וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה כששני מותגים חוברים יחד? סיפור המקרה של מכבי אסתטיקה

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 18:10

מכבידנט, מקבוצת מכבי שרותי בריאות, מחליטה לפרוץ לתחום הרפואה האסתטית, אבל במקום להקים אותה באופן עצמאי, היא רוכשת את רשת מרפאות "ד"ר אלמן" במהלך חריג בסגמנט. טוני כהן, מנכ"לית מכבידנט שהובילה את המהלך, מספרת לוואלה על הרציונל שמאחורי הקלעים

מכבידנט ורשת מרפאות מוניקה אלמן חוברות יחד./מכבי אסתטיקה.

בעולם ההייטק, לא נדיר לראות שחקנים ותיקים וחזקים רוכשים חברות צעירות מהם ואפילו סטרטאפים בתחילת דרכם, במטרה למנף את ההישגים שלהם ולנכס אותם למותג החזק. אלה עשויים לכלול טכנולוגיה ייחודית שפותחה בחברה, מומחיות שנצברה, הון אנושי, נכסים פיזיים ודיגיטליים ועוד. ואולם, בנוף הבריאות ובפרט ברפואה הציבורית, מיזוגים מעין אלה נחשבים חריגים. אז מה הוביל את מכבידנט לרכוש את רשת מרפאות האסתטיקה של מוניקה אלמן?

ובכן, שוק הרפואה האסתטית העולמי, שנמצא בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות מוערך ב-30 מיליארד דולר. בישראל, הוא צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-15% עד שנת 2025. הרכישה של רשת ד"ר אלמן היא צעד אסטרטגי מצד מכבידנט, וחלק מהתוכנית שלה להרחיב את פעילותה בתחום הרפואה הפרטית. מכבידנט רואה בתחום מקור צמיחה משמעותי, והיא מתכוונת להשקיע בתחום זה בשנים הקרובות.

אלמן, שמונתה למנהלת הרפואית של ''מכבי אסתטיקה" היא מומחית ברפואת עור ונחשבת לחלוצת טיפולי הלייזר בארץ עם למעלה מ-25 שנים נסיון בתחום האסתטיקה. הרשת מעניקה שילוב של הביטחון והמקצועיות של "מכבי" יחד עם חווית טיפול סופר מקצועית ומותאמת אישית.

טוני כהן, מנכ"לית "מכבי אסתטיקה" השיבה על שאלותינו בעקבות המהלך.

מדוע לרכוש חברה קיימת במקום לבנות אותה מאפס?

"בעולם שבו אנחנו חיים, זמן הוא משאב יקר. הקמה מאפס היתה לוקחת זמן ולא היינו מצליחים לפרוץ את השוק בזמן בו רצינו" מספרת טוני כהן, מנכ"לית מכבידנט. "על כן ההחלטה לחבור לד"ר מוניקה אלמן ולרשת המרפאות שהקימה היא תולדה של הטוב מכל העולמות: הניסיון, התדמית והאיכות של מרפאות אלמן ביחד עם הגב, היציבות, המשאבים והכוח של מכבידנט וקבוצת מכבי שירותי בריאות" מוסיפה.

ואכן, בנוסף לסניף החדש שנפתח בקניון רננים ברעננה, חמש מרפאות הרשת בערים אשדוד, ראשון לציון, תל אביב וחיפה כבר שינו את שמן ואת פניהן ל'מכבי אסתטיקה', והם מציעים כבר עכשיו מגוון רחב של טיפולי בוטוקס, חומצה הילארונית, סקין בוסטרים, טיפולי פנים וגוף, הסרת שיער, הזעת יתר, הסרת קעקועים, טיפול בצלוליטיס, טיפול באקנה, טיפולים קוסמטיים משלימים ועוד.

איך מחברים שני מותגים חזקים למותג אחד מוביל?

"חיבור המותגים הוא החלק הקל - ביום אחד הפכנו ל"מכבי אסתטיקה". החלק היותר מאתגר היה לחבר את העובדות והעובדים ו"לבלוע" לתוכנו תרבות ארגונית שונה עם מערכות טכנולוגיות אחרות, שיטת מכירה שונה ועוד," מספרת טוני.

מחקר של ביה"ס לעסקים באוניברסיטת הארוורד מצא כי 70-90% ממיזוגי החברות נכשלים, אולם את מכבידנט זה לא מרתיע. לדברי טוני, "בעולם המיזוגים והרכישות אין התחלות קלות, אבל היה לנו ברור שכל ההשקעה העצומה שלנו תייצר בסופו של דבר ללקוחות שלנו את הבידול שרצינו להכניס לשוק הקיים. שילוב עם הרשת המבוססת של דוקטור מוניקה אלמן, שמביאה איתה רפואת עור, מקצועיות וניסיון מוכח של כ-30 שנה, יחד עם הכוח הכלכלי והשיווקי של מכבידנט שיש לה היום מעל מיליון מטופלות ומטופלים, זו נוסחה מנצחת."

מה הביא אתכם להיכנס לתחום האסתטיקה, שלמכבי לא הייתה בו נגיעה עד היום?

"עולם הרפואה משתנה תמידית ומכבי, כאחת מקופות החולים הגדולות בישראל, שואפת לספק ללקוחותיה את המנעד הגדול והרחב ביותר של שירותים בכל תחום רפואי שהוא. בשנים האחרונות זיהינו צורך גובר בטיפולי אסתטיקה שלא למטרות רפואיות, והחלטנו להיכנס לתחום מתוך רצון לשפר אותו ולהביא את הידע הרפואי והשירות המעולה שלנו גם לשוק הזה", אומרת טוני.

כארגון רפואי, יש שיגידו שקצת חרגתם מהתחום שלכם.

"שילוב של גוף ונפש הוא חלק מתפיסת הבריאות העכשווית. נשים וגברים בישראל מבינים יותר ויותר את הקשר בין גוף ונפש, וכי טיפול בגוף משפיע על הנפש, ולהיפך. אנשים מחפשים דרכים לשפר את המראה החיצוני שלהם, אך גם את בריאותם הפיזית והנפשית. כמו המשפט שאומר: "נפש בריאה בגוף בריא",
הסלוגן שלנו בקמפיין מדבר על להרגיש שלם/ה עם עצמך", מסבירה טוני.

"טיפולים אסתטיים יכולים לסייע לאנשים להרגיש טוב יותר עם עצמם, ולהעלות את הביטחון העצמי שלהם. זה נכון ליישור שיניים, כמו שזה נכון לטשטוש צלקות בעקבות אקנה, או למילוי קמטים. ביטחון עצמי קובע את ההתנהלות שלנו בעולם וכפועל יוצא מזה את החוויות שלנו ואת איכות חיינו", לדבריה.

"אני חושבת שנקודת המבט שלנו על אסתטיקה, שלא מדברת על "תהיו מושלמים" אלא על "תהיו שלמים", מאפשרת לכל אחת או אחד להגיע אלינו באמת עם הצרכים האינדיבידואלים והכי אישיים. התפקיד שלנו הוא ללוות אותם לתוצאה הבריאה והטובה ביותר. "

אי אפשר לסיים מבלי לשאול על המחירים. איך הם?

"אם את רוצה את הטיפול הכי זול, אנחנו לא במשחק. התפיסה הבסיסית שלנו יוצאת מתוך ההבנה שהתוצאה הסופית היא הקובעת, לפעמים מתקשרים אלינו למוקד ושואלים כמה עולה מזרק? אנחנו מסבירים שאנחנו לא עונים על השאלה הזו, כי היא לא רלוונטית פעמיים: פעם אחת, כי לפעמים נציע שילוב של מזרק וטיפול באמצעות חמצן שיתן את התוצאה הכי אפקטיבית, ופעם שניה, כי רופא מקצועי ומיומן יוכל להגיע לתוצאה מדהימה עם כמות מזרקים נמוכה יותר מאשר רופא פחות מיומן, כך שהמחיר אינו חזות הכל, ומה שקובע זה התוצאה הסופית", מבהירה טוני.

"כמובן שלחברות וחברי מכבי יש הנחה משמעותית. אנחנו כרגע במבצע השקה של "המע"מ עלינו", אז אין ספק שעדיף להיות חברי מכבי ולא רק בגלל זה. אולם, גם לקוחות שאינם במכבי יהנו מהטבות לפי המבצעים המשתנים של הרשת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully