וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מברבי ועד קראנץ' פיסטוק - מומחי שיווק מדברים על הקמפיינים הגדולים של השנה

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 10:57

מספר קמפיינים מבריקים הצליחו לפרוץ השנה את גבולות היצירתיות ולהתעלות על בליל התכנים המסחריים בערוצי המדיה. מומחי השיווק של טיקטוק, eBay ונטורל אינטליג'נס באו לעשות להם כבוד

פרסומת שברולט הסרט ברבי/שברולט

בעולם שבו נקודות המפגש של מותגים עם לקוחות רק הולכות ומתרבות, חידושי הטכנולוגיה מכניסים עוד ועוד כלי שיווק משודרגים, והתחרות על דעותיהם והעדפותיהם של הצרכנים הולכת ומחריפה, אנשי השיווק נדרשים להמציא את עצמם כל יום מחדש, ובעיקר להתבלט ביצירתיותם אל מול מתחריהם הרבים בשוק.
שוחחנו עם מומחי השיווק של טיקטוק, eBay ונטורל אינטליג'נס כדי לשמוע על הקמפיינים שעוררו בהם השראה השנה, ועל הדרך לדלות תובנות מניסיונם האישי על המרכיבים של קמפיין שיווק מוצלח.

כך תפנו אל הדור הצעיר

רעות כהן, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק ישראל בשוק המקומי, שמובילה מגוון קמפיינים שיווקיים עם שותפיה העסקיים בישראל, ציינה כי קמפיין השיווק של בנק הפועלים לפתיחת חשבון צעיר 'פועלים YOUNG', הוא כזה שאפשר ללמוד ממנו כיצד אפשר לייצר הצלחות עסקיות ממסר שיווקי שפונה לקהל ממוקד, על אחת כמה וכמה לדור הצעיר שמאופיין ככזה שהרבה יותר מאתגר לגשת אליו לאור הגירויים הרבים שאיתם הוא מתמודד.

לפיה, "בחופשת הקיץ הקהל הצעיר מאוד מחוזר, מותגים רבים מנסים לטרגט אותו, כאשר בין היתר גם כל הבנקים מקווים למשוך את תשומת ליבו כדי להביא אותו לפתוח חשבון בנק צעיר. על מנת לעשות זאת, בנק הפועלים בשיתוף עם משרד הפרסום בלינק, יצרו סדרת טלנובלה פארודית בטיקטוק 'צעירים חסרי חשבון', המונה ארבעה פרקים קצרים בשילוב יוצרי תוכן נבחרים.

הסדרה כללה ארבע דמויות: מריאנה, איזבלה, מיגל וחואן, כאשר השפה שהם דיברו היא ג'יבריש עם קריצה לשפה הספרדית והעברית ליצירת קשב ועניין. הפורמט היה סדרת רשת בהמשכים שבה שולבו מסרים שלוכדים את הקשב בעלילה מצחיקה וקלילה. הסדרה הזו הייתה דוגמא מעוררת השראה לאופן שבו מותג מבין איך לפנות לקהל היעד שלו עם חיבור מוצלח לטיקטוק, מתוך הבנה עמוקה של הפלטפורמה והיכולות שלה ובאמצעות שימוש אמיץ ומקורי ביוצרי תוכן אליהם הקהל הצעיר יכול להתחבר".

כהן מסבירה כי החיבור בין בנק הפועלים, מפרסם מסורתי וגדול, לבין סדרת רשת צעירה ובועטת, יצר שיבוש חיובי שהביא לעניין רב. "על פניו, לא מצופה מבנק לנהוג כך אלא יותר אופייני לגוף כזה לצאת עם קמפיין 'אולד סקול'. אבל כאן, באומץ רב, הם בחרו לקחת את טיקטוק עד הסוף ולהבין ששם מתנהגים אחרת, ואם מדובר בפלטפורמה שבה הדילוג הוא פשוט ויכול להתרחש תוך פחות משניה, צריך לבנות לתוכה משהו מאוד מסקרן, מעין הוק (HOOK), שישאיר את הגולש עד הסוף. הקמפיין קודם במדיה ממומנת ובנוסף זכה להרבה צפיות אורגניות הודות לתוכן מקורי ומסקרן שהציע, כאשר כל פיסת תוכן הניבה מיליוני צפיות ואלפי לייקים.

בתוך הקריאייטיב היצירתי הם הצליחו לשלב באופן יציב את העקרונות הבסיסיים של השיווק עם מסר פרסומי ברור והנעה לפעולה, ושילבו אותם בצורה מאוד אינטליגנטית על גבי התוכן עצמו, מה שבהחלט הביא את הגולשים לפעול. בזכות הקמפיין נפתחו מאוד חשבונות פועלים YOUNG מידי יום, ובייחוד בימי עליית פרק נוסף לאוויר".

@poalimbank

תככים, מזימות ודרמה - קבלו את הפרק הראשון של "צעירים חסרי חשבון" ?

♬ צליל מקורי - בנק הפועלים

הקשבה לרצון הצרכנים

קמפיין שיווקי אחר שהטריף את כל הישראלים בקיץ שעבר היה הבאזז הגדול סביב גלידת הקראנץ' פיסטוק של נסטלה, שהוכיח את כוחם העצום של הצרכנים שביכולתם להשפיע על מכירות או הצלחת מותג.

יעל אבוקסיס, סמנכ"לית שיווק ותפעול עסקי בחברת ההייטק נטורל אינטליג'נס, מובילה עולמית בתחום ההשוואות המקוונות, סיפרה כי המהלך שעשתה נסטלה סביב גלידת הקראנץ' פיסטוק מדגים מצוין איך קמפיין שעולה מתוך הקשבה אמיתית לשיח הצרכני, זיהוי צורך ופיתוח המוצר בזמן אמת, הופך את עבודת השיווק להרבה יותר אפקטיבית.

"הכל התחיל בפוסט בקהילת 'רעבים ברעבך' בפייסבוק עם מוצר פיקטיבי של גלידת קראנץ' בטעם פיסטוק. אנשים תהו האם זה מוצר אמיתי, והחל שיח מטורף ברשתות שקרא לייצר גלידה כזאת. אנשי שיווק עלולים להתרכז בחסמים כמו תשתיות ומשאבים, תוכניות העבודה שנקבעו וקושי אופרטיבי.

במקרה זה, כל אלו לא עצרו את הגלגל, ונסטלה הקשיבו בתעוזה לרצון הקהל; אחרי כמה חודשי פיתוח זריזים הם השיקו את הקראנץ' החדש ומשם זה התפוצץ. בפועל מבחינת הקמפיין, עלה פוסט ממומן אחד בעלות של 23 אלף ש"ח, אך השווי של המדיה האורגנית עמד על מיליוני שקלים", מסבירה אבוקסיס.

"נסטלה הקשיבו לצרכנים ופיתחו מוצר בהתאם - שילוב שהפך את עבודת המרקטינג לאפקטיבית ומדויקת, והתוצאות היו מדהימות: המטרה הייתה למכור 500 אלף יחידות כשבפועל נמכרו 1.7 מיליון. זה עשה פלאים למותג, שהתחזק ב-6%, הרחיב את נתח השוק שלו, והגדיל את המכר ב-58%".

דוגמא אחת מתוך גל ענק של סרטונים ויראליים עצמאיים בעקבות הקראנץ' פיסטוק:

שיתופי פעולה בין מותגים

ואיך אפשר שלא להזכיר את הדבר החם שקורה ממש בימים אלה - הסרט 'ברבי' שהושק בארץ בקמפיין שיווק ויחסי ציבור בולטים במיוחד. מיקי סוקולובסקי, מנהל השיווק והתקשורת בשווקים המתפתחים ברחבי EMEA ב-eBay, מצביע על כך ש"בתקופה האחרונה הצבע הוורוד השתלט על חיינו, או אם להיות מדויקים, ורוד Pantone 219-C.

"מעטים אלה שפספסו את הקמפיין המושקע וחוצה הפלטפורמות סביב השקת הסרט החדש, שיצא לאחרונה לאקרנים ברחבי העולם וגם כאן בישראל. מזמן לא זכורה לי ציפייה ושיח רחבים כל כך סביב סרט, שסביר להניח שלא היה מעורר עניין כל כך גדול אצל רבים מאיתנו, לולא הקמפיין שליווה אותו.

הקמפיין המבריק שהובל על ידי חברת Mattel, בעלת המותג Barbie, לבין ענקית הקולנוע Warner Bros., הפיח חיים במותג הנוסטלגי דרך שורה ארוכה של שיתופי פעולה עם המותגים המובילים בעולם, ביניהם, xbox ורוד במהדורה מוגבלת, קולקציות אופנה יחד עם GAP, Primark ו-forever 21, מייקאפ ממותג עם חברת הקוסמטיקה NYX ועוד, כאשר גולת הכותרת הייתה עיצוב של אחוזה אמיתית, המדמה את אחוזת מליבו של ברבי שהועמדה להשכרה ב-Airbnb.

במקביל, הקמפיין עשה שימוש בטכנולוגיות AI ווידאו מתקדמות שכללו יצירת 'selfie generator' שהופך את המצולם לבובה של ברבי או קן, או הדמייה של ברבי ענקית המטיילת ברחובות דובאי שגרמה לרבים לתהות, האם מדובר במייצג אמיתי או בסימולציה דיגיטלית.

מבחינת התוצאות, אין ספק שהקמפיין מהווה הצלחה אדירה. הסרט חצה את רף מיליארד הדולר בהכנסות תוך פחות מ-3 שבועות, ועורר שיח חסר תקדים עוד לפני יציאתו למסכים. למעלה מחצי מיליון מאמרים שפורסמו בחצי שנה האחרונה העוסקים כולם בברבי, רובם המכריע ללא אזכור ישיר של הסרט, ולמעלה מ-6 מיליון engagements ברשתות החברתיות.

הקמפיין המוצלח הוא מקרה בוחן מעולה לדרך בה עבודה עם מותגים חזקים אחרים, בצורה נכונה ומדויקת, יכולה לייצר ערך פרסומי עצום ואף לייצר שיווק חינמי נרחב, לצד עבודה יצירתית ומעוררת שיח ושילוב של כלים טכנולוגיים חדשניים".

הקמפיינים שהוזכרו מוכיחים עד כמה חשוב להתאים לכל מהלך את האסטרטגיה הייחודית לו, להבין מי קהל היעד של המהלך, מה הצרכים שלו ואיך נותנים להם מענה, באילו ערוצי מדיה נכון להשתמש כדי לפנות אליו, ומי הכוחות העסקיים איתם צריך לשתף פעולה כדי למנף את הצלחת המהלך בדרך להשגת המטרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully