וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא על ה-AI לבדו: כוחה של חכמת ההמונים בעידן הדיגיטלי

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 16:45

בעידן הדיגיטלי, שיווק בזמן אמת הולך ונעשה חיוני יותר למותגים ובשונה מהרבה תחומים אחרים, כאן הבינה המלאכותית לא תעזור לכם. אז איך תישארו עדכניים ותגדילו מכירות בעסק? בשתי מילים: חכמת ההמונים

שוק הפרסום בדיגיטל ידוע בהיותו רווי בתחרות רבה ומגוונת, כשכל חברה מציעה טכנולוגיה מעט שונה כדי להבטיח למפרסמים את אחוזי ההתאמה הגבוהים ביותר לקהלי היעד שלהם. מרבית החברות מתהדרות בטכנולוגיות המורכבות שפיתחו ולא מפספסות הזדמנות להתגאות בעובדה שהן משתמשות בבינה מלאכותית, אבל האם בינה מלאכותית מסוגלת להחליף לחלוטין את הבינה האנושית? חברת AdFreeway האוסטרלית קוראת תיגר על טענה זו וקובעת: יש דברים שבינה מלאכותית אף פעם לא תצליח לעשות.

חוכמת ההמונים שנכנסה לישראל עתידה להפוך את השיווק בזמן אמת (Real Time Marketing או בקיצור RTM) לדינאמי יותר, ומציעה אלטרנטיבה חדשה שמטפחת את הקשר עם המרכיב האנושי.

רלוונטיות היא שם המשחק

אחת הבעיות של ה-AI היא חוסר עדכניות. הוא אמנם יודע לייצר טקסטים, תמונות ואפילו לדמות חשיבה אנושית, אבל לשם כך על המערכת להתבסס על מודל קיים מראש. בתקופות שגרה, המערכות יתפקדו טוב ויספקו תועלת מספיקה, אך במצבים חריגים, כשהשוק חווה טלטלות, בינה מלאכותית לא תדע להתמודד.

להמחשה, ניקח לדוגמא את הקמפיינים לבחירות המוניציפליות. מערכי הפרסום של הפוליטיקאים מריצים מספר קמפיינים במקביל, הנוגעים לתחומים שונים. בשעה בה יתרחש במדינה אירוע ביטחוני למשל, מערכות ה-AI לא יוכלו לזהות זאת וימשיכו לפעול כרגיל בהתבסס על נתוני עבר.

ניתוח קהלים בזמן אמת באמצעות חוכמת ההמונים

פלטפורמת AdFreeway בונה מסעות פרסום מדויקים כדי לגלות במהירות קהלים פוטנציאליים שיכולים להפוך ללקוחות. החברה מתחזקת מאגר משתמשים עם 50,000 משתמשים ברחבי העולם ו-10,000 בישראל שמדרגים העדפות על קריאייטיבים שונים, והעדפות אלו קובעות את יחסי ההופעות של מסע הפרסום ברשת האינטרנט. המערכת יודעת להבין באילו אתרים גולש קהל היעד של הפרסומת וכך לטרגט אותו באופן מדוייק, מבלי לבזבז זמן וכסף על פרסום לאנשים לא רלוונטיים.

מערכת המבוססת על חכמת ההמונים:

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
  • תזהה את השינוי בהתנהגות המשתמשים בזמן אמת ותתאים את הקמפיינים למציאות החדשה.
  • תתמקד בקהל היעד עצמו ולא בסבירות שאנשים מסוימים יגלשו באתרים מסוימים.
  • תאפשר להגיע לקהלים עם הפוטנציאל הכי גבוה להפוך ללקוחות.
  • תניב תובנות מהנתונים הנצברים ומדירוגי המשתמשים, ותסייע להתאים את הפרסומות לפלחי קהל ספציפיים, בערוצי הפרסום הרלוונטיים ביותר.
  • תייצר הצעת ערך מותאמת אישית לכל לקוח, בהתאם לנתונים שהופקו מהמערכת, שתכלול את מספר החשיפות המשוער וערוצי השיווק המותאמים.

עם הזמן, תוכלו לזהות מגמות ולנתח את קהלי היעד השונים למוצר אותו אתם מעוניינים למכור. בנוסף, בעזרת ניתוח תחומי העניין האישיים של כל משתמש, תוכלו לדעת בדיוק אילו מוצרים או שירותים להציע לכל גולש ומתי, ולהבטיח אחוזי מכירה גבוהים.

כך תוכלו גם אתם למצוא את קהל היעד שלכם באמצעות חכמת ההמונים

  • בשלב הראשון המפרסם מכניס לתוכנה את כל תוצרי הקריאייטיב שלו, התוכנה מנתחת נתונים ומפלחת את קהל היעד המתאים לכל קריאייטיב.
  • בשלב השני התוכנה מפלחת את הערוצים הדיגיטליים המותאמים לקהל היעד הנבחר ומציעה למפרסם הצעת ערך הכוללת את מספר החשיפות המשוער בערוצי השיווק המותאמים.
  • בשלב השלישי כל שנותר הוא להתחיל את הקמפיין ולתת לתוכנה לבצע אופטימיזיציה בזמן אמת, כל עוד הקמפיין באוויר.

עליה של 750% ברווחים

במסגרת הפיילוטים שהחברה קיימה בדרום אפריקה, Adfreeway הצליחה לספק ללקוחותיה רווחיות גבוהה יותר של הקמפיינים, עלייה במספר לקוחות הקצה שהגיעו בעקבות חשיפה לפרסומים, וחיסכון בתקציבי השיווק.

בקמפיין הפיילוט עם KFC, שנחשף ליותר מ-5 מיליון צופים, השיגה החברה נתוני הצלחה בגובה פי 7.5 מחברות מתחרות, כך שבאותה העלות קיבלה KFC כמות גבוהה בהרבה של לקוחות פוטנציאליים. בנוסף גם יחס ההמרה בין הסכום שהושקע על מנת להשיג 1000 חשיפות, היה גבוה פי 6 מהמתחרות. "מטרת הפיילוט הייתה להגיע ליעד עלות של 1.6 דולר ל-1,000 חשיפות, ובשימוש ב-AdFreeway הצלחנו להגיע ל-1.2 דולר עבור אלף חשיפות".

לסיכום

מאז פרצה הבינה המלאכותית לחיינו, היא נכנסה לכל תחום שאפשר לחשוב עליו, מיצירות אומנות ממוחשבות, דרך כתיבת טקסטים, תסריטים ומצגות ועד חיקוי קולות אנושיים, אך גם למערכות המתקדמות ביותר יש חסרונות ובמקרה של שיווק בזמן אמת, רלוונטיות היא שם המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully