וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הוידאו עובר מהפכה - כך תנצלו אותה כדי לחתוך תקציבי שיווק

רותם מי-טל

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 12:15

מי היה מאמין לפני שנה שאפשר יהיה להכין סרטון שיווקי מקצועי, אסתטי וקולע למטרה, תוך פחות משעה? ובכן, היום זה כבר אפשרי וזה אפילו די קל. ככה עושים את זה

עד לאחרונה, נותני שירותים וחברות מוצר שבחרו להפיק סרטון שיווקי היו משקיעים זמן וכסף רב, כשהם נעזרים במספר בעלי תפקידים וספקים בארגון ומחוצה לו, ומשלמים הון לעורכי תוכן על הפקת תוצר תוך מספר שבועות. כיום מהפכת הבינה המלאכותית מייתרת את כל אלו ומאפשרת להפיק סרטון מבוסס דאטה תוך שעה.

כולנו חוששים שטכנולוגיית הבינה המלאכותית תיקח לנו את הפרנסה. בקמפיין שמובילים לאחרונה אילון מאסק וסטיב ווזניאק, לו שותפים גם פרופסור יובל נח הררי ועוד מאות מומחים לבינה מלאכותית, הם קוראים למקבלי ההחלטות והמשפיעינים בתחום להאט את מרוץ החימוש לבינה המלאכותית, "לטובת האנושות", כדבריהם.

כנראה שעוד רחוק היום בו מערכת הפעלה תחליף את המטפל הרגשי או אווטאר במטאוורס את המרצה באקדמיה, אבל כבר היום ישנם מקצועות שהולכים ונעלמים מהעולם, והאבסורד הגדול הוא שדווקא מקצועות יצירתיים והומניים הם הראשונים להיות מוחלפים במנועי בינה מלאכותית ריאליים ומודלים הנדסיים.

אין כמעט חברת שירותים או מוצר שאינה מפיקה בשלב ראשוני כזה או אחר סרטונים שיווקיים. זה יכול להיות סרטון מוצר, סרטון תדמית, סרטון לגיוס עובדים או משקיעים, סרטון הסבר על שירותים ועוד.
בעבר, תהליך הפקת הסרטון צרך משאבים לא מעטים, הן מצד הארגון (הלקוח הדורש) והן מצד הספקים.

לטובת סרטון שיווקי ברמה מספקת, נדרשה דמות מובילה מצד הארגון אשר תפעיל לטובת הפרויקט תסריטאי, עורך לשוני, במאי, מאייר או אנימטור, צלם, תאורן, פרזנטורים יקרים או קריינים, לעיתים ביותר משפה אחת, עורך סאונד ועורך וידאו.

לעיתים גם נשכרו אולפן, אביזרים, אתרי צילום וציוד נלווה נוסף. התהליך היה אורך מספר שבועות ומספר איטרציות ובסופו היה מתקבל מוצר מוגמר, סרטון שהלקוח יכל רק לקוות שהוא יהפוך ויראלי וינגיש את תרבות הארגון והמסרים שלו לצרכני הקצה. כיום, טכנולוגיות AI מאפשרת לבצע את כל אלו בחינם בפחות משעה.

כתיבת הפרומפט ליצירת התסריט

נתחיל מכתיבת התסריט, באמת שאין קל מזה. נכנסים לגרסה החינמית של ChatGpt או ל-Jasper המעולה בתשלום, וכותבים בשורת הפרומפט את תמצית התוכן והעלילה, באנגלית כמובן. בפרומפט, תרצו לכתוב שמדובר בתסריט לסרטון שיווקי ואת משך הסרטון הרצוי, לדוגמה - 90 שניות של סרטון. המערכת תפיק טקסט אותו תוכלו לערוך ללטש כרצונכם.

שימוש בקריינים ואווטארים כנציגים וירטואליים של המותג

מגוון כלים זמינים ברשת כמו SPEECHIFY.COM מאפשרים לכם להדביק את הטקסט בשדה המיועד ולחולל קובץ אודיו של קריינות. אתר מומלץ נוסף, שבין לקוחותיו גם CNN ו-CNBC, הוא האתר INVIDEO אך יש רבים אחרים כמותו. באמצעות גרירה והדבקה פשוטה, ניתן לצרף קבצי טקסט ואודיו, לבחור ממאגר התמונות, ההנפשות והאנימציות, ולהכין את עלילת הסרטון שלב אחר שלב. פיצ'רים נוספים בתשלום מבצעים התאמה אופטימלית של תכולות ותכנים מהמאגרים הקיימים והזמינים שלהם לטקסט המצורף.

דמויות, אווטארים ופרזנטורים אנימטיבים, בחינם או בתשלום, זמינים גם באתרים כמו Synthesia ואחרים, שיודעים להנפיש סוגי פנים רבים ללא בידול והבחנה מגדרית, אתנית או סוציאלית.

ניתן בתהליך זה גם למצב מוטיב, לדוגמה אנימה, מנגה, שנות ה-60, גותי או מדע בדיוני. בסופו של דבר מנועי שפה ומודלים נשענים על דאטה כמותי רב שנוצר על ידי צרכנים כמונו, לכן ההתאמה יכולה להיות מאד מדויקת ממש כמו שהיא יכולה להיות מאד מהירה.

צמצום אנשי צוות וחילוקי דעות מקצועיים

למכונה אין רגשות וגם לא אגו, היא מקבלת מטלה ומייצרת פלט. ניתן לשייף את התוצאה לאחר מספר איטרציות ובסוף, התוצאה תהיה מדויקת, ממש כאילו צוות הפקה שלם ביצע אותה.

לאחר תקופה בה 'נאמן' את מנוע הבינה המלאכותית, יתכן שנופתע לגלות שהוא מבין אותנו מהר יותר וקולע לטעם שלנו באופן מדויק יותר מבמאי או תסריטאי אנושי, ששואף להיות נאמן לסגנון ההיכר שלו. הבינה המלאכותית לעומת זאת, תישאר נאמנה לתכתיבים שלכם. בסוף, הלקוח, ולא האמן, הוא זה שיקבע את התוצאה הסופית, לטוב או לרע.

הסכנה האמיתית לעולם התעסוקה

אם אנחנו יודעים להפיק בשעה אחת סרטון וויראלי, אז נוכל לשאול את עצמנו, בשביל מה יזמים וחברות צריכים בכלל שיהיה להם מוצר? הם יכולים פשוט לייצר סרטון אחד ביום, להעלות ליו-טיוב, לצבור טראפיק ולייצר יותר כסף מצפייה, פרסומות ותוכניות אפיליאייט, מאשר מהקמה וניהול של חברות מוצר פיסי או דיגיטלי.

טראפיק זה המטבע הווירטואלי החדש של 2023, והוא שווה לא פחות מכסף. כשיש הרבה ממנו, הוא מייתר את הצורך המסחרי של החברה לתחזק ולספק מוצרים או שירותים. האפקט המצטבר בטווח הארוך יהיה, ככל הנראה, מחסור כוח אדם במקצועות החיוניים.

מהפכת הבינה המלאכותית ממשיכה לעשות שמות בתעשייה, היא כובשת עוד ועוד שטחים בעולם ומייתרת עוד ועוד מקצועות. היום אלו עורכי ומפיקי סרטונים שיווקיים, מחר אלו יהיו חברות המוצר עצמן.


רותם מי-טל הוא מנכ"ל חברת אסגארד מערכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully