וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לאתר, לנתח ולנהל קמפיינים עם כל משפיען בעולם

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 15:17

גאווה ישראלית: מערכת כחול-לבן מבוססת AI תאפשר לעסקים ומותגים לאתר משפיענים, לנהל עימם קמפיינים משותפים, ולנתח את הביצועים שלהם מכל מקום בעולם - בכמה לחיצות כפתור

צפו במערכת influencerMarketing.ai בפעולה./LEADERS

שיווק משפיענים נחשב לאחד התחומים היותר מורכבים בעולם השיווק. לא בכדי, בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר סוכנויות פרסום שמתמחות בשיווק משפיענים כפעילות עיקרית בעסק, והיקף הפעילות רק הולך וגדל. אחרי שנים של עשייה בתחום, קבוצת הדיגיטל ושיווק המשפיענים Leaders פיתחה מערכת חדשה, העונה לשם InfluenceMarketing.ai או בקיצור IMAI, שמבטיחה לפשט את התהליך ולאפשר לכל אחד להשיק קמפיין משפיענים תוך שעה, מכל מקום בעולם.

"כיוון שאנחנו נמצאים בתחום כבר מ-2009, אנחנו מכירים את התהליך הזה לבוריו. לקחנו את הידע שצברנו ופיתחנו אותו לטכנולוגיה שעושה אוטומציה מלאה לכל התהליך", מספר ערן ניזרי, מנכ"ל החברה. "השתמשנו בטכנולוגיה הזאת לטובת הפרסום הבינלאומי שלנו וזה נתן לנו יתרון תחרותי עצום. כך הגענו להבנה שאנחנו יכולים לעשות עם זה הרבה יותר ולכן יצרנו פלטפורמה שתהיה נגישה לכל יוזר בעולם. כבר היום היא זמינה ב-10 שפות", אומר נזרי.

מה האתגרים העיקריים בשיווק משפיענים?

לדברי נזרי, "לפני הקמת המערכת, ייצור קמפיין משפיענים היה תהליך מורכב שדרש איתור וניתוח של המשפיענים והעוקבים שלהם. בתהליך זה, נדרשה בדיקה מעמיקה של המשפיען עצמו, כדי לוודא שהסגנון שלו תואם את רוח המותג, ושל קהל העוקבים שלו, כדי לוודא שהוא תואם למאפייני קהל היעד ותחומי העניין שלו.

המשפיענים היו שולחים למפרסמים צילום מסך של נתוני קהל העוקבים שלהם, הלקוח היה שולח בריף במייל, ורק אחרי כל השלבים הללו, אפשר היה לחתום על חוזה ולהתחיל להניע את הקמפיין.

כמובן שהייתם צריכים גם לתדרך את המשפיענים, כך שיוכלו לספר את הסיפור של המותג בשפה שלהם, שהיא שפה שהעוקבים אוהבים לצרוך. זה השלב בו הייתם צריכים לייצר לינקים מקודדים, שיאפשרו למשפיענים לדעת כמה מכירות הפעילות שלהם הניעה.

לבסוף, הייתם צריכים לחשב את התגמול שמגיע לכל אחד מהמשפיענים עבור פעילותו, בהתאם לחוזה שנחתם מולם. כמעט כל חלק בתהליך הזה נעשה באופן ידני, מסורבל ולא אוטומטי, שלקח שבועיים במקרה הטוב", אומר נזרי.

איך המערכת החדשה מפשטת את התהליך הזה?

"המערכת החדשה מזהה משפיענים בכל פלטפורמות הסושיאל ומנתחת את קהל העוקבים שלהם, החל מתחומי עניין משותפים ועד לנתונים דמוגרפיים ופסיכוגרפיים. בסיום הניתוח, היא מעניקה ציון לכל משפיען ומשפיענית, על פי צפי המכירות שהם צפויים לייצר למותג.

במקום לבזבז זמן על סקירת האשטאגים, תוכלו לחפש משפיענים לפי שוק המטרה והרכב קהלי היעד. לשם כך, התממשקנו עם ChatGPT שיאפשר לכם לכתוב במילים שלכם בדיוק את מי אתם מחפשים.

לדוגמא, נניח שאנחנו רוצים לגייס מיקרו משפיענים למותג ביוטי צרפתי לגברים. נבקש מהמערכת למצוא לנו משפיענים שיש להם לפחות 25,000 עוקבים ברשתות השונות, מתוכם לפחות 80% מתגוררים בצרפת. נרצה גם לוודא שלפחות 70% מהקהל של אותם משפיענים הם גברים שמתעניינים בביוטי ואופנה.

בתגובה, המערכת תמשוך מהדטאבייס את כל המשפיענים שעונים לקריטריונים, כך שתוכלו לבחון כל אחד ואחד מהם ולראות מאיפה הם באים, מה הם עושים, מה תחומי העניין שלהם, ולראות פילוח של העוקבים שלהם ברשתות השונות.

לאחר ניתוח הדאטה ובחירת המשפיענים המועדפים עליהם, תוכלו ליצור איתם קשר ולהתחיל חוזה עבודה על גבי הפלטפורמה. אין צורך לבזבז זמן על ניסוח פניה. המערכת יודעת ליצור קשר עם המשפיענים באופן אוטומטי על ידי ניתוח סגנון השפה שלהם באמצעות ChatGPT, שמחובר למערכת.

לאחר שיצרתם קשר וחתמתם על חוזה, כל התקשורת נעשית דרך המערכת: הלקוח מעלה את הבריף, המשפיען מעלה את התוכן, הלקוח נותן פידבק, המשפיען מתקן, עד שמגיעים לתוצאה הרצויה. כמובן שבתוך התהליך הזה נכללת גם האפשרות לייצר לינקים מקודדים וקודי קופון, כדי לאפשר לשני הצדדים לעקוב אחר ביצועי הקמפיין.

לצד זאת, כל משפיען מקבל דשבורד המציג בזמן אמת את היקף המכירות שייצרה הפעילות שלו ומטרתו לתמרץ את המשפיען להעלות יותר תוכן. במקום לבזבז שבועיים על פעולות ידניות, המערכת מייצרת קמפיין אפקטיבי, מחברת בין כל השלבים הקריטיים, ומקצרת את זמני יצירת הקמפיין, מטווח זמן של שבועיים לטווח זמן מידי או יותר נכון, בלחיצת כפתור.

לכל אורך התהליך, נאספים נתונים חשובים שלאחר מכן מנותחים באמצעות בינה מלאכותית, במטרה להגדיל את המכירות של המשפיענים שנמצאים בפלטפורמה."

תוכל לתת דוגמא לקמפיין משפיענים מוצלח שבוצע בפלטפורמה?

"מותגי אסתי לאודר השתמשו בזה בתקופת הקורונה, כשהחנויות היו סגורות והיה צורך להגדיל הכנסות באונליין. השימוש במערכת שלנו בתקופה הזו הכפיל פי 10 את הכנסות המותג מהאתר, אולם כל זה קרה לפני שהשקנו את המערכת באופן רשמי."

כעת, בחברה מקווים לגייס לקוחות חדשים מכל שכבות העולם העסקי, כך שכל מותג, קטן כגדול, יוכל לעשות שיווק משפיענים אפקטיבי בעיר שלו ולהגיע לתוצאות טובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully