וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שאתם מתלוננים על פייק פרו פלסטיני, תסתכלו על עצמכם במראה

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 13:25

לצד פייק ניוז פלסטיני ודיסאינפורמציה שזועקת לשמים, פוסטים ויראליים מהצד הישראלי מייצרים תמונה מעוותת של המציאות ומעודדים עוד יותר את מכחישי הטבח הנורא של ה-7 באוקטובר. רותם דרוב מסביר למה פייק ישראלי גרוע לא פחות מפייק פלסטיני, ולמה זה חייב לעצור

למה לזייף תמונות מלאכותיות כשיש כל כך הרבה עדויות אמיתיות?. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
למה לזייף תמונות מלאכותיות כשיש כל כך הרבה עדויות אמיתיות?/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עד עכשיו, עשרים ושלושה יום אל תוך המלחמה, מדינת ישראל נכשלת כשלון חרוץ בהסברת המלחמה כלפי חוץ. אני לא פה כדי לחזור על המובן מאליו שכבר ידוע לכולנו - הפגנות פרו פלסטיניות ברחבי העולם, ארגוני זכויות אדם ואנשי שמאל "נאורים" באוניברסיטאות ברחבי אירופה וארצות הברית, אמנים ואנשי רוח שלא הוציאו מילה בשביעי באוקטובר וגם לא יומיים לאחר מכן, אבל כן הזדעקו לדרוש להפסיק "להרוג חפים מפשע משני הצדדים" ברגע שמדינת ישראל התחילה לתקוף בעזה. כל אלה חושפים לצערנו את פרצופם האמיתי בכל מה שקשור ליהודים ולמדינת ישראל.

בהיעדר הסברה מסודרת, הציבור נקרא לדגל

במקרה הפחות טוב, רבים ברחבי העולם טוענים שמדינת ישראל המציאה את טבח הנורא. לא עוזרות כל העדויות שחמאס עצמו פרסם, שחלקן נעלמו בינתיים מהרשת. גם פה מדינת ישראל כושלת ומשאירה את המשימה לכמה מאות אם לא עשרות אזרחים בלבד, שפועלים מטעם עצמם בהסברה עולמית. מבלוגריות, מעצבים ועורכי וידאו דרך משפיעני רשת ועד דמויות ידועות כמו נועה תשבי ויוסף חדד.

במקום שהמדינה עצמה תתווך את הזוועות לצופים בעולם, שום גוף ממשלתי עוד לא לקח על עצמו את האחריות, למשל, לאגד את העדויות המזוויעות ולהנגיש אותן לציבור. אגב, גולשים ישראלים כבר הקימו כזה אתר תחת הכיתוב hamas-massacre.com, אלא שהוא כבר הספיק לרדת מהרשת משום מה. וכשאין משנה סדורה או אסטרטגיה ואיש איש פועל כראות עיניו, מה הפלא שאנחנו נכשלים בהסברה?

פוסט שמודה לקלינט איסטווד על דברים שהוא לא אמר מעולם.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פוסט שמודה לקלינט איסטווד על דברים שהוא לא אמר מעולם./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כשהאמת לצידנו, הפייק מיותר

כל אלה הולידו תופעה מטרידה בפני עצמה ברשתות החברתיות: פייק ניוז מצד ישראלים כלפי ישראלים. אין לדעת מה עומד מאחורי התופעה, האם אלו בוטים איראניים שמנסים לערער את האמינות בדרכי עורמה, או שזה פשוט גולשים טיפשים שחשוב להם יותר הוויראליות שלהם עצמם, מאשר אמינות הפוסט.

תמונות שנעשות בחוסר כישרון בתוכנות AI כמו זו שלפניכן, מלוות בכיתוב בסגנון "תשתפו בבקשה שהתמונה תגיע עד קצה העולם", משיגים בדיוק את התוצאה ההפוכה. למה? כי החברים שלכם מהשכונה ומהעבודה וקרובי המשפחה שלכם הם לא קצה העולם, אתם לא גל גדות עדיין. ובתמונה הטיפשית, ילד יתום מהטבח הנורא עומד מול מצבה (איך יש מצבה אם עוד לא עברו 30 יום?) עם כיתוב טיפשי שלא קיים בשום מצבה בארץ. והשיתופים? הם זורמים כמו מים מצד גולשים ברחבי הארץ שרוצים לעזור בהסברה.

עוד יצירה "מופלאה" מבית AI היא התמונה הבאה שגם צצה לי בפיד כמה פעמים, "חיילים שהצילו ילדים מהתופת בעוטף, תשתפו שכל העולם יראה". שימו לב אגב, שלחייל שיושב על הפינה העליונה של הרכב וצוהל, יש שלוש רגליים.

תמונת הניצחון המזוייפת שנוצרה באמצעות AI.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תמונת הניצחון המזוייפת שנוצרה באמצעות AI./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לא כולם עכברי אינטרנט שמבינים בבינה מלאכותית וכשההסברה הישראלית הממשלתית כאמור לא קיימת, הציבור הישראלי ממהר לשתף פוסטים טיפשיים כמו אלו מתוך מטרה לזעזע את הציבור העולמי. אני חוזר שוב, זה לא מגיע לשום מקום מהותי מעבר לחברי הפייסבוק והאינסטגרם שלכם, במיוחד כשהכל כתוב בעברית.

אם יצירות מטופשות מעלות גיחוך, פוסט אחד שהופץ אצל רבים וטובים העלה אצלי חשד ולאחר מכן כעס. מדובר בתמונה פשוט שוברת לב של ילד בן ארבע בערך, מחבק בחוזקה תינוק בן יומו, עם הכיתוב קורע הלב, "אין לנו אמא ואבא, החמאס הרגו אותם, מעכשיו אני אשמור עליך. לשתף!! שכל העולם יראה!" (כך במקור).

התמונה עוררה אצלי חשד כי לא ראיתי אותה אצל שום גוף תקשורת. חיפוש מהיר בגוגל כשהטענתי את התמונה עצמה, הוביל לפוסט משנת 2022 מתוך בלוג של בלוגר עצמאי באירופה, סתם תמונה טובה ומרגשת של אח שמחבק את אחיו, זה הכל.

תמונת פייק שצולמה בהקשר אחר לחלוטין משמשת לתעמולה ישראלית.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תמונת פייק שצולמה בהקשר אחר לחלוטין משמשת לתעמולה ישראלית./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התמונה הזו, שנלקחה מהרשת, והפילה אפילו עיתונאי אחד ששיתף אותה, יכולה לעשות נזק הסברתי גרוע יותר בקרב מכחישי השביעי באוקטובר, כמו גם כל תמונות ה-AI שנוצרו. הרי טוענים שאנו ממציאים את הטבח, שחיפשנו סיבה לרצוח אלפי חפים מפשע ברצועת עזה, והנה גולשים ישראלים מחזקים את מכחישי הטבח ואת האנטישמים ברחבי העולם, כשהם משתפים תמונות ישנות שלא קשורות למצב, יוצרים תמונות כביכול אמיתיות, והכל כאמור כדי לנסות להיות ויראליים ברשת.

לסיכום

טוב יעשה משרד החוץ אם ייקח כבר עכשיו את נושא ההסברה לידיים שלו, כך שבפעם הבאה שישראלים שגרים בחו"ל ירצו להראות לקולגות שלהם את האמת, הם ימצאו מענה אמיתי שלא נראה כמו עיוות של המציאות. כשזה יקרה, אולי נפסיק סוף סוף לראות פוסטים טיפשיים כאלו בפיד שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully