וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום, לקוחות כבר לא מסתפקים בידיעה שהמוצר טוב. הם רוצים להרגיש את זה

יריב עמית

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 11:10

חשבתם שלקוחות קונים את המוצרים או השירותים שלכם רק בגלל המחיר או האיכות? תחשבו שוב. יריב עמית, מייסד Brand Academy והאיש שעומד מאחורי כנס המיתוג השנתי בשיתוף וואלה, מציין 6 שלבים עיקריים ליצירת מיתוג רגשי שיגרום ללקוחות שלכם להרגיש

ההזמנה לכנס המיתוג השנתי שיתקיים בנובמבר.. Brand Academy,
ההזמנה לכנס המיתוג השנתי שיתקיים בנובמבר./Brand Academy

כשאני אומר לכם שטראוס, מה אתם מרגישים?
כשאני אומר לכם אוסם מה אתם מרגישים? 
איך מרגיש לכם כשאני אומר בנק הפועלים? ומה לגבי בנק לאומי? 
מה אתם מרגישים? לא הרבה נכון?

אבל כשאני אומר לכם apple, אתם מרגישים את העיצוב המושלם. 
כשאני אומר לכם virgin אתם מרגישים את החוצפה וההנאה.
כשאני אומר לכם mustang אתם מרגישים את ההרפתקנות והחופש.
במילה אחת, זה כל הסיפור של מותג - רגש.

כיום, בעולם הצפוף והשופע, הדיפולט לכל מותג זה רגש הביטחון, ואיכות, אותה ניתן למצוא בכל המותגים שמניתי למעלה, זה כבר לא מספיק. המותגים המצליחים ביותר הם אלה בעלי המיתוג הרגשי, שיודע להיכנס ללב הצרכנים ולהישאר שם, אולם גם שמות גדולים ומוכרים לא תמיד מצליחים ליצור אותו. הרעיון מאחורי מיתוג רגשי הוא ליצור חוויית רגש שמתחברת לצרכנים ויוצרת קשר עמוק בין המותג ללקוחותיו. הקמפיין הזה של אפל הוא דוגמה מעולה:

אז איך בונים מיתוג רגשי?

  • ניתוח והבנה של הקהל היעד: חשבו על אילו רגשות, ערכים ורצונות מחפש קהל היעד שלכם. מהם הצרכים שהם רוצים למלא, ואיך המותג יכול לתת להם מענה.
  • הגדרת קריטריונים רגשיים: מה אתם רוצים שהלקוחות ירגישו כשהם חושבים על המותג? האם זה רגש של שמחה, חופש, הרפתקנות, יופי, חוכמה או כל רגש אחר? הגדרת הרגשות הרצויים חשובה ביותר בכל התהליך.
  • בניית סיפור מעניין: סיפור המותג המעניין והמרתק משמש קודם כל אתכם, ממנו תגלו את הרגש האמיתי של המותג שלכם. הסיפור חייב להיות אמיתי ולא המצאה, סיפור החושף רגש עמוק.
  • עיצוב רגשי: זהו השלב בו הרוב נופלים, מדוע? כי אינם מבינים כמה חשיבות יש לעיצוב אחר, שונה מכולם, בצורה משמעותית. הם פוחדים, ומעדיפים ללכת על בטוח. צבעוניות וגרפיקה ייחודית, וסרטונים אחידים שהולכים עד הסוף הם מה שייצור בסופו של דבר חווית רגש ברורה.
  • פרסום עוצמתי: הפרסום הינו שלב קריטי - החדרת המותג והוא אשר יקבע בסופו של דבר את הרגש כלפי המותג ואת ההצלחה של תהליך המיתוג.
  • חווית מותג: חוויות ייחודיות יכולות לשנות את חוויית הלקוח ולהעניק לו רגשות עמוקים כלפי המותג. זה יכול להיות דרך אירועים, פעילויות, תחרויות או חוויות מקוונות.

במותג המזרנים קספר הלכו עד הסוף כשהרשו לכל החיות לעלות על המיטה.

דוגמאות למותגים מצוינים שהצליחו לייצר רגש מיוחד כשחושבים עליהם:

  • Disney מותג דיסני מייצג קסם, פנטזיה וזיכרונות חיים. הם הצליחו ליצור קשר רגשי עמוק עם הצופים, דרך דמויות אהובות כמו מיקי מאוס ופרנסיס. כל פרק או סרט מספק חוויה רגשית שמתמקדת בתחושות של נוסטלגיה, שמחה ופליאה.
  • Apple אפל ידועה במיתוגה הקלאסי של "חדשנות", "עיצוב מרשים" ו"פשטות". הם הצליחו ליצור קשר רגשי עם הלקוחות באמצעות המוצרים הייחודיים שלהם, ובדרך כלל, חוויית השימוש החלומית שהם מספקים. כמו כן, הם הצליחו ליצור תחושה של השתייכות לקהילה של "האנשים שחושבים אחרת".
  • Coca-Cola קוקה-קולה יצרה מיתוג רגשי של "שמחה", "אושר" ו"חגיגה". המותג נח על יצירת חוויית שתייה מרעננת וכיפית, ומקושר לרגעים של שמחה, חברות וחגיגה.
  • Nike נייקי בנתה מיתוג שמשדר חוזקות, תשוקה לספורט ותחרותיות. המותג דוגל בעשייה ואמיצות בהשגת מטרות, והצליח ליצור קהל מעריצים שחושבים על נייקי כפלטפורמה להשגת כל דבר שנרצה.
  • Starbucks באמצעות "סלוניות", "נינוחות" ו"חמימות", סטארבאקס הצליחה ליצור חוויית אירוח נעימה שהיא מעבר לקפה והופכת את הביקור בסניפיה לחוויה חברתית ומרגשת.
  • Harley-Davidson הצליחה ליצור מיתוג רגשי של "חופש", "מרדנות" ו"התמסרות לאופנועות", והפכה סמל של תרבות הרוק בה אומץ והרפתקנות הם ערך עליון.
  • Mustang - השם "מוסטנג" נבחר על ידי לאו אייקוקה, האיש המפורסם שעמד בראש צוות השיווק של פורד בשנות ה-60. השם נבחר כדי להעניק לרכב תחושת עוז וחופשיות, ולהצמיד אותו לתחרותיות ולרוח המסעות שהייתה נפוצה באותה תקופה במדינות אמריקה.
  • Airbnb הצליחה ליצור מיתוג של "חוויית אירוח מקומית" ו"הכרת תרבויות", כמעט כמו להתארח בבית של חברים.
  • TESLA הצליחה לגרום לנו להרגיש יוקרה ולמצב את עצמנו בקידמת החדשנות הטכנולוגית.

רוצים לדעת עוד על איך מותגים בונים מיתוג רגשי?

בכנס המיתוג השנתי 2023 בשיתוף עם וואלה נעסוק השנה בשאלה: "כיצד יוצרים ערך מוסף רגשי למותג בשוק צפוף?"

לתכניה המלאה ולהרשמה כנסו לאתר הכנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully