וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תתנו לשם להטעות אתכם: ננו-משפיענים הם הדבר החם הבא

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 15:47

איך יכולים יוצרי תוכן בעלי עמודים של אלפי עוקבים בודדים להביא לתפוצה רחבה הרבה יותר בתקציב נמוך בהרבה מפעילויות הקד"מ המסורתיות?

משפיענים מבלגיה מבקרים באילת. ירדן מזרחי, תמונות גולשים
משפיענים מבלגיה מבקרים באילת/תמונות גולשים, ירדן מזרחי

כולנו זוכרים את הימים שבהם כדי להחדיר מוצר חדש לשוק הייתה נדרשת פעילות קידום מכירות בשטח, שכללה דיילות שחילקו את המוצר או דוגמיות לאנשים רנדומליים ברחוב או בקניון כדי להתנסות. זה היה יקר, מורכב לוגיסטית ובעיקר לא יעיל.

היום, ערוץ שיווקי חדש תופס תאוצה בקרב חברות ומותגים, שהוא גם חסכוני יותר, וגם בעל השפעה רחבה יותר. הכירו את הננו-משפיענים, או משפיעני ההפצה. מדובר למעשה במשפיעני רשת שיש להם כמה אלפי עוקבים בודדים ועד 10,000 עוקבים לכל היותר. הם מקבלים מוצרים מהחברה, מנסים אותם ומעלים עליהם תוכן לאלפי העוקבים שלהם. זאת בשונה ממיקרו-משפיענים (משפיענים עם למעלה מ-10,000 עוקבים), שברוב המקרים דורשים תשלום על הפרסום. חברות רבות מבינות את הכוח של אותם ננו משפיענים, שבאמצעות חשיפת המוצרים בנכסים הדיגיטליים מצליחים להביא חשיפה גדולה בתקציב נמוך, לצד יתרונות רבים נוספים.

אז למה כדאי להשתמש בננו-משפיענים?

ערן ניזרי, מנכ"ל Leaders מסביר: "אם פעם היו משקיעים מאות אלפי שקלים על לייצר קמפיין דיילות שמי שהיה נחשף אליו זה רק האנשים שהיו פיזית במקום, היום הננו-משפיענים מהווים מכפיל כוח - הם מקבלים את המוצר, מנסים אותו וחולקים את התובנות עם אלפי העוקבים שלהם. כך, בתקציב הרבה יותר נמוך אפשר ליהנות מהרבה יותר חשיפה וגם מתוכן איכותי שניתן להשתמש בו בפלטפורמות נוספות".

ערן מסביר ששני הדברים העיקריים שמקבלים מעבודה עם משפיעני הפצה הם חשיפה לקהלים של אותם המשפיענים והתוכן האיכותי שהם מייצרים. "כשמוצאים את המשפיענים המתאימים, אפשר לקבל מהשת"פ הזה תוכן לא פחות איכותי מכל חברת הפקת תוכן שעובדים איתה", מסביר ערן. כלומר, כחלק משיתוף הפעולה ניתן לקחת את אותם חומרים, להשתמש בהם ולקדם אותם בערוצים נוספים של המותג.

וכמובן - המשפיענים עובדים בתמורה למוצרים שהם מקבלים כך שמדובר בהשקעה כספית נמוכה בהרבה לעומת פעילויות הקד"מ המסורתיות או לעומת משפיענים גדולים יותר. אבל ישנם יתרונות נוספים - בדרך כלל אחוז המעורבות של יוצרים כאלה הוא גבוה יותר מאשר של יוצרי ענק. בנוסף, ככל שהקהל קטן יותר כך המיקוד בנישה הוא גדול יותר, וכך הקהל שלהם הוא סופר רלוונטי.

לאותם משפיענים השת"פ הזה משתלם משתי סיבות - ראשית מדובר במוצרים שווי ערך שהם מקבלים במתנה על בסיס חודשי. שנית, עבור משפיענים מתחילים, עבודה עם מותגים גדולים נותנת לגיטימציה ואמינות מול העוקבים.

איך תעשו את זה נכון?

לפני שאתם רצים לחלק את המוצרים שלכם, כמו בכל קמפיין יש דרך לעבוד עם ננו-משפיענים כדי להפיק את המירב מהשת"פ הזה. "ההמלצה שלנו בלידרס היא להשתמש בערוץ הזה ככלי תומך לקמפיין גדול יותר או כחלק מקמפיין 360 שכולל עבודה עם משפיעניות, קידום ממומן ועבודת סושיאל מדיה", מסביר ערן.

מנהלת מחלקת אי קומרס ב-Leaders, נועה סבגי, מוסיפה: "כשכל הערוצים האלה יחד מדברים באותה שפה זה יוצר אימפקט מאוד גדול. משפיעני ההפצה גם מנסים בעצמם את המוצרים ונותנים את הביקורת האותנטית שלהם, זה יוצר יותר אמון מול העוקבים ומעטפת רחבה יותר".

לסיכום, אם יש משהו שלמדנו מכניסת המשפיענים לעולם הפרסום זה שמדובר בתחום דינמי שמשתנה כל הזמן. תפקידם של יוצרי התוכן הוא להמציא את עצמם כל פעם מחדש ולדעת איך להמשיך להביא ערך בעולם בו הרצונות משתנים כל הזמן. תפקיד המפרסמים הוא לדעת לזהות את ערוצי הפרסום החדשים וללמוד להשתמש בהם ביעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully