וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 עקרונות ו-230 פרומפטים לעבודה עם ChatGPT

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 12:55

ענקית ה-CRM האבספוט מפרסמת רשימה של לא פחות מ-230 פרומפטים שתוכלו להעתיק ולהדביק ב-ChatGPT או בכל מנוע AI אחר בעבודה השוטפת שלכם, ומוסיפה מדריך שיעזור לכם לקבל תוצאות מדויקות ומקצועיות. לגזור ולשמור

230 פרומפטים ל-ChatGPT.. Hubspot, צילום מסך
230 פרומפטים ל-ChatGPT./צילום מסך, Hubspot

אחד הנושאים המדוברים ביותר בהקשר של מנועי שפה גדולים הוא הנדסת הפרומפטים - אותן הנחיות שניתנות למודל השפה כדי שיפיק עבורנו את הפלט הרצוי לנו. בעוד שכולנו אוהבים פתרונות קלילים ותבניות מוכנות מראש שאפשר להעתיק ולהדביק, הסוד להנדסת הנחיות מוצלחת טמון בירידה לפרטים ספציפיים. לשם כך, האבספוט מפרסמת את רשימת הפרומפטים הגדולה ביותר עד היום ולא שוכחת לצרף הנחיות גם למשתמשים עצמם.

הרשימה מחולקת ל-10 קטגוריות בהן מנועי שפה גדולים יכולים לסייע לעסקים, בניהן: שיווק ומכירות, מנהל עסקים, ניתוח נתונים, איקומרס, יצירת תוכן לרשתות חברתיות, שירות לקוחות ועוד.

למשל, הנה כמה הנחיות מקטגוריית העסקים שניתן להעתיק ישירות ל-ChatGPT:

  • "מהן המגמות המובילות [בתעשייה שלך] לשנת 2024?"
  • "מהם המדדים החשובים ביותר למדידת הצלחת העסק של [פירוט אודות פעילות העסק]?"
  • "רשום 5 דרכים להפחית עלויות ולהגדיל את הרווחיות בעסק"
  • "כיצד נוכל להשתמש במדיה חברתית כדי להגביר את המודעות למותג?"
  • "כיצד נוכל לשפר אופטימיזציה למנועי חיפוש עבור האתר שלנו? [כתובת האתר]"
  • "כיצד נוכל לשפר את חווית שירות הלקוחות שלנו?"
  • "מהן כמה דרכים שבהן נוכל להגביר את הפרודוקטיביות ואת מעורבות העובדים?"
  • "מהם שלושת הכלים הטובים ביותר לתקצוב?"
  • "כיצד נוכל להשתמש באוטומציה כדי לפשט את טקטיקות השיווק והמכירות שלנו?"

הערה לגבי עבודה עם ChatGPT בעברית

את רשימת הפרומפטים המלאה אין טעם שנתרגם לכם כי בכל מקרה ChatGPT עובד הכי טוב באנגלית. עם זאת, לאחר שתקראו את ההנחיות תוכלו לגשת לפרומפטים של האבספוט בכל אחת מהקטגוריות, להוסיף את המידע הספציפי שאתם רוצים לכלול, ולתרגם לעברית רק לאחר שהגעתם לתוצאה הרצויה. את החלק האחרון יתכן שתעדיפו לעשות באמצעות גוגל טרנסלייט ולא דרך ChatGPT עצמו שפחות שולט בעברית.

אם אינכם שולטים באנגלית, ואתם עדיין רוצים לעשות שימוש בפרומפטים של האבספוט, תרגמו מראש את רשימת הפרומפטים, בחרו את הפרומפט הרצוי לכם, הוסיפו מידע ספציפי משלכם ואז פנו לג'מיני של גוגל - שעובד הרבה יותר טוב בעברית מ-ChatGPT.

ואחרי כל ההקדמות הללו, הנה ששת ההנחיות המרכזיות של האבספוט לעבודה עם פרומפטים מוכנים מראש:

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

1. הבינו מה הפלט הרצוי לכם

לפני שתצללו לרשימה, ודאו שיש לכם הבנה טובה של מה אתם בכלל רוצים להשיג. אם, למשל, אתם מבקשים ממנו ליצור דף נחיתה, ודאו שאתם יודע איך דף נחיתה טוב צריך להיראות כדי שתוכלו להיות ברורים יותר מהתחלה. כך תוכלו גם להיות ברורים במשוב שלכם ל-ChatGPT כשתחדדו את התשובות שלו.

2. תנו ל-GPT תפקיד

ודאו שה-ChatGPT יודע מה תפקידו ומה אתם מנסים ליצור. למשל, אמרו לו, "אתה מומחה ל(תחום העיסוק) ותפקידך הוא לייצר (מה שאתם רוצים ליצור) עבור הקהל הבא (תיאור קהל היעד)."

גישה זו מספקת את ההקשר ועוזרת להשיג פלט ברמת מומחיות גבוהה. יתרה מכך, הבנת סוג הפלט שאתם רוצים, תעזור לכם לתאר טוב יותר את העבודה שאתם רוצים ש-ChatGPT יעשה.

3. הציעו כמה שיותר פרטים

אי אפשר להגזים בכמות המידע שנותנים ל-ChatGPT. הוא אמנם רובוט חכם, אבל עדיין רק רובוט. צריך ממש לאיית לו מה אתם מחפשים. דברים שהאבספוט תמיד ממליצה לשקול:

  • הנחיות לגבי סוג המסרים וטון דיבור.
  • מידע על קהל היעד שלכם או סוג הנמען.
  • תוצאות ספציפיות שאתם רוצים לקבל, למשל: "תן לי 3 גרסאות למטא טייטל בן 70 תווים שיכיל את הביטוי X."
  • כל מה שהייתם עשויים לכלול אם הייתם מטילים את המשימה על חבר צוות.

אל תפחדו לשאול את ChatGPT אם יש מידע נוסף שהוא צריך. אם נראה שמשהו חסר, תמיד תוכלו להוסיף פרטים מאוחר יותר או לחזור ללוח השרטוטים ולהתחיל מחדש.

אם אתם מספקים מידע רב ומקישים על Enter מספר פעמים, שקלו לכלול הערה בסוף, "נא לא להתחיל עדיין. אני משחרר מידע נוסף בהמשך. בבקשה פשוט אמור, 'הבנתי', ואני אוסיף את המידע הבא."

4. פרטו, נמקו והביאו דוגמאות עדכניות מהעולם האמיתי

נסו לחשוב על שאלות שמגיעות ממש לעניין. אל תדברו בכלליות. במקום לשאול, "אילו טקטיקות שיווקיות עלי לשקול?" נסו שאלה יותר ספציפית, למשל: "הקהל שלי (תארו את הקהל שלכם) הגיב היטב להודעות ולקמפיינים על (נושא פופולרי). המוצר שלי (הסבר על המוצר והצעת הערך). איזה רעיונות קשורים אני יכול לנסות?"

5. תנו משוב מועיל

אם ChatGPT מספק לכם תשובות זבל, אל תגידו, "זה לא זה. נסה שוב." תנו לו את אותו משוב שהייתם נותנים למישהו בצוות שלכם, למשל, "הרעיון נכון, אבל הטון רשמי מדי. נסה שוב, צמצם את מספר המילים בחצי ושמור על טון דיבור קז'ואלי אך מקצועי."

אפשר גם לומר משהו כמו, "זה לגמרי מחמיץ את המטרה. אנחנו צריכים להתמקד ב(התוצאה הרצויה לכם) במקום זאת." אם הפלט היה טוב, גם אז כדאי לתת פידבק, למשל: "אהבתי את הטון, המסר וכו'. בוא נמשיך".

6. תמיד בדקו את העובדות

כיוון ש-ChatGPT נועד להישמע אנושי, הוא יודע לכתוב בשפה סמכותית שנשמעת סבירה והגיונית, גם כאשר הוא לא נצמד לעובדות. ChatGPT ידוע לשמצה בהמצאת עובדות וסטטיסטיקות, אז תמיד צריך לבדוק ולהצליב מקורות עם "עובדות" לכאורה שהוא פולט החוצה. אפשר לבקש ממנו רשימת מקורות לטענות שלו, או לחפש אותן בגוגל ולמצוא את הקישורים בעצמכם.

ועכשיו שהבנו איך לתקשר עם GPT, כנסו לרשימה המטורפת של האבספוט וקבלו רעיונות לניסוח הפרומפטים שלכם. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully