וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המלחמה ולקראת חודש הקניות: צפי לעלייה בזיופים והונאות איקומרס המופנים כלפי ישראלים

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 14:07

בתקופה סוערת זו, לא חסרים גורמים עוינים שמנצלים את המצב הרגיש במדינה. צרכנים ומותגים ישראליים ברשת חשופים יותר מתמיד למתקפות סייבר ונדרשים לערנות יתר. אז איך מתגוננים ומה עושים?

אל תיפלו לידיים של נוכלים ברשת.. Unsplash
אל תיפלו לידיים של נוכלים ברשת./Unsplash

כמדי שנה, גם בנובמבר הנוכחי מציינים בעולם את חודש הקניות, עם חגי שופינג בינלאומיים כמו יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי וסייבר מאנדיי, אלא שהפעם, לרוע המזל, לישראלים יש דברים אחרים והרבה יותר דחופים על הראש. בתוך כך, איומי הסייבר על אתרי צרכנות, שתמיד מתגברים בעונה זו של השנה, מקבלים כעת דחיפה נוספת על ידי פושעי סייבר אנטי-ישראלים הפועלים ממניעים פוליטיים.

עליה במתקפות סייבר על חברות ישראליות

"חודש נובמבר, שהוא חודש צרכנות עולמי, הגיע בשיאה של מלחמה, ויהיה זה הגיוני לצפות שהקהל הישראלי יטורגט באופן משמעותי יותר מתמיד", אומר יואב קרן מנכ"ל חברת הסייבר הישראלית BrandShield.

לדברי קרן, בחודש האחרון, ישראלים רבים מדווחים על תקשורת חריגה ברשת הכוללת פנייה מדמויות חשודות, קבלת הצעות להצטרפות לקבוצות שנראות לא מהימנות וגם לינקים לרכישות חיוניות או תרומות. ב-BrandShield אף סייעו משטרת ישראל להפיל מערך הונאות שגנב כספים במסווה של תרומות לארגון 'איחוד הצלה'.

"זה ברור שיש עניין גדול בישראל בתקופה הזאת, ובתוספת הטראפיק העוצמתי של חודש נובמבר ברשת - חשוב שגם לקוחות הקצה וגם החברות והמותגים יתמגנו בהתאם," אומר קרן.

לא רק בישראל: מותגי העל תחת מתקפה

עוד מספר קרן כי "מאז הקורונה, יש נסיקה בכמות ההונאות ברשת בעולם ובישראל בפרט, מה שמגביר את החשיבות והאחריות של חברות ומותגים להגן על עצמם ועל ציבור לקוחותיהם באינטרנט".
אפשר לראות את העלייה הזו בנתונים שנמדדו על ידי BrandShield במהלך 10 החודשים האחרונים. למותג iPhone למשל נרשמו 5,574 שמות דומיין (אתרים) חשודים, שהוקמו בניסיון להונאות וזיוף ברשת, Samsung עם 1,439 שמות דומיין, ומותג השעונים Rolex עם 1,270.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דוגמא לאתר מזויף שמתחזה לאפל.. מהרשת, צילום מסך
דוגמא לאתר מזויף שמתחזה לאפל./צילום מסך, מהרשת

התחזות, מסרים כוזבים ופגיעה במוניטין

אבל זו תהיה טעות לחשוב שזה נעצר רק במותגי העל הגדולים. כל מותג או עסק בעל פעילות ברשת עלול ליפול קורבן לעבירות דיגיטליות כגון התחזות למותג, הפצת מסרים כוזבים בשמו, הונאות ופגיעה בשמו של המותג עד כדי סיכון עתידו.

"אנו מסירים אתרים מתחזים, פרופילים מזוייפים ברשתות חברתיות, פוסטים המקשרים לאתרי הונאה, מכירות של זיופים באתרי מסחר אלקטרוני ומודעות המקשרות להונאות, ועושים זאת עבור לקוחות המגיעים מקשת רחבה של תעשיות וגדלים, החל מחברות של מוצר אחד ועד חברות Fortune 100", מוסיף קרן.

מותגים: האחריות היא עליכם

זה נכון שהצרכן צריך לבדוק מאיפה הוא רוכש ולמי הוא נותן את כספו, אבל האחריות המרכזית היא דווקא של בעלי החברות. "לחברות ולמותגים עצמם, יש אחריות לנקות מהרשת איומים הפוגעים בלקוחותיהם, בשורת הרווח ובשמם הטוב. במיוחד בימים של רכישות בהיקפי ענק, ובמיוחד בימים בהם החשדנות ברשת היא גבוהה - חשוב מאוד לשמור על אמינות המותג ולהבטיח את חזרת הלקוחות", מדגיש קרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully