וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתה נגד ישראל עובדת שעות נוספות - ומביאה תועלת רבה לסטארטאפים הישראלים

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 11:00

בעקבות המלחמה, אתר genocide.vc מפרסם רשימה מפורטת של קרנות הון סיכון שמשקיעות בחברות ישראליות, ועושה שירות אדיר לאקוסיסטם הישראלי

הפגנת תמיכה בישראל במלחמה מול עזה בברצלונה, 15.10.23/צילום: Adam Jaffa

למעלה מ-500 חברות הון סיכון בינלאומיות חתמו על הצהרה משותפת המביעה תמיכה בישראל וקוראת לקהילת המשקיעים העולמית לתמוך באקוסיסטם הטכנולוגי במדינה, המהווה כמעט 20% מהתוצר הלאומי הגולמי ונאמד בכמעט 100 מיליארד ש"ח ב-2022, על פי דו"ח רשות החדשנות.

באתר genocide.vc בחרו להדהד את המסר וקראו להחרים את כל החברות שחתמו על ההצהרה, ואף הגדילו לעשות כאשר הוציאו דיבה אישית על שני משקיעים בולטים, שון מגוויר, שותף בחברת Sequoia Capital, שהיתה בין המשקיעים הראשונים של חברת גוגל העולמית, ותומר בריח מחברת Flori Ventures העובדת בין היתר עם השוק האמירתי. השניים זכו באתר לכינוי המפוקפק "תומכי רצח עם", אך בעוד ששון ממשיך להפיץ חומרי הסברה חשובים לקהילה הבינלאומית, חשבונות הסושיאל של תומר בטוויטר ובלינקדאין הושעו לאחר שדווחו לפלטפורמות על ידי צבא הבוטים של חמאס, ובאתר טוענים שזה "בזכות" העבודה שלהם. מאז, חשבונותיו אמנם חזרו לפעולה אך את הנזק שנעשה לא ניתן להשיב.

אגב, הרשימה עצמה הוסרה אף היא מהאתר לאחר שתומכי ישראל רבים הגיבו בטוויטר של Genocide.vc כי הם מודים להם על מיפוי המשקיעים התומכים בישראל, והודיעו כי יעשו בה שימוש בפעם הבאה שיחפשו משקיעים למיזמים שלהם.

אז מה עומד מאחורי הצהרת המשקיעים?

בדומה למיזם "מחזירים אהבה" המרכז את פעילות הסושיאל של מפורסמים תומכי ישראל, חברות רבות שדיברו בפומבי על זוועות חמאס כבר נאספו במסמך Notion, אולם הארי ואלנר, מייסד שותף בחברת ההון סיכון האמריקאית Seaside Ventures, היה הראשון לגייס את המשקיעים לחתום על ההצהרה הקולקטיבית, כיוון שהוא האמין כי מכתב פתוח, בדומה לזה שפורסם על ידי חברת הסיכון General Catalyst במהלך משבר בנק עמק הסיליקון, עשוי לעזור לגייס גם חברות שלא גינו את מעשי חמאס בפומבי ברשתות.

חברות הון סיכון כמו Bain Capital Ventures, Bessemer Venture Partners, GGV Capital ו-8VC היו בין הראשונות לחתום על המכתב, בו הוסכם כי החברות, שרובן מבוססות בארה"ב, יעמדו מאוחדות בתמיכתן בישראל, באנשיה ובקהילה הטכנולוגית שלה. המכתב מגנה את מעשי הטרור הברבריים וקורא להשבת החטופים ולנרמול של קהילת הסטארט-אפים בישראל.

בין היתר נכתב בהצהרה כי "ישראל הייתה שותפה מתמשכת לאקו-סיסטם החדשנות העולמי, וטיפחה התקדמות טכנולוגית פורצת דרך וחדשנות סטארט-אפים. תרומתה של האומה לעולם במונחים של טכנולוגיה, מחקר ויזמות היא חשובה מאין כמותה, ואנו מחזיקים בכבוד עמוק למחויבותה הבלתי מעורערת לקידמה."

ואכן, בשונה מהעם הפלסטיני שכבר עשרות שנים נתמך על ידי ארגונים בינלאומיים ואינו מסוגל לטפל בענייניו הפנימיים באופן עצמאי, לישראל יש קבלות רבות להיותה מעצמת הייטק שהביאה תועלת רבה לאנושות. לא בכדי, תנועת ה-BDS וגופים נוספים הקוראים להחרמת ישראל בעולם מתקשים ליישם את המדיניות הזו הלכה למעשה, שכן רבות מחברות הטכנולוגיה המצליחות בעולם מתבססות על המצאות שפותחו כאן בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

למה זה חשוב?

תמיכה בינלאומית פירושה בוסט לכלכלה הישראלית, והיום אנחנו זקוקים לזה יותר מתמיד. על פי הערכות, כ-15% מעובדי הסטארט-אפים ב-1,000 חברות שנסקרו על ידי Entrée Capital משרתים במילואים או מתנדבים במשרה מלאה, כולל משקיעים, ויש לכך השלכות הרות גורל על עתידן של חברות אלה.

למרבה המזל, רשימת החברות שתומכות בישראל ארוכה בהרבה מזו שמופיעה על גבי ההצהרה. בין היתר, Insight Partners התחייבו לתרום מיליון דולר לסיוע הומניטרי לישראל, בעוד ש-General Catalyst התחייבה ל-250,000 דולר והשותפים בסיבוב הראשון הודיעו כי תרמו באופן אישי 500,000 דולר. אחרים הקימו קמפיינים לגיוס תרומות או אירחו אירועי גיוס כספים בהם השתתפו משקיעים רבים מהארץ והעולם.

לסיכום, בעוד שרבים בעולם ממשיכים לקרוא להחרמת ישראל ואף למחיקתה כליל מהמפה, תמיכתן של קרנות אלה, המחזיקות בהון וכוח רב, היא אינדיקטור חיובי ונחוץ מאוד לעתידה של מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully