וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מתעוררים, אבל הישראלים נותרו גם השנה חשופים יותר ברשת

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 12:06

בעוד שיותר ויותר משתמשים מגלים את חשיבותה של 'הזכות להישכח', הישראלי הממוצע השאיר את פרטיו האישיים בלא פחות מ-300 אתרי אינטרנט - 20% יותר מהממוצע העולמי. גל רינגל, מנכ"ל Mine: "ב-85% מהאתרים בהם המשתמש משאיר פרטים - הוא לא יבקר יותר מפעם אחת"

איזה אתרים מחזיקים במידע שלכם? הכלי הזה יעזור לכם לגלות./MINE

כבכל שנה ב-28 לינואר צוין יום הגנת הפרטיות הבינלאומי, הידוע באירופה כיום הגנת המידע. מטרת היום היא העלאת המודעות וקידום ההגנה על הזכות לפרטיות ועל המידע האישי במרחב הדיגיטלי. בשנה האחרונה אנחנו רואים עלייה ניכרת במודעות של הציבור לפרטיותו ולבעלות על המידע שלו, זאת על אף אי קיום רגולציית פרטיות מידע סדירה בישראל. נתונים חדשים של הסטארט-אפ הישראלי Mine, המפתח פתרונות בתחום של פרטיות והגנת המידע, מספקים פרטים חדשים על השירותים הישראלים והבינלאומיים שמחזיקים במידע עלינו, ואופן התנהלות הישראלים ברשת מול שירותים אלה.

מה המצב בישראל?

מתוך המערכת למחיקת הנתונים שפיתחה מיין, עולה כי פרטי מידע של משתמש ישראלי ממוצע, נמצאים בידיהם של לא פחות מ-300 חברות ושירותים מקוונים שונים. מסתמן גם שהגולש הישראלי החל להיות מודע יותר לתוכן שהוא משתף ולמידע שהוא חולק. בשנת 2023, שלחו הישראלים דרך MINE, מעל ל-50 אלף בקשות מחיקה לכ-19 אלף שירותים מקוונים ואתרים. בהשוואה לשנים קודמות ניכרת מגמה של ירידה בכמות "עקבות הרגל הדיגיטליים" שהישראלי משאיר אחריו ברשת, עם ירידה של 30% בהשוואה לשנה הקודמת. על אף הירידה במידע הפרטי אותו מותיר הגולש הישראלי ברשת, מתוך הנתונים של Mine, עולה כי לישראלים עדיין "טביעת רגל דיגיטלית" הגדולה ב-20% מהממוצע בעולם.

מהיכן הכי הרבה ישראלים מבקשים "להישכח"?

במקרה או שלא, ינואר הוא גם החודש בו ישראלים שולחים הכי הרבה בקשות מחיקה לשירותים שעליהם הם מנויים. בחודש ינואר נשלחות בממוצע פי 20 יותר בקשות מחיקה מאשר בחודשי השנה האחרים. תחילת השנה הוא זמן טוב לבצע "ניקוי בית דיגיטלי" ולנהל בחוכמה את הסיכונים ברשת.

בראש רשימת האתרים שמהם ביקשו הכי הרבה ישראלים להישכח, עומד icount העוסק בהנהלת חשבונות, במקום השני אתר ה- ecommerce wish ואחריהם לפי סדר ezcount, cardcom, snapchat, ladpc, ebay, femi, pinterest ואת העשיריה סוגרת rivhit.
בעשירייה השנייה נמצא אתרים בולטים כגון: jobmaster, tabit, eventer, invoice4u, wix, myheritage, bezeqint.net, Electra, pelephone, ksp, shufersal ו- dominos.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

ומה קורה בעולם?

באירופה רגולציית הפרטיות GDPR היא עדיין המחמירה ביותר מבין הרגולציות הגלובליות. שנת 2023 הייתה שנת שגשוג משמעותית בנושא הפרטיות גם בארה"ב, שם צצות רגולציות פרטיות כמו פטריות אחרי הגשם, וחוקקו חוקים בלמעלה מ-13 מדינות אמריקאיות.

במערכת שפיתחה מיין, משתמשים כיום מעל 5 מיליון משתמשים, אשר שלחו בשנים האחרונות בקשות מחיקה למעל 1.1 מיליון שירותים וחברות. וזאת הודות למעל 33 מיליון בקשות מחיקה פעילות שמיין העבירו באמצעות המערכות שלה.

האתרים מהם ביקשו הכי הרבה אנשים בעולם למחוק את הפרטים שלהם עפ"י מיין הם:
pinterest, twitter, wish, change, adobe, quora, snapchat, spotify, ebay, instagram, scribd, amazon, booking, aliexpress, את רשימת 15 המקומות הראשונים סוגרת אפליקציית ההיכרויות tinder

גל רינגל, מנכ"ל ומייסד Mine מסביר כי למרות שהמידע שלנו נמצא בכל מקום, הרי שרק ב-15% מהמקרים מדובר בשירותים פעילים בהם אנחנו עושים שימוש קבוע. כלומר ב-85% מהאתרים בהם המשתמש משאיר פרטים - הוא לא יבקר יותר מפעם אחת. על פי רינגל, הבעיה העיקרית היא שחברות ישראליות אינן מחויבות לרגולציות פרטיות, ועל כן גם אינן מחויבות במחיקת המידע האישי של צרכנים, מה שמגדיל את הסיכונים הדיגיטליים. למרות זאת, טוען רינגל, לא מעט חברות ישראליות שמכבדות את נושא הפרטיות ו'הזכות להישכח', פועלות בהתאם לרגולציות בינלאומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully