהנים

חג האהבה לא יהיה שלם בלי לתת יחס הולם גם לרווקים ולרווקות שבנינו. בפרסומת של ריאנאייר מלפני עשור בחרו להעניק הטבות דווקא לאלה שנשארו לבדם בחג, ולהפוך את הקיטשיות של החג לקצת יותר נסבלת.

עושות את הצעד הראשון

ואם נמאס לכן לראות פרסומות ליום האהבה שמנציחות ערכי מגדר מיושנים, מותג השעונים דניאל וולינגטון מעודד נשים להיות אלה שעושות את הצעד הראשון.

כל העולם במה

לבסוף, פרסומות זה נחמד, אבל תסכימו איתי שאין כמו לחוות אהבה בעולם האמיתי. קמפיין לא רשמי של קוקה קולה מלפני 9 שנים בחר לפזר מחוות קטנות של אהבה ברחובות כשהטיס פחיות קולה באוויר באמצעות בלוני הליום אדומים, שנחתו באופן מופלא על הקרקע בדיוק כאשר זוגות רבים יצאו לדייט המסורתי ברחובות העיר, והתוצאה היתה בלתי נשכחת.

בסוף זה עניין רגשי

פרסומות ליום האהבה לא חייבות להיות בנאליות או להתמקד דווקא בזוגות כדי להגדיל את מכירות המותג. עם קצת דמיון ויצירתיות, גם המוצר הכי לא רומנטי יכול לקבל טוויסט מרענן, ובלבד שיתייחס לכאב אמיתי שהצרכנים יכולים להזדהות איתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully