וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את אשלי: הקמפיינרית הרובוטית שלא נחה לרגע

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 14:19

קמפייני הבחירות לנשיאות ארה"ב כבר לא יראו אותו דבר: בוטית חדשה שאומנה על מודלי בינה מלאכותית ולמידת מכונה יודעת בדיוק איך לשכנע את המצביעים האמריקאיים על סמך הנתונים האישיים שלהם, והיא לא בוחלת באמצעים

בווידאו: סיכום האירועים המרכזיים במרוץ בין טראמפ לביידן לנשיאות/צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת על בוטית חדשה שפותחה בארה"ב העונה לשם אשלי, המאפשרת למועמדים פוליטיים להתקשר לבוחרים ולהסביר להם את עמדותיהם בשיחת טלפון. כחלק מקמפיין הבחירות של המועמדת הדמוקרטית שמיין דניאלס, אלפי מצביעים בפנסילבניה כבר קיבלו שיחת טלפון מהבוטית החדשה, שעל פי רויטרס מסמלת "עידן חדש של קמפיינים פוליטיים, בו מועמדים משתמשים בטכנולוגיה כדי לתקשר עם מצביעים בדרכים שקשה יותר ויותר לעקוב אחריהן".

אשלי, שפותחה על ידי חברת Civox הלונדונית, משתמשת בלמידת מכונה כדי ללמוד על הנושאים החשובים לבוחרים, על עמדותיהם הפוליטיות, ועל סבירות השתתפותם בבחירות, ומשתמשת במידע זה כדי להתאים את השיחות שלה באופן אישי לכל אדם. בשונה מפיתוחים דומים שהכרנו בעבר, ובדומה ל-ChatGPT של OpenAI, לאשלי אין תשובות מוכנות מראש, והיא מנסחת אותן בזמן אמת תוך כדי שיחה.

מהפכה בתחום הקמפיינים הפוליטיים

אשלי עדיין נמצאת בפיתוח, אך היא כבר זכתה להצלחה מסוימת. במבחן שנערך בארצות הברית, היא הצליחה להשיג שיעורי היענות גבוהים יותר מאשר פעילים פוליטיים אנושיים. ברויטרס מציינים כי אשלי עשויה להוביל לשינוי משמעותי בדרך שבה מנהלים קמפיינים פוליטיים, ולשפר את סיכוייהם של המועמדים העושים בה שימוש לנצח בבחירות, וזאת בשל מספר יתרונות בולטים שיש לה על פני נציגים אנושיים:

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
  • אשלי יכולה לעזור לפעילים להגיע למספר הרבה יותר גדול של בוחרים - עשרות אלפים ביום, לדברי Civox.
  • בשונה מפעילים פוליטיים, שהם ברובם מתנדבים, אשלי זמינה לשיחות 24/7, אינה מתעייפת ואינה מאבדת מוטיבציה כאשר מנתקים לה את הטלפון בפרצוף.
  • אשלי מסוגלת לזכור כמויות עצומות של מידע, והיא לא מתבלבלת כששואלים אותה שאלות קשות.
  • היא משתמשת בלמידת מכונה כדי ללמוד על הנושאים החשובים לבוחרים, ולכן יודעת מבעוד מועד על עמדותיהם הפוליטיות ביחס לעניינים ציבוריים הנמצאים על סדר היום, על סבירות השתתפותם בבחירות, ועל הסבירות שיבחרו במועמד אותו היא מייצגת.
  • היא שולטת בלמעלה מ-20 שפות שונות, וזה רלוונטי מאוד כשמדובר באוכלוסיית מהגרים.

שאלת החוקיות עדיין לא פתורה

למרות שתקנות ועדת הסחר הפדרלית אוסרות על אנשי טלמרקטינג לבצע שיחות רובוטיות לאנשים שנמצאים ברשימת האזרחים שאסור להתקשר אליהם (Do Not Call Registry), הרשימה הזאת לא חלה על שיחות פוליטיות ולכן פוטרת את אשלי מחומרת הדין. אילו היה מדובר בשיחות שנעשות למטרה שיווקית, ייתכן שהדברים היו נראים אחרת, וזו אולי הסיבה שב-Civox החליטו ללכת על מודל עסקי שנשען דווקא על קמפיינים פוליטיים.

עם זאת, עצם השימוש בנתונים אישיים הוא בעייתי לכשעצמו, וסביר להניח שהבוטית החדשה היתה נפסלת על הסף אילו היה מדובר בבחירות לנשיאות אירופה. ואולם, בהיעדר רגולציה שתמנע שימוש בנתונים אישיים של מצביעים, התרחיש הסביר הוא שמועמדים נוספים יקפצו על ההזדמנות לעשות שימוש במערכת החדשה. נכון להיום, מרבית המדינות בארה"ב עדיין לא אימצו באופן מלא את תקנות הגנת הפרטיות ולכן הסיכוי שמישהו יספיק לעצור את התופעה לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר 2024 נמוך מאוד.

בקרוב בישראל? תקוו שלא

כולנו זוכרים את השיחות המוקלטות והאסמסים הנלוזים של פוליטיקאי ארצנו, החל מקמפיין ה"גוועלד" ועד "הערבים נוהרים לקלפיות". אם בעבר התבטאויות כאלה גרמו לנו לסלוד מפוליטיקה ואף הורידו באופן עקיף את שיעורי ההצבעה, כניסתה הפוטנציאלית של אשלי לישראל, אם וכאשר יתקיימו הבחירות הבאות, עלולה לקבור באופן סופי ומוחלט את אמון הציבור במערכות השלטון. מצד שני, תמיד קיים סיכוי שהיא תצליח לשכנע אותנו אחרת, אחרי הכל, זה בדיוק כוחה של הבינה המלאכותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully