וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפכו קמפיינים בוואטסאפ לכלי שיווק משמעותי בזמן המלחמה

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 15:51

במצב מלחמה, וכדי שהמשק יחזור לעצמו, חברות חייבות לשווק ולמכור בצורה אמפתית ורגישה למצב. אז איך עושים את זה? מסתבר שהפתרון ממש מתחת לאף

וואטסאפ. ShutterStock
וואטסאפ/ShutterStock

בעוד שמדינת ישראל במלחמה כבר למעלה מ-50 יום, רבים גויסו בצו 8, עובדים רבים הוצאו לחל"ת ומקומות עבודה עוד מנסים להתרגל לשגרה החדשה. המשק הישראלי מעודד חזרה לשגרה, והשוק מתחיל לאט לאט לחזור לעצמו, וכך גם השיווק של הקמעונאיות הישראליות.

"המלחמה גורמת לכל המשק לחשב מסלול מחדש", מתאר אלי ישראלוב, מייסד שותף בחברת קומבוקס. "אנו רואים זאת גם אצלנו, הלקוחות מעדיפים להתמקד בקמפיין שנשלח ישירות לצרכנים דרך הוואטסאפ, מתוך בחירה חופשית של הצרכן ובהתאמה עם יחס אישי".

ובעוד שבשגרה חברות רבות היו משקיעות עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים בשיווק דיגיטלי, בכל הפלטפורמות הדיגיטליות, כעת הן מבררות איך ניתן לקיים קמפיין שמצד אחד יניב חשיפה מקסימלית לקהל היעד, אך מצד שני לא ייתפס כצעד מנותק מהאווירה הכללית בארץ.

בזמן מלחמה, חשוב להעביר מסרים מהר, ולכן, הרבה יותר יעיל ונכון להשתמש בוואטסאפ. "מאז פרוץ המלחמה זיהינו זינוק בהיקף החברות שמעוניינות לספק שירות או לשלוח עדכונים ללקוחות שלהם דרך וואטסאפ", מספר ישראלוב. "לכן הקמנו לאחרונה "קווים חמים" בוואטסאפ עבור גורמים מוסדיים, ממשלתיים ואזרחיים, לטובת דיווחים או תרומות. דוגמא לפרויקט שאהבתי במיוחד וקרוב ללב שלנו היא ערוץ הוואטסאפ שהקמנו לגיוס תרומות לשיקום הנזקים בקיבוץ בארי".

קמפיינים מותאמים אישית - עתיד השיווק הדיגיטלי

שנת 2023 של לפני המלחמה הייתה שנת הפריצה של הג'נרטיב AI. ההשפעה לא פסחה גם על עולם השיווק והפרסום שנע לעבר קמפיינים מותאמים אישית. אם בעבר, כדי לשווק החברות היו צריכות להוציא עשרות/מאות אלפי דולרים בקמפיינים מתמשכים ברשתות החברתיות, הקמפיינים הדיגיטליים החדשים מכוונים על פי דרישה והתאמה אישית, וחוסכים את הצורך בפרסום ממושך בערוצי הסושיאל, מיילים או אסמסים. החיסכון כאן הוא אדיר, גם בזמן, גם בדיוק לצרכי הלקוח וגם בתוצאות. התוצאה היא חוויה יותר טובה ויעילה לכל הצדדים.

אפליקציית מסרים אישית או שטח פרסום

בשטח פרסום, ללקוח או למי שנחשף למידע אין שליטה על התוכן שהוא נחשף אליו. היתרון בוואצאפ הוא שמדובר באפליקציית מסרים אישית, וההודעות הן מותאמות לבקשת הצרכן. בשונה מהודעות ספאם, הצרכן מקבל הודעה רק במידה והוא השאיר פרטים והראה נכונות לקבל הודעה. כמו כן, בהתאם לחוק הספאם ניתן בכל רגע לבטל את ההתקשרות.

וואטסאפ היא אפליקציה שכולנו משתמשים בה בחיי היום יום, ורמת הזמינות בה היא די מיידית. לפי מחקרים, 98% מההודעות בוואטסאפ נפתחות, יעילות של פי 5 יותר מאשר לשלוח מייל. כך הפניות של הלקוחות מכל הפלטפורמות לא הולכות לאיבוד, והלקוח מקבל מענה אנושי במידת הצורך או אוטומטי, באמצעות בוטים מבוססי AI.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

איך מוודאים שהקמפיין יגיע לקהל היעד ולא יתפרש כספאם עבור משתמשי הקצה?

"ברגע שניתן אישור על ידי הצרכן לקבלת מידע שיווקי, למשל כשממלאים טופס באתר, ניתן לפנות גם באמצעות הוואטסאפ לקבלת פרטים מלאים. קמפיינים נשלחים רק לצרכנים שהסכימו לקבל דיוור, והצרכנים יכולים להסיר את עצמם מרשימת התפוצה על ידי שליחת הודעה, בדיוק כמו SMS." מסביר אלי ישראלוף, מייסד חברת קומבוקס. "זה נכון שצרכן יכול לטעון ש'שולחים לו הודעות ספאם', אך בגלל שאלו רשימות מאושרות, והצרכן יודע שעתידות להישלח אליו הודעות, כמות התלונות על הודעות הספאם היא מינימלית."

בוט שירות בוואצאפ.. קומבוקס,
בוט שירות בוואצאפ./קומבוקס

איך זה שונה ממה שהיה קיים עד עכשיו בשוק אם עדיין צריך לעשות קמפיין מקדים?

"זה נכון שכדי לשלוח ללקוח קמפיין מותאם לוואטסאפ, החברות צריכות את הפרטים המזהים וההסכמה של הלקוח, אבל רק פעם אחת. במידה וזה לקוח קיים, למעשה כבר יש את הפרטים שלו ואפשר לשלוח לו הצעות בוואטסאפ, במקום לשלוח לו הצעות במייל או ב-SMS. היעילות של הוואצאפ גדולה יותר, מבחינת הזמינות והנכונות לפתוח הודעות, מאשר בשאר הפלטפורמות".

"הדרישה לשירות בוואטסאפ מגיעה מהשטח, אנו רואים שלקוחות מעדיפים לקבל את ההודעות בוואטסאפ ואפילו דורשים את זה. כל לקוח יכול לבקש להסיר את עצמו מהרשימה בכל זמן, והתהליך הוא מהיר ואוטומטי".

כשפרסונליזציה ואוטומציה הולכות יחד

ישראלוב צופה שבשנה הבאה נראה אימוץ נרחב של וואטסאפ כערוץ שירות ומכירות בארגונים, בעיקר עם שילוב של AI גנרטיבי. יותר ארגונים ישתמשו ב-Gen AI בוואטסאפ כדי לספק מענה לצרכים האישיים של לקוחות, ובמקביל ימנפו אותו כערוץ שיווקי לשליחת קמפיינים והודעות שיווקיות, עדכונים על תורים וביקורי טכנאי, וגם מבצעים והנחות כמו בלאק פריידי או מבצעים לחגים. "כיום, ארגונים מבינים שוואטסאפ הוא ערוץ קריטי לשירות, שיווק ומכירות, ובקרוב, לא יהיה ארגון או צרכן בישראל שלא ישתמש בו", הוא מסכם.

איך מוודאים שגורמים עוינים לא ינצלו לרעה את האפליקציה וינסו להונות את הצרכנים?

לדברי ישראלוב, "היום לשלוח ללקוח קמפיינים בוואטסאפ זה דבר פשוט ומהיר, ועדיין חשוב להדגיש - מאובטח. לדוגמה, כאשר הצרכן פונה דרך הפייסבוק, ההודעה קודם עוברת אישור מול Meta, ולאחר מכן הצרכן מקבל הודעה מותאמת אישית עבורו לוואטסאפ וניתן להמשיך את השיחה בצורה טבעית עם צ'אטבוט בוואטסאפ או בעזרת נציג אנושי. הקמפיינים בוואטסאפ זו יכולת אחת מני רבות בתוך המערכת, שמאפשרת לתקשר עם הרבה לקוחות בו זמנית. אנחנו רואים שאוטומציה שיווקית בוואטסאפ יעילה בהרבה על פני שיווק ברשתות חברתיות. כשאחוזי הפתיחה עומדים על 98%, החוויה הרבה יותר אישית והתוצאות הן מקסימליות".

ישראלוב מוסיף כי "אנחנו רואים שהשינוי בא לידי ביטוי במסרים עצמם, ולא בהיקף הקמפיינים. חברות ממשיכות לשווק, אך לא בצורה אגרסיבית ומנותקת מהעולם שבחוץ. ההודעה היא אמפתית, ונכתבת ברוח התקופה, ומיועדת עבור צרכן שהתעניין במוצר ולכן ההצעה מדברת אליו אישית".

"היתרונות של שיתוף הפעולה שלנו עם וואטסאפ, מלבד היותה אפליקציה מאובטחת מקצה לקצה, היא שכאשר ההודעה נשלחת ממקור אמין, הלקוח רואה שהשולח הוא עסק מורשה עם שם רשמי, ויש לו לעתים גם וי כחול שמאמת את הספק", מסביר ישראלוב. "כשותפה הרשמית של וואטסאפ בישראל, קומבוקס נדרשת לעמוד בסטנדרט אבטחה בינלאומי, ולכן כל קמפיין שנוצר בפלטפורמה שלנו, עובר בצורה מאובטחת ולאחר שההודעה אושרה על ידי וואטסאפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully