וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל פתיחת הקו האדום: אפליקציות התחבורה משלבות כוחות

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 17:32

בזמן שבמשרד התחבורה עסוקים ברפורמות מחירים, חברות פרטיות בתחום התחבורה החכמה לוקחות שליטה על ההגה וחוברות יחד ליצירת המרקטפלייס התחבורתי הגדול בישראל, במטרה לשפר משמעותית את חוויית הלקוח ולהפחית את השימוש ברכבים פרטיים

אפליקציית רב-פס./HopOn

כשאנחנו חושבים על המשבר התחבורתי שישראל שרויה בו כבר תקופה, רוב הפתרונות יהיו באחריות הממשלה והרשויות: שיפור התשתיות, בניית כבישים ומחלפים חדשים, הקמת רכבות קלות, מטרו, רכבת קליע, נתיבי תחבורה ציבורית ועוד. כולם פתרונות נכונים וחשובים, אך לכל אלה נדרשות שנות תכנון וביצוע רבות, והשקעת משאבים רבים שאולי נקצור את הפירות מהם רק בעוד 15 שנה במקרה הטוב.

אז מה אפשר לעשות מחר בבוקר כדי לשפר את רמת השירותים של התחבורה הציבורית והשיתופית, וחשוב לא פחות, לשכנע את הישראלי הממוצע לנטוש את הרכב הפרטי בו הוא השתמש במשך שנים, ולעבור לפתרונות תחבורתיים אלטרנטיביים?

לקראת השקת הקו האדום של הרכבת הקלה, חברת HopOn המפעילה את אפליקציית רב-פס, יוצאת בשיתופי פעולה חדשים עם חברות התחבורה BIRD, Gett ואפילו עם עמדות קפה עלית ברכבת ישראל, במטרה לייצר בית אחד לכל פתרונות התחבורה ולהפחית נסיעה מזהמת ברכב פרטי.

חברות הטכנולוגיה לוקחות את המושכות

חברות פרטיות הפועלות בשוק התחבורה התעוררו כבר לפני שנים, והחלו להיערך עם פתרונות חדשים, טובים ומתקדמים, שמטרתם להביא תחבורה ברת קיימא. רק נסו להיזכר בזמני העצירה של קווי האוטובוס בתחנות הרבות, בימים בהם נהג האוטובוס היה גם הקופאי וגם הכרטיסן, ונאלץ לגבות תשלום מכל נוסע ונוסע. העיסוק של נהגים בגביה הביא למצב בלתי נסבל בו אוטובוס עירוני יכול לעצור ליותר מ- 4 דקות בכל תחנה, מה שהוסיף זמן רב לנסיעות והפך את התחבורה הציבורית ללא יעילה.

עופר סיני, מייסד הופאון, שהקימה והגדירה את התשלומים הדיגיטליים בתחבורה הציבורית בישראל באמצעות תשלום מקוון באפליקציה וסריקת QR, שלימים אומצו בצורה נרחבת על ידי משרד התחבורה, ראה לנגד עיניו חזון שהיום הפך למציאות: נהגים שעוסקים רק בנהיגה, ותשלום שמתבצע באופן מקוון ללא כל עיכוב בנסיעה. זוהי דוגמה לשינוי קטן שהתאפשר באמצעות חזון, יזמות וטכנולוגיה, והביא לשינוי התנהגותי עמוק שמייעל את השירות לנוסע.

דוגמה נוספת היא חברת BIRD, שמציינת בימים אלו 5 שנים לכניסתה לישראל. בירד הייתה החברה הראשונה בישראל ובעולם להציע קורקינטים שיתופיים כפתרון לבעיית ה- First and Last Mile ולייצר מוצר תחבורתי חדש, שלא היה קיים בעבר, להתניידות מהירה, ירוקה וזולה, שכל כך חשובה בערים גדולות. הפתרון של בירד סחף את ציבור המשתמשים והביא איתו חברות נוספות, ששטפו את תל אביב ואת ישראל והפכו למוצר ציבורי נחוץ שרבים מבינים היום את תרומתו למרחב האורבני ולהפחתת השימוש ברכבים פרטיים בכבישים העירוניים.

חברה נוספת שיצאה מישראל ויצרה שינוי תחבורתי בעולם כולו היא Gett, שהצליחה באמצעות הטכנולוגיה שבנתה, הממשק והשירות הנגיש, לייצר תשתית טכנולוגי מודרנית להפעלה דינמית של שירותי מוניות ומשלוחים, גם בצד הלקוח וגם בצד הנהג.

מתחרות לשיתוף פעולה

החברות הללו, שכל אחת מהן חלוצה בתחום התחבורה השיתופית, חוברות כעת יחד בתזמון מושלם, עם פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה. החיבור בין החברות יתקיים בתוך אפליקציית רב-פס של הופאון, מתוך חזון להפוך את רב-פס למרקטפלייס התחבורתי של ישראל, הכולל בתוכו את המגוון הרחב ביותר של אמצעי התחבורה הקיימים.

בעלי עסקים רבים חוששים מתחרות ישירה שעלולה להיות דורסנית לבית העסק, אולם במקרים רבים אימוץ התחרות דווקא מיטיב עם העסק וכך גם במקרה הזה, שכן הוא מאפשר לכל הצדדים לספק יחד חוויית משתמש טובה יותר, וחוסכת ללקוח את הצורך להתנהל מול אפליקציות שונות.

באמצעות שיתוף הפעולה, הופאון תאפשר לרכוש מנויי רכיבה חודשיים של BIRD דרך אפליקציית רב-פס. המנוי מהווה הטבה ייחודית למשתמשי התחבורה הציבורית ומעודד שילוב ומעבר בין שירותי התחבורה הציבורית והרכבת הקלה בפרט לבין שירותי הקורקינטים המשלימים.

שיתוף הפעולה של הופאון עם Gett, יאפשר מעכשיו ללקוחות ומשתמשי אפליקציית "רב-פס" לרכוש קופונים לשימוש באפליקציית Gett להזמנת מוניות, ומשלוחים בשירות Gett Delivery.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

חוויית משתמש בסביבה דינמית

ההיגיון מאחורי המהלך יושב על ההבנה כי התניידות היא דבר דינמי, וכי היום בזכות הטכנולוגיה יש אינספור חברות, אפליקציות ופתרונות שונים שיוצרים אינפלציה אצל המשתמשים ומקשים עליהם לנווט בין האפשרויות הקיימות. החיבור לרב-פס מאפשר למשתמשים להכניס פרטי תשלום רק פעם אחת, וכך לשלם על כלל האפשרויות הקיימות ברב-פס, לרבות אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות, קורקינטים, מוניות ועוד, הכל תחת קורת גג אחת.

רן ברודר, מנכ"ל בירד בישראל טוען כי החיבור בין החברות הוא טבעי ביותר: "כולנו חיים ונושמים תחבורה וחושבים כל היום איך להקל על המשתמשים ולתת להם את המעטפת השלמה ביותר. ברור לנו כי תחבורה זה תחום בתנועה ולכן עלינו לחבור יחד כדי לייצר תשתית שלמה ומקיפה לכל הפתרונות שמאפשרים ניידות קלה ומהירה בתוך ובין הערים".

החברות מבינות כי ציפוף שורות ביניהן, והנגשת רעיון הקישוריות, שכל כך חשוב כשמדברים על פתרונות התניידות, היא הדרך הנכונה לתת אלטרנטיבה לרכב הפרטי, ולעודד אנשים למצוא פתרונות חלופיים, זולים יותר וירוקים יותר.

כדי להשלים את חוויית הנסיעה, הופאון מוסיפה למרקטפלייס של רב-פס שיתוף פעולה עם רשת קפה עלית המפעילה את חנויות הנוחות והקפה בכל תחנות רכבת ישראל, במסגרתו יוכלו המשתמשים לרכוש קופון לקניית קפה ומאפה של עלית בכל תחנות הרכבת בהנחה.

המגזר העסקי - פוטנציאל אינסופי

חלק בלתי נפרד מהמהלך הוא הפנייה למגזר העסקי והניסיון לרתום את המעסיקים במשק לעודד את עובדיהם לזנוח את הרכב הפרטי. באמצעות רב-פס לעסקים, מאות מעסיקים, ארגונים ורשויות מקומיות מעניקים כיום לעובדים, לקוחות ותלמידים תקציב חודשי לשימוש במגוון אמצעי התחבורה השונים ובכללם הרכבת הקלה וכן שירותי הקורקינטים, ובכך מעודדים את עובדיהם למעבר לתחבורה ירוקה, ומסייעים בהפחתת השימוש וההגעה למקומות העבודה ברכב הפרטי.

לאחרונה דיווחה הופאון כי התוצאות של השירות החדש מעודדות ביותר, ובתוך זמן קצר השירות מצליח להכפיל את השימוש בשירותי התחבורה הציבורית והשיתופית כאמצעי הגעה למקומות העבודה בקרב עובדי החברות והארגונים המצטרפים לשירות, תוך הפחתת השימוש ברכב הפרטי.

עופר סיני מסר כי "שיתוף פעולה עם גופים משמעותיים כמו חברת גט, בירד וקפה עלית, הופכים אותנו להיות אפליקציית התחבורה הציבורית היחידה בישראל שאינה כוללת פרסומות דחף או דמי מנוי שערורייתיים. מגוון השותפים החדשים והמעסיקים שנותנים בנו אמון ומצטרפים לשירות העסקי שלנו, תורמים לחזון שלנו לצמצום והפחתת השימוש ברכב הפרטי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully