וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמה נשית שוטפת את המסכים: המותגים מציינים את יום האישה בצל המלחמה

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 13:35

יום האישה הבינלאומי שיצויין בסוף השבוע הפך בשנים האחרונות למאורע חשוב בנוף השיווקי. מה עושים המותגים בישראל כדי לחגוג את היום הזה ואיך זה נראה על רקע המלחמה הכי מכוערת שידענו?

לאורך השנים, ראינו יותר ויותר מותגים משתמשים ביום האישה הבינלאומי כדי להציג את מחויבותם לערכים של שוויון ומגוון, דרך קמפיינים ייחודיים ופרסום יצירתי. השנה, בצל המלחמה, כמעט כל הקמפיינים שעל המסך נראים קצת פחות צבעוניים והרבה יותר רציניים מבעבר ומשכך, גם הקמפיינים ליום האישה קיבלו ארשת של רצינות שלא בהכרח אופיינית לז'אנר.

כבר ראינו איך כאשר נושאים כבדים נמצאים על סדר היום, השיווק מפנה את מקומו לטובת פעולות של עשייה חברתית שהערך המיתוגי והתדמיתי שלהן הוא עצום. ביום האישה, מותגים אוהבים להתהדר בהעסקה שוויונית, מדיניות גיוון והכללה, העצמה נשית ועוד באזזורדס שנשמעות ממש טוב כשכוללים אותן בקופי של מודעות דרושים. מצד שני, לפעמים הכי טוב להגיד דברים בלי באמת להגיד אותם. השנה יש לנו קצת מהכל.

היו"רית הותיקה מצטרפת להפקת האופנה

דבורה יצחקי, העובדת הוותיקה ביותר במשביר מככבת בקמפיין חדש של הרשת לכבוד יום האישה הבינלאומי. במסגרת הקמפיין, הצטלמה יצחקי בת ה-82 שמכהנת כיו"ר דירקטוריון המשביר להפקת אופנה מיוחדת של המותג PUNT ROMA, הנמכר בלעדית במשביר, והחליפה מספר לוקים שהמחישו שאפשר להישאר מעודכנת ואופנתית בכל גיל.

יצחקי עובדת במשביר 66 שנים, מאז 1958, ונחשבת לוותיקה ביותר מבין עובדי החברה. היא החלה את דרכה כמזכירה של מייסד הרשת, לאחר מכן עברה הסבה לתפקיד של קניינית במחלקת גברים, תפקיד שכיהנה בו במשך 30 שנה. במסגרת תפקידיה במשביר משמשת ב- 30 שנה האחרונות כיושבת ראש הוועד הארצי.

כאות הוקרה לפועלה של יצחקי הקים המשביר קרן מלגות על שמה, המעניקה מזה 10 שנים מלגות לסטודנטים של עובדי המשביר, הלומדים באוניברסיטת בר אילן.

דבורה יצחקי, העובדת הותיקה ביותר במשביר, בהפקת אופנה מיוחדת ליום האישה.. אייל נבו,
דבורה יצחקי, העובדת הותיקה ביותר במשביר, בהפקת אופנה מיוחדת ליום האישה./אייל נבו

רמי שביט, מנכ"ל ובעלים של המשביר: "זו השנה הרביעית שבה ביום האישה הבינלאומי, רשת המשביר ממשיכה להעלות מודעות לסוגיות חברתיות שמעסיקות את החברה בכלל ונשים בפרט. הקמפיין הנוכחי מריע לנשים שעובדות במשביר ומהווה הזדמנות לומר להן תודה. הבחירה בדבורה יצחקי מעבירה מסר חברתי שחשוב לקדם ולהעצים נשים מבוגרות שממשיכות לעבוד, ליצור ולהעניק השראה לדור הצעיר".
הקמפיין יעלה בערוצי הטלוויזיה, ברשתות החברתיות ובדיגיטל באמצעות משרד הפרסום מקאן TLV.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בבנק הפועלים לא שוכחים את קורבנות האונס של ה-7.10

בנק הפועלים יוצא גם הוא במהלך ליום האישה הבינלאומי במסגרתו יעלה קמפיין בכיכובה של לינור אברג'יל, לגיוס תרומות והעלאת מודעות לפשעי המלחמה ומקרי האונס שנשים ישראליות עברו ב-7/10.
עלות הגשת וניהול התלונה בבית הדין הבינלאומי בהאג הינה משמעותית ומסתכמת בסכום של כמה מיליוני שקלים, אותו נדרש מטה המשפחות לגייס. כדי לסייע במשימה זו, בנק הפועלים יוזם קמפיין גיוס תרומות משמעותי של 3 ימים בטלוויזיה, ואף יקצה את אפליקציית bit כפלטפורמה לקבלת התרומות.

במרכז הקמפיין לינור אברג'יל, שבעצמה היתה קורבן ליחסים מתעללים ושרדה כדי לספר, תקריא טקסט נוקב על מה זה "להיות אישה בישראל - גרסת 2024" ותזמין את אזרחי ואזרחיות ישראל להצטרף למאבק של מטה משפחות החטופים ולתרום לתמיכה וסיוע בניהול התלונה.

"יום האישה הבינלאומי הגיע, ואנחנו הנשים הישראליות היינו רוצות, כמו שאר הנשים בעולם, לעסוק בפערי שכר, במקומן של הנשים בדירקטוריונים, בצבא, בממשל. אין לנו את הפריבילגיה הזו, כי זכויותיהן של נשים ישראליות נרמסו ב-7/10. למעשה, הן עדיין נרמסות, בשבי. והעולם, מביט מהצד, ושותק. זה הזמן שלנו, הנשים והגברים בישראל, לעמוד איתנים לצד אחיותינו, ולעזור להן לזכות בזכות הבסיסית ביותר - הכרה. יחד נספר את סיפורן של הנשים שלא יכולות לעשות זאת", אמרה אברג'יל.

לינור אברג'יל בצילומים לקמפיין.. בנק הפועלים,
לינור אברג'יל בצילומים לקמפיין./בנק הפועלים

קמפיין הרחובות של דומינוס

שוויון מגדרי לא מתבטא רק בשכר או בהזדמנויות. הידעתם שיש בישראל הרבה יותר רחובות עם שמות של גברים מאשר שמות של נשים? בדומינו'ס פיצה החליטו להעלות מודעות לנושא החשוב הזה והדגישו כי בתל אביב, שהיא ללא ספק העיר הפרוגרסיבית ביותר בארץ, רק חמישה אחוזים מהרחובות קרויים על שם נשים, ואילו בירושלים הפער עומד על עשרה אחוזים. כדי להעלות את המודעות לנושא, בחרו בדומינוס להציע 30% הנחה לכל מי שיזמין פיצה לרחובות הקרויים על שמן של נשים. למרות שהקמפיין לא צפוי להשפיע על מקבלי ההחלטות, ההחלטה להעלות את הנושא לסדר היום היא פיצוח מעניין שמציע פתרון פרקטי ויחסית קל ליישום לשאלת השוויון המגדרי, מבלי לנקוב כלל בצמד המילים הלעוס הזה.

מי המציאה את המכונית?

אלון גולדמן, מנהל שיווק bmw בדלק מוטורס: "לפני כ-4 שנים, קיבלנו החלטה לגייס לשורות המותג פרנזטורית אשה - איילת זורר, כדי להוביל את מאמצי התקשורת השיווקית בישראל. הבחירה באיילת הייתה טבעית עבורנו: אשה חזקה ומצליחה שמתחזקת קריירה בינלאומית - כזו שהלקוחות שלנו יכולים ויכולות להזדהות איתה. מאז ועד היום, הפקנו שישה קמפיינים בכיכובה, לצד פעילויות שיווקיות נוספות שפונות לקהל הנשי, בין היתר - כדי לחזק את מעמד המותג.

לכבוד יום האשה, יצרנו באמצעות משרד הפרסום באומן-בר ריבנאי, קמפיין וידאו של שלושה סרטונים קצרים - שממחישים את העובדה שמאחורי כמה מההמצאות החשובות ביותר ברכב - עומדות נשים.
כך למשל בסרטון המגבים - פעולת המגב "מנקה" או "מנגבת" מה שאולי נהוג לחשוב, שמי שמזוהה עם ההמצאה החשובה הזו היא דווקא אישה (ולא גבר).

היה לנו חשוב להגביר את המודעות אודות התרומה האדירה של המין הנשי לתעשיית הרכב, שנתפסת גברית באופן מובהק. לאחר שעלה הקמפיין, ראינו לא מעט תגובות אוהדות אך מן הצד השני גם כאלו שמערערות את העובדות או מטילות ספק במהימנות המידע - מה שמוכיח, לפחות בעיניי - את החשיבות במהלכים קטנים מהסוג הזה, ביום הזה.

בנוסף ובאופן אישי - אני סבור שיש לנו תפקיד ואחריות כמותג, בטח מותג-על כמו BMW - לעשות ככל שאנחנו יכולים על מנת לצמצמם את הפערים בין גברים ונשים - הן בזירה התקשורתית והן בגזרות אחרות."

נשים חזקות בקולנוע

לרגל יום האישה 2024 וכדי שיהיה לכן מה לראות עם הפיצה, סלקום TV משיקה ספיישל מיוחד, "נשים חזקות בקולנוע", שכולל עשרות סרטים על נשים מעוררות השראה מכל הזמנים. אחת המגמות הבולטות של העשור האחרון היא העצמה נשית, ובהתאם, יותר ויותר שחקניות עומדות לפני ואחרי המצלמה כבר שנים רבות. לצד סרטים רבים שמעמידים במרכז דמות גברית חזקה, נוצרו עם השנים סרטים נפלאים על נשים מעוררות השראה, שמהוות מודל חיקוי למיליוני נשים בזכות עצמן, גם מבלי להיות גיבורות-על או בעלות כוחות מיוחדים.

בין הסרטים שישודרו ניתן למצוא קלאסיקות כמו "תלמה ולואיז" ו"שתיקת הכבשים", לצד להיטים חדשים כמו "הכל בכל מקום בבת אחת" ו"בית גוצ'י". ספיישל נשים חזקות של סלקום TV יעלה ביום חמישי ויימשך לאורך כל סוף השבוע הקרוב.

טריילר "וונדר וומן 1984"/יח"צ

מה השתנה מ-1994? הרבה

קמפיין יום האישה של תפוזינה 2024 מצדיע להתקדמות שעברנו מאז אותה תפוזינה ראשונה של 1994 עם השיער הכתום והחולצה הרטובה ומה שנשאר זה רק השיער הכתום. אנחנו התקדמנו.

לדברי יניב פרנקו, מנהל אגף השיווק ביפאורה: "במבט לאחור אל עבר שנות ה-90 ובטח בעיניים של שנת 2024, הנשים בקמפיינים של המותג הוצגו אז בצורה מאוד סקסיסטית. מאז ועד היום נעשו צעדים ומהלכים משמעותיים, שהשאירו מאחור את אותו דימוי תוך שמירה על מסרים וערכים של ביטחון, נשיות, עצמאיות ואת השיא הביאה תפוזינה שלנו עם הליהוק של ליהי קורנובסקי, תחת המסר תפוזינה של היום היא ממש לא תפוזינה של פעם וממשיכה לעשות את מה שבא לה. במילים אחרות - התקדמנו. וזה בדיוק המסר אותו חשוב לנו לתקשר לקראת גם ביום האישה 2024."

במסגרת מהלך יום האישה של תפוזינה, ישודרו סרטוני רשת כשלצד קורנובסקי משתתפות נשים בגילאים שונים עם התגובות שלהן היום לפרסומת תפוזינה של 94'.

קמפיין תפוזינה ליום האישה 2024./יפאורה

נשים מובילות בתעשיה - הלכה למעשה

מימון ישיר יוצאת בקמפיין מיוחד ליום האישה במטרה להעלות את המודעות לחשיבות של שילוב נשים במרכז קבלת ההחלטות, ולקדם את המסר כי נוכחות של נשים בעמדות הובלה בתעשייה, בפוליטיקה ובצבא היא המפתח לעתיד טוב יותר.

הקמפיין עלה על רקע התרומה האדירה שיש לנשים בכל התחומים מצד לצד צמצום המשמעותי של ייצוג נשי בעמדות מובילות בשנה האחרונה, שהוביל לקבלת החלטות שפגעו במעמד האישה, כמו צמצום המאבק באלימות נגד נשים, צמצום תוכניות לקידום ייצוג נשי שווה בדירקטוריונים ובשדולות.

הקמפיין, שנוצר על ידי משרד הפרסום דיבור, עלה בדיגיטל וברשתות החברתיות, והפך תוך שעות ספורות לויראלי ברשת.

שרית רדין, סמנכ"לית השיווק של מימון ישיר, מסרה: "אנחנו חיים במציאות שבה עדיין נשים מתמודדות עם תקרת זכוכית עבה, אבל לחברות המובילות במשק יש את האפשרות לבחור לקדם נשים ולסדוק את תקרת הזכוכית הזאת. במימון ישיר 57% מהדרג הניהולי מורכב מנשים, ואנחנו קוראים לחברות וארגונים נוספים להצטרף אלינו ולהגדיל את הנוכחות הנשית בדרג הניהולי. על המגזר העסקי להרים את הכפפה ולקדם שוויון בין המינים. מחקרים מראים שהנהגה שוויונית מביאה את הארגון לתוצאות טובות יותר, על כן אנחנו במימון ישיר קוראים בקול - העולם כמנהגו נוהג, בזמן שהוא צריך נהגת."

"עולם כמנהגו נוהג בזמן שהוא צריך נהגת"./מימון ישיר

הפנינה רוזנבלום של האדריכליות

במסגרת חגיגות יום האישה ארח רוני שוורץ מנכ"ל עמינח את פנינה רוזנבלום בארוע אדריכליות ומעצבות פנים שהתקיים במסגרת חגיגות יום האישה שערכה חברת עמינח בסניף הדגל שלה בבני ברק. על הצד האומנותי - הרצאת אורח של פנינה רוזנבלום, שדיברה על הדרך להצלחה ונתנה טיפים לבניית מותג אישי. בין היתר התברר שלפני לא מעט שנים היתה רוזנבלום הפרזנטורית הראשונה של עמינח, כך שמדובר גם בסוג של סגירת מעגל עבורה. רוזנבלום הפתיעה את האדריכליות ועם סיום ההרצאה ביצעה את השיר שלה "איפה הייתם ב-7.10". לדבריה היא בדיוק חזרה עכשיו ממיאמי מנסיעת עסקים וגם שם ביצעה את השיר והוא זכה לתגובות מדהימות.

הנשים של ישראל

גם טמבור מצדיעה לכל פורצות הדרך ומעלה לרגל יום האישה הבינלאומי קמפיין שמוקדש לכבודן של הנשים הלוחמות. הקמפיין הוא המשך לקמפיין "הצבע של ישראל" שהשיקה טמבור לפני מספר חודשים, וסיפר את הסיפור של הישראליות דרך צבע. מניפת צבעים שמאחוריה מסתתרים זיכרונות, געגועים, רגשות והוויה ישראלית מקומית ייחודית.

בימים אלה, לכבוד יום האישה הבינלאומי, טמבור חוזרת לספר את הסיפור הישראלי דרך צבע ומעלה קמפיין לכבודן של הנשים הישראליות הלוחמות פורצות הדרך ומתחברת אליהן באמצעות הצבעים המייצגים את שלושת הזרועות, באוויר בים וביבשה.

"אנחנו בטמבור בחרנו ביום האשה הבינלאומי 2024, להצדיע לכל אותן נשים ישראליות פורצות הדרך אליהן נחשפנו בחודשים האחרונים. נשים חזקות, מלאות תושייה ומעוררת השראה. בקמפיין הנוכחי, התרגשנו לתת במה לעוד גוונים של החברה הישראלית. כמותג הצבע המוביל בישראל, ששורשיו נטועים עמוק בהוויה הישראלית כבר 87 שנים, נמשיך לספר את סיפור הישראליות דרך הצבעים והגוונים הייחודיים המגדירים את מי שאנחנו", מסבירה צביה אורנשטיין קסן, סמנכ"לית השיווק של קבוצת טמבור.

טמבור מצדיעה ללוחמות בקמפיין ליום האישה.. טמבור,
טמבור מצדיעה ללוחמות בקמפיין ליום האישה./טמבור

שוויון מגדרי בעבודה זה לא רק סיסמה

לקראת יום האישה, חברת כתר משיקה את קמפיין #תקשיבו_לנו להעלאת המודעות לנושא. כחלק מפעילותה השוטפת של החברה לצמצום פערי שכר ושילוב נשים בתעשייה, הקמפיין קורא למנהלות ומנהלים בחברות מכל התחומים להצטרף ולפעול למען מטרה ערכית זו, דווקא עכשיו.

זו השנה הרביעית שכתר יוצאת במהלך תקשורתי שמטרתו לשים זרקור על מיקומן של נשים בתעשייה הישראלית, על פערי השכר במשק, ואנו רואים שינוי, אך לא מהיר דיו. מטרתו של המהלך הנוכחי של כתר היא לעודד נשים להצטרף לתעשייה, להתברג בה במשרות "מנפצות תקרת זכוכית" ולהביא לכך שחברות נוספות יירתמו ויתחייבו לנושא בתעשייה הישראלית.

הנשים המככבות בקמפיין מייצגות סקטורים שונים בתעשייה הישראלית, ואת אזורי ההעסקה המאתגרים מגדרית, עם זאת בכתר שמחים מאוד לדווח כי 75% ממנהלי המוצר הן מנהלות, 83% ממנהלי פיתוח עסקי ושיווק הן מנהלות ו- 75% ממנהלי שרשרת האספקה הן מנהלות.

הקמפיין צולם במפעלי כתר בכרמיאל ובאלון תבור ומשתתפות בו 6 עובדות כתר פורצות דרך, כל אחת בתחומה, המייצגות כ-35 שנות ניסיון מצטבר בתעשייה הישראלית.

ענקית הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו, מכריזה על חודש מרץ כחודש הגיוון וההכלה. החברה השיקה קמפיין חברתי שעולה במגוון פלטפורמות כולל ברשתות החברתיות תחת המסר: Imprint your label, own your story.

הקמפיין בו משתתפים עובדות ועובדי החברה מתמקד בהבנה כי כל אחד מאיתנו ייחודי, וכי השונות שבנו היא הכוח האמיתי שמביא לחדשנות, ליצירתיות ולהובלה. כל אחת ואחד ממשפחת HP אינדיגו בחרו משפט מעצים הקרוב לליבם המוסיף ערך לחודש החשוב הזה.

נועם זילברשטיין, מנכ"ל חברת HP אינדיגו בחר כהשראה לקמפיין את הציטוט הנצחי של מהטמא גנדי: היה השינוי שברצונך לראות בעולם. זילברשטיין אומר: " בתקופה זו אנחנו מבינים את חשיבות האחדות שלנו כעם. חשוב להבין כי השונות שלנו היא הכוח שנמצא בנו, היכולת לעודד האחד את השנייה להיות עצמם, להעריך את המקום ממנו באו, על ריבוי הדעות, המחשבות והאמונות - הוא חיוני והכרחי".

קמפיין הגיוון וההכללה של HP Indigo בהשתתפות עובדי החברה.. יח"צ,
קמפיין הגיוון וההכללה של HP Indigo בהשתתפות עובדי החברה./יח"צ

הפיצ'ר המנצח במטבח

כבר שנים שהפמיניסטיות קוראות לנשים לצאת מהמטבח. לכבוד יום האישה, אביבי מטבחים כינסו את מיטב המשפיעניות כדי למצוא את האביזר המושלם שיכול להפוך את העבודה במטבח ליעילה, מהירה וקלה יותר, ולהשאיר לנו מקום וזמן לדברים אחרים. בין אביזרי הקסם הללו נרשמה התלהבות ממגירות נסתרות, קולט אדים שנשלף מתוך השיש, אי מטבח שהופך לפינת אוכל ודלתות קונספטה שמסתירות את כל אזור העבודה של המטבח. לדברי יוני אביבי: "אנחנו מצדיעים לנשים החזקות של היום למרות שבמטבח של 2024, גם מבחינה מספרית, אנחנו מוצאים כמות גבוהה יותר של גברים מאשר נשים."

אז מה היה לנו?

הקמפייינים הישראלים ליום האישה 2024 הם תמהיל של נסיבות עגומות, אילוצים קריאייטיבים ותחושה כללית שיש דברים יותר דחופים על סדר היום. למרות שראינו פה כמה פיצוחים נחמדים, ניכר שלא כל המותגים על אותו עמוד בעניין זה והמשמעות שכל מותג מעניק לנושא נעה על הסקאלה שבין סימון וי בלבד לבין רצון כנה לשנות ולהשפיע. כך או כך, למותגים יש תפקיד חשוב בשימור המסורת של יום האישה היום ובשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully