וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא הבוטים של חמאס תוקף ברשתות - ישראל לא נשארת חייבת

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 13:09

ישראלים ופלסטינים מכל צדדי המפה הפוליטית כבר מבינים שלצד הלחימה בשטח מתנהלת מלחמת תודעה אכזרית לא פחות, וכמו הטכנולוגיות שמסייעות ללוחמים בשדה הקרב, בוטים ופרופילים פיקטיביים עושים לילות כימים כדי להטות את דעת הקהל ולהשפיע על התמיכה הבינלאומית ברשתות

חמאס וישראל במלחמת בוטים.. Stable diffusion, עיבוד תמונה
חמאס וישראל במלחמת בוטים./עיבוד תמונה, Stable diffusion

הבוטים של חמאס משתלטים על השיח

במלחמת הסושיאל, צבא הבוטים של חמאס מאתר באופן אוטומטי פוסטים המכילים תגובות המביעות תמיכה בישראל, ומתוכנת לענות עליהן במהירות, במטרה להטות את דעת הקהל ולהשפיע על התמיכה הבינלאומית. אך מלבד הטענות הלגיטימיות שניתן היה לטעון, אותם בוטים משמשים לתמרון התודעה באמצעות קמפייני תעמולה, פייק ניוז ותוכן פוגעני, ולמעשה הופכים תכנים מזוייפים, מסולפים, מוגזמים או שהוצאו מהקשרם לויראליים. בכך, הם מעניקים לאותם תכנים סנטימנט של לגיטימציה ואמינות, כאשר בפועל מדובר בתרמית והונאה.

דוגמא לפוסט פוגעני שהוסר מהרשת בעקבות עבודת הבוטים של חברת MediaJet.. Instagram, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דוגמא לפוסט פוגעני שהוסר מהרשת בעקבות עבודת הבוטים של חברת MediaJet./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Instagram

ישראל לא נשארת חייבת

חמאס אמנם הקדים אותנו בכל החזיתות, אולם מי שחשב שאומת הסטארטאפ תקפא על השמרים כנראה לא העריך נכון את הכוח שלנו. גם הצד הישראלי נדרש לפתח אסטרטגיות דיגיטליות חדשות ולהקים צבא בוטים משלו. לשם כך, חברת מדיה ג'ט, המתמחה בשיווק דיגיטלי ובפיתוח מערכות בינה מלאכותית, התגייסה להילחם בבוטים של חמאס וכעת היא מפעילה מערכות מתקדמות שמזהות ומנטרלות בוטים מסוג זה, אשר מופעלים על ידי גורמים תומכי טרור, שרובם פרטיים.

אבל זיהוי וחסימה של בוטים אינו מספיק כאשר אין מאזן כוחות. גם בלי הבוטים, יש היום הרבה יותר מוסלמים ותומכי פלסטין בעולם מאשר יהודים, ישראלים ותומכי ישראל. אפשר להאשים את הפרופגנדה של חמאס, את היעדרו של מערך הסברה מסודר, או את הבורות האירופית, אולם בעוד שהסיבות רבות ומגוונות, המציאות בפועל מראה שאם לא נאמץ פעולות דומות, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבעיה גדולה מאוד.

בחברת מדיהג'ט לא הסתפקו רק בזיהוי וחסימה של בוטים והחליטו לבנות בוטים משל עצמם, המופעלים כמובן באופן פרטי. כך, לאחר שזיהו באופן אוטומטי תוכן עוין, מטעה או תומך בטרור, הבוטים של החברה מסוגלים להגיב במהירות כדי להגן על האמת ולהציג את המציאות כפי שהיא, תוך שמירה על עקרונות הדמוקרטיה והשקיפות. כמו כן, מדיה ג'ט מקדמת ומגדילה חשיפה של עמודי הסברה פרו ישראליים בצורה אורגנית בעזרת מערכות AI שהחברה פיתחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

למה זה חשוב?

הבוטים פועלים מהר, ומעבירים מסרים בקצב ובכמות גדולה, מה שמשפיע מאוד על הדיון הציבורי בארץ ומחוצה לה. בוטים כאלה יכולים להיות מותאמים לפרסם תוכן, להגיב לפוסטים, ואף ליצור דיאלוג עם משתמשים אחרים.

כתוצאה מפעילות זו, הבוטים יכולים להשפיע מאוד על תוצאות חיפוש ומגמות, מה שמשנה את הדרך שבה יחידים וארגונים תופסים את הפופולריות והרלוונטיות שלנו ברשתות החברתיות. נתונים אלה עולים לאחר מכן במחקרי השוק של מותגים וחברות, אשר מקפידים לענות לדרישות הקהלים שלהם, וכתוצאה מכך, רבים מחליטים להפסיק לעבוד עם ישראל, ובמקרים קיצוניים יותר, מביעים תמיכה בלתי מתפשרת במאבק הפלסטיני. כך למשל, דגלי פלסטין מוצאים את דרכם לללב המיינסטרים המערבי ונמכרים על גבי פלטפורמות כמו שיין ואמזון.

אילו מין סוגי בוטים קיימים ואיך הם מסייעים לישראל?

"יש בוטים מפותחים וכאלה בסיסיים יותר שבסך הכל מגיבים לתמונות של דגל פלסטין בכל מיני פוסטים", מספר אלכס יאז'וק, CTO בחברת Mediajet. "אנחנו מנטרים בוטים וחוסמים אותם על בסיס יומי, בשאיפה למנוע את ההשפעה השלילית שלהם על הדעה הציבורית. המערכות הללו מבוססות על אלגוריתמים מתקדמים שמנתחים את התוכן וההתנהגות של המשתמשים ברשת. לאחרונה החלטנו להפעיל בוטים משלנו שיאזנו את ההסברה הישראלית. גם אם אנחנו לא מסכימים עם הדרך שלהם - בזירה הדיגיטלית, צריך לפעול כמוהם".

איך ניתן לזהות בוטים?

אלכס מספר שבוטים עשויים לפרסם את אותו התוכן שוב ושוב או להגיב באופן אוטומטי וחזרתי על אותן תגובות. לעיתים קרובות נוכל לזהות אותם בקלות אם הפרופילים אליהם משוייכים הפוסטים חסרים מידע כללי בסיסי כמו שם, מיקום, תמונה וכד', או אם הם מציגים פעילות חוזרת ונשנית, או תגובות שלא ממש רלוונטיות לתוכן שפורסם.

הבוטים כאן כדי להישאר

בעידן הנוכחי ובשנים הבאות, מלחמות ההסברה יהיו חלק בלתי נפרד מכל קונפליקט צבאי. כשהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם ולהשתכלל, המלחמה ברשתות החברתיות היא קריטית יותר מאי פעם, אולם כשהיא נעשית על ידי אנשים בשר ודם, היא עלולה להיות מתישה ולהזיק למורל. שימוש בבוטים למטרה זו עשוי להיות הפיתרון שיכריע את המערכה בדיגיטל ויצור את החשיפה שכל כך נחוצה לנו בישראל כדי להגיע לא רק לניצחון צבאי אלא גם לניצחון תודעתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully